2021-05-05, 18:00
Medlem
Rollspela som kvinna på fb och tinder är en red flag.
Citera
2021-05-05, 18:05
Medlem
Varför är det bara män som svarar i den här tråden?

Visste det innan jag ens öppnade tråden att det bara skulle vara massa män som svarat.

Det är en av de största röda flaggorna som finns iaf, män som ska hålla på och bete sig som talespersoner åt kvinnor som alla fjantar i denna tråd.
Citera
2021-05-05, 18:08
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManOrAnimal
Vem tusan brukar säga det?

Sorry lady, den är inte så värst lång. Män är mycket sämre på att dölja red flags till skillnad från kvinnor. Ni jobbar dessutom som spioner.

Jo, det finns folk till allt. Jag lovar.

Varför är män sämre? Anstränga sig litet, kanske?

Inte så lång? Nähä, men du fyller jag på då.

- Lögner.

- Att i tid och otid prata om exet, sin mamma, sitt jobb, droppa namn hitan och ditan - områden jag har noll koll på.

- Rapningar.

- Fotsvett.

- Politiksnack.

- Veta bäst och kunna minst.

- Fotboll, fotboll och åter fotboll.
Citera
2021-05-05, 18:09
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Skitiga naglar, smutsig toalettsits och stökigt i hemmet. Kan inte inte hantera ett "nej" utan blir arg istället, tydligen hyfsad vanlig företeelse hos män. Kylen fylld med skit.

Haha började skratta åt ” kylen fylld med skit”. Vad menas med skit?
Citera
2021-05-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Vad brukar få dig att se upp då du träffar ny manlig bekantskap?
*Kontrollerande tendenser
*Svarsjuka
*Diskuterar bort ens känsla/upplevelse
*Diskuterar emot ett Nej
*Oförskämd mot servicepersonal eller liknande

..Sammanfattningsvis sånt som är förminskande. I längden nöter det ner en.
Citera
2021-05-05, 18:12
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Han envisas med att bära med sig både Turkiets och Danmarks flagga i ett stadigt grepp under armen vart vi än går, t.om. på restaurang, och ställer dem prydligt bredvid sig, trots servitrisens invändningar.

När vi skulle resa utomlands, så utbrast jag; ”nu räcker det!” Då blev han så upprörd att han plockade fram Japans flagga ur bakfickan, och klippte sönder den så att bara det runda röda hålet blev kvar. ”Nu drar jag och de tre flaggorna på semester utan dig,” svarade han och steg ombord planet, och använde min tomma flygstol till de tre flaggorna.

Sedan dess dejtar jag bara killar utan red flags.

Haha, fattade först inte vad du snackade om men sen förstod jag. Du var allt en rolig HEN!

Heja Danmark!
Citera
2021-05-05, 18:32
Medlem
Findusofelixs avatar
Har inte så väldigt mycket interaktioner med män i den verkliga världen, men uttalar mig utifrån perspektivet att man söker en sexpartner via nätet.

-Att han säger en sak men gör något annat, dvs inte står för det han säger, tyder på opålitlighet

-överdriver om olika saker så att han får något att låta bättre än vad det är, trots att det är lätt att kolla upp

-han säger saker som uppenbart bara är för att "smöra" i tron att få mig "medgörlig"

-har svårt att ta ett nej, och försöker övertala mig

-ljuger om sin storlek på könsorganet, och när jag säger att jag föredrar mindre än han har, så ändrar han sig och hävdar att han mätt fel (inte jag som för storleken på tal, det är mannen själv då han troligen tror att större är mera eftertraktat) och sen blir sur då jag inte vill prata vidare

Finns nog flera saker, men ofta så säger min magkänsla till när det är något som inte verkar helt okej, och det är kanske en samlad bedömning, så svårt att spalta upp enskilda saker.
Och det beror lite på i vilket syfte jag ska ha kontakt med mannen.
Citera
2021-05-05, 18:35
Medlem
- Gnäller över invandringen
- Gnäller över "alla överfallsvåldtäkter"
- Gnäller över att folk är "könsförvirrade"
- Antifeminist
- Homofob
- Tendens att ofta tala om att kvinnor minsann är på ett visst sätt medan män är på ett helt annat sätt trots att ingen bett om personens åsikt (man pratar egentligen om något helt annat för att personen sedan helt plötsligt från ingenstans måste få "utlopp" för de här åsikterna)
- Tycker det är viktigt att han själv ska stå för hela notan när man går ut och äter på restaurang (blir tjurig om kvinnan vill betala för sig själv)
- Röstar på Sverigedemokraterna
- Självömkande incel
- Förespråkar analsex
- Använder sig av n-ordet
- Slutshamear tjejer
Senast redigerad av EAsportsItsInTheG 2021-05-05 kl. 19:11.
Citera
2021-05-05, 18:45
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Vart finns du 😉🤭

En plats nära dig. 🙃

Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jo, det finns folk till allt. Jag lovar.

Varför är män sämre? Anstränga sig litet, kanske?

Inte så lång? Nähä, men du fyller jag på då.

- Lögner.

- Att i tid och otid prata om exet, sin mamma, sitt jobb, droppa namn hitan och ditan - områden jag har noll koll på.

- Rapningar.

- Fotsvett.

- Politiksnack.

- Veta bäst och kunna minst.

- Fotboll, fotboll och åter fotboll.

I believe you.

Nu får du ta och ge dig...
Fortsätt, jag ska ha en röd flagga!
Citera
2021-05-05, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EAsportsItsInTheG
- Förespråkar analsex

vad är det för fel på det ? kvinnor har ju skit läckra rövar

topic , är väl lika för bägge könen , att man ska vara reko , kunna litas på och förmågan att vara öppen om det mesta , samt ha en vilja att kämpa för nått bra tillsammans

man hjälper varandra där det brister

funkar inte detta , så rödflaggas det ordentligt
Senast redigerad av mixra 2021-05-05 kl. 18:49.
Citera
2021-05-05, 18:47
Medlem
Finns ju egentligen massor men om man bortser från alla uppenbara grejer så är nog långa naglar det som sticker ut mest. Och män som är långsamma/sega eller som måste vila eller sova middag.
Senast redigerad av Poludnitsa 2021-05-05 kl. 19:04.
Citera
2021-05-05, 18:53
Medlem
Många är snarare red flags för människor och inte enbart applicerbart på män:

- Oärlighet och det ständiga behovet att att dölja minsta lilla
- Osäkerhet som döljs av en hård jargong och ett skämtsamt yttre, även ett överdrivet självsäkert yttre är tecken på osäkerhet
- Behovet av att hela tiden peka ut andras brister men oförmågan att se sina egna
- Avsaknad av förståelse för både sin och andras affektiva register, även avsaknad av kontroll vad gäller den affektiva sidan
- Mindrevärdeskomplex av olika slag
- "Nice guy"-mentalitet
- Ständigt beklaga sig över saker och överlåta sitt ansvar, offermentalitet klär fasiken inte kvinnor, varför i all sin dar skulle män vilja anamma den?
- Cuckigt/simpigt beteende samt feminiserade män, en man ska vara maskulin och vara stolt över sin manlighet
- Aldrig haft seriösa relationer/enbart levt livet som en glorifierad mansslampa
- Män som enbart attraherar och jagar sårbara och utsatta kvinnor
- Män med stort kontroll- och behov som anser att de får göra vad fan de vill men kvinnan ska vara begränsad och inte får ha umgängen ens med sina väninnor eller familj
- Religiösa män eller fanatiska män
- Män som inte har anammat eller har västerländsk kultur
- Att ha ett binärt tänk och se allt förenklat och svartvitt, att inte kunna beakta en händelse eller en situation från flera perspektiv
- Ha bristande kognitiv förmåga
- Kriminella män, även ett kriminellt förflutet går fetbort
- Oansvarig vad gäller ekonomiska framtidsutsikter
- Män som kräver att veta få allt, kräver att man öppnar sig men inte kan ge detsamma själva, som aktivt strävar efter en opropertionelig maktimbalans för att alltid vilja ha övertaget

Det finns undantagsfall och varje punkt går givetvis att vidareutveckla men nu syftas det rent generellt. Det basala som att sköta sin hygien, vara välvårdad, ha god karaktär, attraktion, sexuell vilja och lyhördhet etc har jag antigt redan är uppfylld.
Senast redigerad av Sapiosexual 2021-05-05 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in