2021-05-05, 17:17
Medlem
Lill-Anns avatar
Startar tråd som ska vara en pendang till den tråd om kvinnliga "red flags" som någon annan redan startat.

Första tråden hittar du här:

(FB) Kvinnliga "red flags"

Vad brukar få dig att se upp då du träffar ny manlig bekantskap?

Här är några av mina "red flags" som kommit uppviftande:

- Han klarar ej hålla sin hygien.

- Vartannat ord är en svordom.

- Hög alkoholkonsumtion.

- Lovar att ringa, men gör det ej, sedan en lång rad ursäkter. (Ta den om Rödluvan och vargen också...)

- Bor hemma hos mamma.

- Blir nervös då känslor avhandlas, kan ej uttrycka sina egna känslor.

- Humorbefriad.

- Skrytsam (Mycket prat och lite verkstad).

Finns hur mycket som helst, men fortsätt fyll på ni.
Citera
2021-05-05, 17:19
Medlem
kasperwolfgangs avatar
dem som kallar sig feminister och anser sig ha hjärtat på rätt ställe och minsann är antirasist och vegan ....
Citera
2021-05-05, 17:24
Medlem
maxatdunders avatar
Skitiga naglar, smutsig toalettsits och stökigt i hemmet. Kan inte inte hantera ett "nej" utan blir arg istället, tydligen hyfsad vanlig företeelse hos män. Kylen fylld med skit.
Citera
2021-05-05, 17:24
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann

- Hög alkoholkonsumtion.
Är dessa redflags för dig ? Jag trodde tjejer vänder 180 direkt för sånt.
Citera
2021-05-05, 17:27
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
dem som kallar sig feminister och anser sig ha hjärtat på rätt ställe och minsann är antirasist och vegan ....

Mmm. Poppis just nu att inleda med: "Jag är inte Sverigedemokrat." Annat liv i pipan då man lärt känna personen.
Citera
2021-05-05, 17:30
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Är dessa redflags för dig ? Jag trodde tjejer vänder 180 direkt för sånt.

Äh. Man ger dem en ärlig chans.
Citera
2021-05-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang

De brukar vara manipulativa, långsinta och stalkers. Riktiga sociopater. Ett annat är om de pratar om pengar såsom de flesta kvinnor gör. Riktig red flag. Sedan de som direkt vill bilda familj såsom araber tenderar att manipulera med sin socioapti.
Citera
2021-05-05, 17:39
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Startar tråd som ska vara en pendang till den tråd om kvinnliga "red flags" som någon annan redan startat.

Första tråden hittar du här:

(FB) Kvinnliga "red flags"

- Hög alkoholkonsumtion.

- Lovar att ringa, men gör det ej, sedan en lång rad ursäkter. (Ta den om Rödluvan och vargen också...)

- Bor hemma hos mamma.

- Blir nervös då känslor avhandlas, kan ej uttrycka sina egna känslor.

- Humorbefriad.

- Skrytsam (Mycket prat och lite verkstad).

Finns hur mycket som helst, men fortsätt fyll på ni.

Har noll på detta. I’m a real catch...
Är inte ni kvinnor petnoga med hur mannens hem ser ut?
Citera
2021-05-05, 17:42
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratzkenzy
De brukar vara manipulativa, långsinta och stalkers. Riktiga sociopater. Ett annat är om de pratar om pengar såsom de flesta kvinnor gör. Riktig red flag. Sedan de som direkt vill bilda familj såsom araber tenderar att manipulera med sin socioapti.

japp..

det är folk som enbart ger sig in i det för att få nåt. inte en tanke på att själv vara nåt positivt i en annans liv
Citera
2021-05-05, 17:50
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManOrAnimal
Har noll på detta. I’m a real catch...
Är inte ni kvinnor petnoga med hur mannens hem ser ut?

Jo, men trådstarten skulle bli för lång och jag ville ge alla andra en chans att fylla på.

Jo, det är viktigt hur hans hem ser ut. Samma som jag skrev om hans hygien. Tips till er killar: Säg inte "Jag har precis städat." då hon kommer hem till dig. Låter som om det skulle vara något extraordinärt och som hör till ovanligheterna.
Citera
2021-05-05, 17:54
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Jo, men trådstarten skulle bli för lång och jag ville ge alla andra en chans att fylla på.

Jo, det är viktigt hur hans hem ser ut. Samma som jag skrev om hans hygien. Tips till er killar: Säg inte "Jag har precis städat." då hon kommer hem till dig. Låter som om det skulle vara något extraordinärt och som hör till ovanligheterna.

Vem tusan brukar säga det?

Sorry lady, den är inte så värst lång. Män är mycket sämre på att dölja red flags till skillnad från kvinnor. Ni jobbar dessutom som spioner.
Citera
2021-05-05, 17:58
Medlem
MrsChows avatar
Han envisas med att bära med sig både Turkiets och Danmarks flagga i ett stadigt grepp under armen vart vi än går, t.om. på restaurang, och ställer dem prydligt bredvid sig, trots servitrisens invändningar.

När vi skulle resa utomlands, så utbrast jag; ”nu räcker det!” Då blev han så upprörd att han plockade fram Japans flagga ur bakfickan, och klippte sönder den så att bara det runda röda hålet blev kvar. ”Nu drar jag och de tre flaggorna på semester utan dig,” svarade han och steg ombord planet, och använde min tomma flygstol till de tre flaggorna.

Sedan dess dejtar jag bara killar utan red flags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in