Citat:
Ursprungligen postat av
vadsadusadu
Tack fr era svar! D vntar jag ytterligare information om vad som kommer hnde. r inte helt skert det blir behandlingshem, men behandling p ngot vis blir det.
Nu har jag inte varit p behandlingshem men gtt p mottagning fr att f hjlp att f ner och bort mitt intag av diazepam.
Jag var ngra dagar inlagd nr jag frskte g CT p egen hand och de mnniskor jag pratade med dr beskrev det bde som bu och b.
Kunde vara alltifrn ngot sektliknande stlle dr man blev utslngd om man sa hej till en kvinnlig patient till stllen dr man kom ut med vrre drogproblem n vad de hade innan.
Tror nog det beror p hur stark och motiverad du r p hela grejen. Vissa fredrog att hamna p de hrt styrda stllena d det underlttade att hlla sig i skinnet. Men det r kanske svr population att dra en slutsats ifrn d alla var inlagda p grund av terfall trots olika behandlingshem.
Fr mig fungerade det med att g en gng i veckan till en mottagning dr vi fljde en nedtrappningsplan och efter man blivit fri frn skiten ha uppfljningar och std.
D kunde jag fortstta med mitt vanliga liv med jobb och sociala liv.
Str d utan sysselsttning och inte har s mycket att gra s r det skert bttre att ka ivg ngonstans.