• 1
  • 2
2021-05-04, 10:29
Medlem
vadsadusadus avatar
Lutar t att jag kommer ka in p behandlingshem fr mitt missbruk av zolpidem.
Vad jag funderar p r hur det funkar. Fr man ha dator och mobil med sig och tillgnliga hela tiden? Fr man ta emot besk? Vad gr man p dagarna? Vem betalar fr ens tid dr? Hur lnge brukar man stanna? Hamnar man p ett speciellt droghem eller kommer man med alkoholister, spelmissbrukare och andra missbruk?
Citera
2021-05-04, 10:34
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Dator och mobil beror helt p behandlingshemmet, det r olika. Man brukar f ta emot besk frn familj, vissa hem har srskilda dagar fr detta och andra har vernattningsmjligheter fr beskare. Man sitter i gruppterapi, glor p TV, gr promenader, pratar skit och rker cigaretter. Svenska folket prjsar. Ngonstans frn 3 till 12 mnader r vl standard. Oftast r det samma hem fr knarkare och alkisar.
Citera
2021-05-04, 11:00
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Lutar t att jag kommer ka in p behandlingshem fr mitt missbruk av zolpidem.
Vad jag funderar p r hur det funkar. Fr man ha dator och mobil med sig och tillgnliga hela tiden? Fr man ta emot besk? Vad gr man p dagarna? Vem betalar fr ens tid dr? Hur lnge brukar man stanna? Hamnar man p ett speciellt droghem eller kommer man med alkoholister, spelmissbrukare och andra missbruk?
Det r ju vldigt olika beroende p vart du hamnar.
Normalt kan du f rehabsjukpenning.

Du kan skert f bttre svar nr du vet vilket behandlingshem du erbjuds, men mitt rd r att ta emot den hjlp du erbjuds.
Citera
2021-05-04, 11:23
Medlem
vadsadusadus avatar
Tack fr era svar! D vntar jag ytterligare information om vad som kommer hnde. r inte helt skert det blir behandlingshem, men behandling p ngot vis blir det.
Citera
2021-05-04, 11:35
Medlem
Gynekologstols avatar
Det r vldigt olika beroende p vilken typ av behandlingshem du hamnar.

Vissa behandlingshem (till exempel Korpberget) r fanatiska stllen dr du inte fr lsa/se ngot annat n sektlitteratur (stora boken, 12&12, m.fl.), inte runka, inte ta ktt, inte tala med ngon av motsatt kn, mste g p sektmten med gemensam bn varje dag, m.m. Sjlvklart r det totalt internet- och mobilfrbud p dessa, eftersom att indoktrineringen i sekten strs av saker som kvinnor (om du r man) och internet.

Andra stllen r mer softa och pminner mer om vandrarhem. Det vill sga, ren frvaring i ngon hla i skogen.
Citera
2021-05-04, 12:09
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det r vldigt olika beroende p vilken typ av behandlingshem du hamnar.

Vissa behandlingshem (till exempel Korpberget) r fanatiska stllen dr du inte fr lsa/se ngot annat n sektlitteratur (stora boken, 12&12, m.fl.), inte runka, inte ta ktt, inte tala med ngon av motsatt kn, mste g p sektmten med gemensam bn varje dag, m.m. Sjlvklart r det totalt internet- och mobilfrbud p dessa, eftersom att indoktrineringen i sekten strs av saker som kvinnor (om du r man) och internet.

Andra stllen r mer softa och pminner mer om vandrarhem. Det vill sga, ren frvaring i ngon hla i skogen.

Inte runka 😄😄😄.
Hur skall dom ha koll p det d? Sitter det kameror verallt? Inne p toaletterna ocks d?
Citera
2021-05-04, 12:22
Medlem
vadsadusadus avatar
Fr man fortstta sina medicinering p behandlingshem? Jag behandlas inte med ngot narkotikaklassat, men tnkte p tex min ngestdmpande Theralen.
Citera
2021-05-04, 12:25
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Fr man fortstta sina medicinering p behandlingshem? Jag behandlas inte med ngot narkotikaklassat, men tnkte p tex min ngestdmpande Theralen.

Ja det fr du. Men ass behandlingshem r inte effektivt om du nu vill sluta. De kommer komma in droger dr garanterat, ingen vidare behandling utan man bara r dr och gr inget. Har du tur hittar du nn brud som ser okej ut som inte har hepatit a- som du kan knulla med.
Citera
2021-05-04, 12:27
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Tack fr era svar! D vntar jag ytterligare information om vad som kommer hnde. r inte helt skert det blir behandlingshem, men behandling p ngot vis blir det.
Nu har jag inte varit p behandlingshem men gtt p mottagning fr att f hjlp att f ner och bort mitt intag av diazepam.
Jag var ngra dagar inlagd nr jag frskte g CT p egen hand och de mnniskor jag pratade med dr beskrev det bde som bu och b.
Kunde vara alltifrn ngot sektliknande stlle dr man blev utslngd om man sa hej till en kvinnlig patient till stllen dr man kom ut med vrre drogproblem n vad de hade innan.

Tror nog det beror p hur stark och motiverad du r p hela grejen. Vissa fredrog att hamna p de hrt styrda stllena d det underlttade att hlla sig i skinnet. Men det r kanske svr population att dra en slutsats ifrn d alla var inlagda p grund av terfall trots olika behandlingshem.

Fr mig fungerade det med att g en gng i veckan till en mottagning dr vi fljde en nedtrappningsplan och efter man blivit fri frn skiten ha uppfljningar och std.
D kunde jag fortstta med mitt vanliga liv med jobb och sociala liv.
Str d utan sysselsttning och inte har s mycket att gra s r det skert bttre att ka ivg ngonstans.
Citera
2021-05-04, 12:28
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Ja det fr du. Men ass behandlingshem r inte effektivt om du nu vill sluta. De kommer komma in droger dr garanterat, ingen vidare behandling utan man bara r dr och gr inget. Har du tur hittar du nn brud som ser okej ut som inte har hepatit a- som du kan knulla med.

r brud sjlv och vill inte knulla med ngot kn. Jag r motvillig till behandling och tycker sjlv inte mitt missbruk r ett problem, men nu har jag misslyckats att med hjlp av min skterska bli ren s hon r inne p att skicka mig p behandlingshem.
Citera
2021-05-04, 12:32
Medlem
getbusys avatar
Citat:
r brud sjlv och vill inte knulla med ngot kn. Jag r motvillig till behandling och tycker sjlv inte mitt missbruk r ett problem, men nu har jag misslyckats att med hjlp av min skterska bli ren s hon r inne p att skicka mig p behandlingshem.

Vem fan r en skterska att bestmma ver ditt liv? Du bestmmer vl sjlv ver din kropp. Tro mig ett behandlingshem kommer till 90% gra dina problem vrre, du ska ha riktigt tur om den skiten fungerar. Bryt all kontakt med den idioten till skterska, verkar vara en okunnig idiot som spelar ver totalt och hon har ingen aning om vad hon utstter dig fr genom sina handlingar.
Citera
2021-05-04, 12:33
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Nu har jag inte varit p behandlingshem men gtt p mottagning fr att f hjlp att f ner och bort mitt intag av diazepam.
Jag var ngra dagar inlagd nr jag frskte g CT p egen hand och de mnniskor jag pratade med dr beskrev det bde som bu och b.
Kunde vara alltifrn ngot sektliknande stlle dr man blev utslngd om man sa hej till en kvinnlig patient till stllen dr man kom ut med vrre drogproblem n vad de hade innan.

Tror nog det beror p hur stark och motiverad du r p hela grejen. Vissa fredrog att hamna p de hrt styrda stllena d det underlttade att hlla sig i skinnet. Men det r kanske svr population att dra en slutsats ifrn d alla var inlagda p grund av terfall trots olika behandlingshem.

Fr mig fungerade det med att g en gng i veckan till en mottagning dr vi fljde en nedtrappningsplan och efter man blivit fri frn skiten ha uppfljningar och std.
D kunde jag fortstta med mitt vanliga liv med jobb och sociala liv.
Str d utan sysselsttning och inte har s mycket att gra s r det skert bttre att ka ivg ngonstans.

Jag har krt nedtrappning av smntabletterna med hjlp av psykiatrin, men efter 3 veckor ren kte jag dit igen och har brjat inse att jag inte r srskilt motiverad att bli ren. Enda anledningen att hlla mig ren r att familjen vill det och det r ingen motivation alls frn min sida. Vet bara att om jag skiter i dem helt nu s blir det garanterat LPT rllrt LVM, vilket det nu r, och det r garanterat vrre n att frska intala mig att jag vill bli ren.
Senast redigerad av vadsadusadu 2021-05-04 kl. 12:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in