2021-05-04, 10:02
Medlem
LostinDarknesss avatar
Inga riktiga bilar, inga hästar.

Ja, nog håller man på att bygga ner landet och skapa en "fälla" för folket som blir fast kvar till att bli riktiga slavar.

Jävligt fult att säga att man kämpar för miljön när man är villig att radera just den!

Fattar ju att agendan bakom mp:s politik handlar om något helt annat än om just miljön.

När man börjar attackera det mest naturliga (det liv / natur som jorden /gud har avsett få vandra på jorden, ja då är man inte annat än ett skadligt virus för planeten. (Förutom människan då som borde utrotas till 90 %.)

Alla topp partierna skulle avsättas låsas in och kasta nyckeln samt plocka av dem deras tillgångar.

Jag fattar inte att man inte börjar protestera något så enormt i det här landet.
Menar, vad finns det kvar att vänta på egentligen?

Hästar är jättefina djur, jättesnälla, roliga, starka och de har även känslor.

Sitter du i en hage med 1 häst längre bort och är ledsen så kommer den fram till dig och står med dig och pussar dig i nacken / bakhuvudet, både till barn som vuxna har jag sett. Man kan även värma sig med deras utandningsluft under vintern.

Jätteomtänksamma fina vackra djur är dom!

Snarare så skulle man väl vilja att ALLA hade en egen häst i sitt hem. Snacka om att kunna minska på elräkningen då också!

Man kan odla med hästskit, man kan säkert t om använda det till att elda med KANSKE när det är torrt.
Senast redigerad av LostinDarkness 2021-05-04 kl. 10:07.
Citera
2021-05-04, 10:05
Medlem
Som vanligt lägger dom fokus på fel saker, för om fokus hamnar rätt så kommer det att påverka deras liv negativt. Om man exempelvis förbjuder bilar i storstäder och även förbjuder folk att resa med flyg inom Europa så kan vi snacka om att dra ner på utsläppen.

För om man på riktigt bryr sig om att göra skillnad så sätter man sin egna bekvämlighet åt sidan utan att blinka, något dessa totalidioter aldrig kan tänka sig.
Citera
2021-05-04, 10:25
Medlem
Vad jag vet så är det flera miljoner miljöförstörare på Afrikas savanner...
Citera
2021-05-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rola2
Vad jag vet så är det flera miljoner miljöförstörare på Afrikas savanner...
Om du menar får, kor och getter så har du rätt.
Citera
2021-05-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Är det verkligen sant? Ytterst få av dessa hästar är väl nyttodjur? Nöjesridning, trav&galopp, hästhoppning, ett fåtal polishästar och vaktparaden är de enda användningsområden jag kan komma på.
Hästar är utmärkta för mer skonsamt skogsbruk där man kan plocka ut enstaka träd snarare än dagens maskinella kalhyggen. Även om de inte behövs i jordbruket idag vore inte så dumt om va hade en lite större stam av arbetshästar utifall att det blir stopp på import av bränsle och reservdelar till våra traktorer.
Citera
2021-05-04, 11:15
Medlem
Cancerogens avatar
Räknade på det där för några år sedan.

Finns knappt några brukshästar i Sverige längre så allt vad hästar heter är i princip lyxkonsumtion.

Har en miljömupp i bekantskapskretsen som dessutom håller på med hästsport.
Hon blev inte nöjd när jag påpekade att hennes häst orsakade tre gånger mer växthusgaser än min tio år gamla dieselbil per år...

Mentalsjuka idioter hela högen. Så har dom blått/grönt/rosa hår också.
Citera
2021-05-04, 12:22
Medlem
Split-eds avatar
Ja egentligen, varför inte straffskatta hästar? Det finns knappt några hästar som är bruksdjur längre, utan det är bara hobby. Inför en skatt liknande fordonsskatt, skatt på hö och stallmaterial osv.

Har du en häst i arbetssyfte får du naturligtvis göra avdrag på deklarationsblanketten.

Men det är ju som sagt endast en hobby. Låt dom får betala, hästar kostar fan hur mycket som helst, så dom som har hästar, har fan ta mig råd att betala. Punkt.
Citera
2021-05-04, 12:22
Medlem
kyrkstockens avatar
Ja, att vi har fler hästar än kor är sinnesjukt. Men kanske kan vi ha hästsperma till flingorna när globalistexprimentet är över.
Citera
2021-05-04, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dampamera
Vad ska vi med hästar till? De luktar illa och är livsfarliga och duger knappt till burgare.

Hästkött är fantastiskt gott och ätes i en del länder. Det pålägg som kallades just "hamburgerkött" var alltid häst förr.

Idag är de dock oftast så medicinerade att de inte duger som mänsklig föda.
Citera
2021-05-04, 14:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dampamera
Vad ska vi med hästar till? De luktar illa och är livsfarliga och duger knappt till burgare.

I vår Maxibutik ser man mer och mer hästkött som säljs så det måste dö några också tydligen. Det är inte bara som pålägg utan hästfiléer och hästbiffar som säljs. Har inte testat då sambon inte vill testa, själv har jag inga problem med det.
Citera
2021-05-04, 23:06
Medlem
rtyuios avatar
[quote=sfrge|75745390]Det här måste ju vara nån form av sinnessjukdom. Om nu hästarna släpper ut mer avgaser än flyget så borde väl KlimatGreta ha demonstrerat mot hästsporten också då?

Alla fraktfartyg som fraktar grejor runt hela Jorden då?
Hur mycket släpper dom ut?[
/QUOTE]

Kolla länk, typ ca 3,5% av totala utsläpp i EU om jag tolkar bilden rätt.

https://www.europarl.europa.eu/news/...es-infographic
Citera
2021-05-04, 23:23
Medlem
Cancerogens avatar
Det stora problemet är metangas från gödselhögarna.
Metan har 25 gånger mer växthuseffekt än koldioxid.

Sedan finns inget djur som åker bil lika mycket som hästar, och dom blir inte dragna av små Fiat 500, utan stora SUV:ar skall det vara.

Nä, skicka alla lyxhästar till förbränning och gör fjärrvärme utav dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in