Citat:
Ursprungligen postat av
reyman66
det är väl inte 6 maj förrän på torsdag denna vecka
Ja, men om man matar i ett fält som heter "framtida avslutsdatum" är det väl befängt att kontot avslutas innan det datumet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Mypointis
Ja, ni har nog nu fått erfara, det som vi andra har kommit underfund med tidigare, att det är väldigt svårt att få bankerna att göra det som kunden säger. Det är i allafall min erfarenhet. Många saker stämmer inte sedan med verkligheten, tyvärr.
Det bästa är, som frank pe säger, att själv flytta över äffärerna utan att avsluta konton eller andra förehavanden hos bank 1 innan man ser att allt fungerar hos bank 2.
Det är sorgligt att behöva vara cynisk som jag är men när man flera gånger märker att bankerna ger gärna svar utan att alltid vara så säkra på rutinerna eller avgifterna. Sedan kan jag även berätta att, lika ofta har banken överraskat positivt men det viktiga är att man själv flyttar över pengar och konton eller överhuvudtaget rår över äffärerna på banken. Vet inte varför men så är det bara.
Pengarna har ju inte försvunnit. Bank 2 har avslutat kontot hos bank1 "i tid" för att vara "uptodate" den sjätte. Det tar ju två bankdagar för banken att flytta över pengarna. Det kan man ju fundera över, varför, när vi andra kan göra det samma dag? Men så är det bara!
Kändes på ett sätt säkrare att låta banken sköta allt med överföringen, men byter jag bank i framtiden blir det nog som du säger, att man gör överföringen själv.
Nu har vi pratat med banken och de vet ännu inte vad som har hänt, de hänvisar bara till andra avdelningar. Igår kväll hänvisade de till personal som jobbar från kl 8, men den personalen behöver nu prata med en annan avdelning som inte har börjat jobba än.