2021-05-03, 12:55
Medlem
Har problem med höger del av nacken/övre traps. Om jag sitter längre vid datorn, ute och går långa promenader, gör monotont arbete länge (t.ex. handdiska), har ryggsäck på mig osv. så får jag stickningar på ett område precis höger om nackslutet. Sprider sig ut över högra armen om jag inte slutar med det jag gör. Haft så länge. Väldigt jobbigt. Tror det är någon typ utav nervpåverkan. Vill söka får detta, men vet inte var?
Citera
2021-05-03, 13:03
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
Har problem med höger del av nacken/övre traps. Om jag sitter längre vid datorn, ute och går långa promenader, gör monotont arbete länge (t.ex. handdiska), har ryggsäck på mig osv. så får jag stickningar på ett område precis höger om nackslutet. Sprider sig ut över högra armen om jag inte slutar med det jag gör. Haft så länge. Väldigt jobbigt. Tror det är någon typ utav nervpåverkan. Vill söka får detta, men vet inte var?
Nej! Kiropraktorer, naprapater, fysioterapeuter, akupunktörer, homeopater och andra kvacksalvare skall man ALDRIG gå till. Alternativmecin är bara bluff och båg.

Om du får ont av det du gör skall du istället sluta med det.
Citera
2021-05-03, 13:08
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Du ska ta kontakt med en utbildat helt vanlig sjukgymnast genom VC
Citera
2021-05-03, 13:18
Avstängd
Citat:

Lätt kiropraktor, låter tydligt som att du har en nerv i kläm vilket han/hon kanske kan justera med led-manipulation.
Citera
2021-05-03, 13:22
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Lätt kiropraktor, låter tydligt som att du har en nerv i kläm vilket han/hon kanske kan justera med led-manipulation.
Håller med. Naprapater ska du hålla dig borta från om du inte har riktigt bra referenser.

Kombinera med en massör, och en duktig fysioterapeut.
Citera
2021-05-03, 13:26
Moderator
Maviels avatar
Du ska hitta en duktig massör. Och lära dig hur du stretchar nackens muskler och så ska du börja göra det.
Citera
2021-05-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Nej! Kiropraktorer, naprapater, fysioterapeuter, akupunktörer, homeopater och andra kvacksalvare...
En av de där är inte som de andra. Fysioterapeuter är legitimerade yrkespersoner med en riktig medicinsk roll att fylla, ej alternativmedicin.
Citera
2021-05-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2

Kiropraktik är inget man ska gå till initialt.

Nerven har hamnat i kläm av en orsak. Vilket innebär att den kommer fortsätta hamna i kläm med en "led-manipulation".

Kontakta VC och få tid hos en sjukgymnast/Fysioteapeut, TS. Det är rätt ofta symptomen som kommer i en axel/nacke/whatever del av kroppen inte är osaken till problemet utan en konsekvens av orginalproblemet.
Citera
2021-05-03, 15:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Kiropraktik är inget man ska gå till initialt.

Nerven har hamnat i kläm av en orsak. Vilket innebär att den kommer fortsätta hamna i kläm med en "led-manipulation".

Kontakta VC och få tid hos en sjukgymnast/Fysioteapeut, TS. Det är rätt ofta symptomen som kommer i en axel/nacke/whatever del av kroppen inte är osaken till problemet utan en konsekvens av orginalproblemet.

Jo, det är dit man ska gå initialt. Sen går man till sjukgymnast för att reda ut varför det blev fel.
Citera
2021-05-03, 21:30
Medlem
Kiropraktor är det rätta. Sjukgymnast och naprapat är helt utan värde.
Citera
2021-05-04, 08:05
Medlem
Sjukgymnast/Fysioterapeut: Det enda som hjälper på sikt. Men det kräver att du följer rekommendationerna och gör övningar som känns som pensionärsgympa varje dag. Det brukar vara där det fallerar för de som påstår att det inte hjälper.

Kiropraktor och naprapat: Quick fix som hjälper för stunden. Det kan vara jätteskönt att starta med dem och gå nån gång ibland för att boostra effekt av sjukgymnastik, samt få smärtlindring. Men som sagt - det gör inget åt grundproblemet, utan du målar bara över rosten utan att slipa bort den först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in