2021-05-02, 20:58
Medlem
QwertySalms avatar
Finns det några community's och kollektiv för transor i Sverige? Vore bra att veta då det förebygger transfobi.
Citera
2021-05-03, 17:00
Medlem
Sonny00s avatar
Förebyggs ”transfobi” av att du vet om det finns ”communities” och kollektiv? Hur då?
Citera
2021-05-13, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Finns det några community's och kollektiv för transor i Sverige? Vore bra att veta då det förebygger transfobi.

Finns i Stockholm, men minst ej namnet. Troligtvis finns det flera i storstäderna. Men vet inte om det förebygger med transfobi om man outar ställerna för vem som helst att se..
Citera
2021-05-13, 06:18
Medlem
Citat:

Kollade in din profil, och med tanken på tidigare inlägg antar jag att du knappt vill veta för att flytta in i ett sådant..
Citera
2021-05-13, 06:23
Medlem
Citat:
Tja jag är tillsammans med en transkvinna och jag vet att hon umgicks tidigare med andra transor men om det var så organiserat vet jag inte, kan fråga henne om du vill
Citera
2021-05-13, 13:10
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Tja jag är tillsammans med en transkvinna och jag vet att hon umgicks tidigare med andra transor men om det var så organiserat vet jag inte, kan fråga henne om du vill

Jag syftade transor och inte transexuella, bara så att du vet det.
Citera
2021-05-13, 14:37
Medlem
Citat:
Jag syftade transor och inte transexuella, bara så att du vet det.
Vad är skillnaden, transor är bara en förkortning av transsexuella.
Citera
2021-05-13, 17:52
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Vad är skillnaden, transor är bara en förkortning av transsexuella.

Transor är de som klär ut sig till det motsatta könet.
Transor = transvestiter

Transsexuella är de som föddes i fel kön.
Trans = transsexuell

För övrigt är det en självklarhet att transrättigheter är mänskliga rättigheter, samt att transvestiter och transsexuella aldrig ska diskrimineras på något sätt på jobbet eller skolan.
Citera
2021-05-14, 02:47
Medlem
Citat:
Transor är de som klär ut sig till det motsatta könet.
Transor = transvestiter

Transsexuella är de som föddes i fel kön.
Trans = transsexuell

För övrigt är det en självklarhet att transrättigheter är mänskliga rättigheter, samt att transvestiter och transsexuella aldrig ska diskrimineras på något sätt på jobbet eller skolan.
Min käresta anser du har fel, en transa är en förkortning för en transsexuell. en transvestit är just det en CD.
Citera
2021-05-14, 11:04
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Min käresta anser du har fel, en transa är en förkortning för en transsexuell. en transvestit är just det en CD.

Transa är förkortning för transvestit och inget annat, här är beviset:
https://www.hemtrevligt.se/icakurire...anslos-i-allt/

https://synonymertill.com/synonym/transa/

Det står INGENSTANS att transa betyder transsexuell. Transa är samma sak transvestit, crossdresser och drag queen Det kommer ALLTID vara sanningen oavsett vad.

Brukar även höra folk på stan som säger ”Minns ni när transorna i After Dark uppträdde i Melodifestivalen” o.s.v.

Så det är självklart att man ALDRIG ska förknippa ordet ”transa” med ”trans”, för det är två helt olika saker. Det är ”a:et” som ger en stor skillnad i betydelsen.

Men annars så är transor och transsexuella i samma community. I princip alla Transvestiter upplever transfobi minst en gång i livet, precis som transsexuella.
Citera
2021-05-14, 13:10
Medlem
Citat:
Transa är förkortning för transvestit och inget annat, här är beviset:
https://www.hemtrevligt.se/icakurire...anslos-i-allt/

https://synonymertill.com/synonym/transa/

Det står INGENSTANS att transa betyder transsexuell. Transa är samma sak transvestit, crossdresser och drag queen Det kommer ALLTID vara sanningen oavsett vad.

Brukar även höra folk på stan som säger ”Minns ni när transorna i After Dark uppträdde i Melodifestivalen” o.s.v.

Så det är självklart att man ALDRIG ska förknippa ordet ”transa” med ”trans”, för det är två helt olika saker. Det är ”a:et” som ger en stor skillnad i betydelsen.

Men annars så är transor och transsexuella i samma community. I princip alla Transvestiter upplever transfobi minst en gång i livet, precis som transsexuella.
Så du har rätt, min flicka som är en transsexuell har fel, intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in