Du är så rolig 😄 Precis, det där P:et i PMS står förmodligen både för pre och post, ibland även för "poppar upp mitt i cykeln", misstänker jag.
Angående pannkakorna så tänker jag ibland att när jag äter något som jag betraktar som lite unnigt så bidrar det eventuellt till ett mer normalt ätande över dagen. Alltså kanske att man äter lite mindre under dagen undermedvetet om man vet att man ska äta något gott man är sugen på senare. Så att göra lite nyttigare pannkakor tror jag är win, dels för att det ändå är pannkakor och gott och dels för att de ändå är nyttigmodifierade så att man håller sig på rätt väg.
Såg att du kört med Lifesum förut, hur känner du inför det? Jag har räknat kalorier i sååå många år men i slutänden förvärrade det nog hetsätningen för mig. Inte för att jag åt för lite med Lifesum utan för att strikt kontroll ger en jätteskön känsla först men sen leder det för mig till en stark längtan efter att skita i reglerna och liksom släppa kontrollen och äta jättemycket istället. Så det är kluvet.
Har också blivit dumpad av någon jag var extremt kär i, det är fan det värsta som finns. Man är liksom mitt uppe i nykärleken och så blir man dumpad. Fy fan för det. Då hinner man inte ha sett några negativa eller mer mänskliga sidor hos personen utan han är på piedestal fortfarande och blir liksom kvar där. Extra svårt att gå vidare då. Ska du inte dejta andra då? Bästa sättet att komma över nån är ibland att lägga sig under nån som man brukar säga 👍
Förlåt för att jag kapade din tråd med mitt livs novell, nu ska jag sluta 😅