Citat:
Ursprungligen postat av
popcornpopop
Ta en titt på Lenovos Legion, bra kvalité, hårdvara, och skärm, dessutom med formatet 16:10, krävs också lite ram när man redigerar så den med 32Gb är väl isf att föredra, inga billiga datorer men bra.
https://www.elgiganten.se/catalog/da...filter-sidebar
Finns naturligtvis andra också.
Kan hålla med om att det verkar vara bra kvalitet. Fina skärmar kan jag hålla med om också.
Har en tidigare av deras sortiment (Lenovo Legion Y540 med i7 9750H, GTX 1660TI, 16GB RAM) så är kanske inte så relevant som måttstock för de senaste modellerna, men skärmen är riktigt fin, gudomliga färger.
Kvalitetsintrycket overall är bra.
Har sedan jag köpte den, ryckt ut den 512GB nvme bootdisk som satt i, samt de 16GB ramen också, och istället satt i 2TB nvme som boot och 2TB SSD som sekundärlagring, samt 32GB cl16 GB RAM.
Det kvittar vad man slänger på den, den bara sväljer det utan att så mycket som svettas.
Så kan tänka mig att de senare modellerna är än vassare.
Det är en riktigt solid workstation också som jag ser som minst lika kapabel som en stationär (jag har helt slutat med stationär sen några år tillbaka btw).
Men ja, jag håller med om att Lenovo Legion modellerna är bra. Och utbyggbarheten är bra. T.ex inga fastlödda ramkretsar som begränsar hur mycket man kan stoppa i osv.