Citat:
Ursprungligen postat av
AwakeAsFuck
Jag har inte mätt själv med kronometer men det finns en hel del som har gjort det och har videos på det på Youtube. Så det ska funka. Kråkor ja. Dog dom varje gång ? Ingen kom iväg skadad ?
De dog ögonblickligen, inte ett enda flax efter träff. Brukar inte skjuta djur (jo, möss, oftast inomhus) men kråkjävlarna plundrade boet för mina fina hussvalor som hade kämpat så hårt för att bilda familj. De var så fina och glada när de satt och tjattrade och pussades (!) och jag följde deras vedermödor på två meters håll under flera veckor tills jag såg kråkorna ha sönder hela boet och smasha äggen. Svalorna satt helt stilla och betraktade de krossade äggen under tystnad, de såg verkligen ledsna ut och gav sig av för att inte återvända. All glädje de tillfört försvann och mitt hus blev en mycket dystrare plats.
Min karriär som åklagare, domare, jury och skarprättare var kortvarig men intensiv och trots att det inte gav svalorna familjelyckan åter var det mycket tillfredsställande att med kryss-skurna diaboler slita liv och själ och ben ur kroppen*) på kråkjävlarna.
*) Hårgalåten