2021-04-29, 17:32
Medlem
Hjälp !

Jag jobbar som barnskötare får ut 18500 kr varje månad !
2 rum&kök på 57kvadratmeter för 7400 kr/mån i örbro vatten ingår och ett gym!
. Är detta ett ok pris för en lägenhet? Jag hyr i första hand .
Lägenheten har så hög standard och så bra lägg och allt ligger centralt mitt i stan !!
Jag har räknar ut jag kan leva på 5700kr på nöje med jag har ett sparkonto på 60k med
Ni som har liknande storlek på er lägenhet, hur hög hyra har ni? Har min framtida bostad för hög månadskostnad?

Tacksam för all hjälp/tips jag kan få.
Citera
2021-04-29, 17:35
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhoppoo
Hjälp !

Lägenheten har så hög standard och så bra lägg och allt ligger centralt mitt i stan !!
Jag har räknar ut jag kan leva på 5700kr på nöje med jag har ett sparkonto på 60k med
Ni som har liknande storlek på er lägenhet, hur hög hyra har ni? Har min framtida bostad för hög månadskostnad?

Med tanke på att den har hög standard å ligger centralt så tycker jag att det är helt taget.
Citera
2021-04-29, 17:45
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Hjälp !

Du har ju inte berättat vad din framtida bostad har för hyra, bara vad din nuvarande har.
Citera
2021-04-29, 17:46
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Hjälp !

Är detta ett ok pris för en lägenhet? Jag hyr i första hand .

Vad är det du menar är hög standard? Vatten och gym är knappast något jag förknippar med högstandard. Centrala Örebro är inte heller synonymt med någon gräddhylla såvitt jag vet.
Balkong?
Planlösning?
Badkar?
Nyrenoverat/ nybyggt?
Fönster i badrum/ toalett?
Hög takhöjd?
Störa fönster?

7400 kr för 2 RoK i Örebo? Nej tack, inte för mig del.

Edit:
Jag har samtliga saker som du har + de jag listade (som jag förknippar med bättre lägenheter) och en hel del mer i en betydligt större stad, i centrum och jag betalar ca 30% mindre. Antar att saker är relativt.
Senast redigerad av MeinKampf 2021-04-29 kl. 17:49.
Citera
2021-04-29, 18:51
Medlem
Telegramas avatar
Citat:
Hjälp !

Du skriver alldeles för lite om din ev nya lägenhet, standard, populärt område och vad som är rimligt i din ekonomi.
Citera
2021-04-29, 18:56
Medlem
Jag bor i en nyrenoverad 3a på 78kvm själv, betalar 6500kr i månaden och då ingår vatten,värme,tvättmaskin,torktumlare och diskmaskin.

Visst en liten by på landet i skåne men bara ett stenkast från Malmö,Landskrona och Helsingborg så klagar inte, däremot dig så är det överpris jämnfört med mig

EDIT: har 15k i lön efter skatt
Citera
2021-04-29, 18:58
Medlem
Läste nu att du bodde centralt i örebro, rimligt pris då
Citera
2021-04-29, 19:53
Medlem
Hyran är väl normal i dagens läge, i stan, medelstor stad..... Men du, satsa på att äga ditt eget boende istället. Planera inte framtiden som hyresgäst.
Citera
2021-04-29, 22:52
Medlem
Jag tycker det låter jättebra! Hyran är ok, ytan är rymlig, läget är bra och bra standard. Allt det här i kombination är jättebra. Visst kan man hitta en billigare hyra men då brukar ytan vara mindre eller den ligger sämre eller är ofräsch. Eller så hittar du en helt nyrenoverad som är perfekt, men då är den jättedyr.
Nej, jag tycker du har väldigt många fördelar samtidigt, jag skulle vara nöjd med det.
Citera
2021-06-21, 11:59
Medlem
Bobergsgatan 77D
Hyra: 14456 - 14955 kr/mån Våning: 1 - 5 tr Antal rum: 3 Boyta: 72 kvm

Så hög är nybyggd 3:a i Sthlm Djurgårdsstaden.

Otroligt!!!!!! DYRT.

Bara som en jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in