Citat:
Ursprungligen postat av
Ghost01x
Jag tänker bara att när jag skaffade konto på binance och crypto.com så var jag tvungen att legitimera mig, och då tänker jag att dem kanske skickar uppgifter till skatteverket som banken kanske göra. Sen så vet jag inte om fogden har access till kontot. För har jag pengarna på min vanliga bank, så kan fogden gå in och utmäta på kontot
Men som du säger, har jag glömt nycklarna så kan dem inte göra något antar jag. Det är inte brottsligt att glömma saker.
Per default tror jag ingen svensk myndighet känner till diverse konton på olika Exchanges utomlands. Och jag har inte hört talas om någon sådan exchange som rapporterar in alla sina konton, utan en förfrågan från skatteverk/polis eller annan myndighet.
Däremot, misstänker dom (svensk myndighet) att det finns konton så kan dom alltid ställa en förfrågan till alla exchanges dom känner till, om du har något konto där, och då har jag svårt att se att dom inte kan göra annat än att svara på frågan.
*edit*
Det kan vara så att "dom" ser på din svenska bank, att du gjort någon typ av överförning till crypto.com och därför hör av sig till dem.
Men du borde kunna föra över pengarna till privat wallet därifrån. Om du säger att du glömt bort din seed och inte har tillgång till det längre, så har dom svårt att göra något tror jag.
Kanske att dom bevakar kontot för att se om det rör sig någon gång och isf vart, men det är inte lätt att bevisa att det var du som rörde dom. Någon kanske fått tag på din backup lapp och tagit över adressen, vad vet jag.