2021-04-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så sorgligt med detta våld, och det började när flyktingboendet kom till stan.
Minns när jag bodde i stan när en anställd på Statoil (lugn och trevlig kille) blev nersparkad bakifrån och hamna på sjukan...

Hoppas de ger de skyldiga riktiga straff, de skall låsas in och sen ut ur landet.

Var det 1800 kallt eller? Det har väl alltid funnits flyktingboenden i Fbg? Gamla Skrea Motell hyste libaneser på åttiotalet och hela vinberg har ju albanska och romani som modersmål...
Citera
2021-04-28, 21:20
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilket tyder på att det inte är några pundande Afghaner, för dom brukar inte storma akuten. Lutar mer år arab-hållet.
Låter som ett bra antagande.

Sen kan man även väga in vart de hugger, somalier kör mest på att kniva i halsen då de vet att man inte är skyddad där även om man har skyddsväst, eller om de är vana vid att rituellt döda de de inte gillar med halshugg. Vet inte om araberna tänker likaledes, men för tillfället toppar väl somalierna halshuggen.

Citat:
Ursprungligen postat av Andthereshewas
Var det 1800 kallt eller? Det har väl alltid funnits flyktingboenden i Fbg? Gamla Skrea Motell hyste libaneser på åttiotalet och hela vinberg har ju albanska och romani som modersmål...
Hej lågpostar och nyanländ på Flashback...

Jag flytta från Falkenberg strax före 2000-talet, men jag har fortsatt efter det att vara i stan på olika sätt. Men vad har de med saken att göra, och nej det har inte alltid funnits flyktingboende i Falkenberg. Stan har varit helt underbar innan barbarerna kom dit.
Senast redigerad av beaver_se 2021-04-28 kl. 21:28.
Citera
2021-04-28, 21:28
Medlem
Förmodligen en huliganuppgörelse mellan ärkerivalerna Falkenbergs alkoholfria finest och Varbergs värsta warriors.
Citera
2021-04-28, 21:36
Medlem
Citat:

Sen kan man även väga in vart de hugger, somalier kör mest på att kniva i halsen då de vet att man inte är skyddad där även om man har skyddsväst, eller om de är vana vid att rituellt döda de de inte gillar med halshugg. Vet inte om araberna tänker likaledes, men för tillfället toppar väl somalierna halshuggen.

Jag flytta från Falkenberg strax före 2000-talet, men jag har fortsatt efter det att vara i stan på olika sätt. Men vad har de med saken att göra, och nej det har inte alltid funnits flyktingboende i Falkenberg. Stan har varit helt underbar innan barbarerna kom dit.

Jag växte upp i detta västkustens Salems Lot och ser ogärna tillbaks till byhåla. Om du inte minns Balkankriget eller libaneserna kan du fan inte ha vistats många dar i stan. Att påstå att det inte funnits flyktingboenden i stan är trams. Jag är inte ett dugg förvånad om det är afghaner nu. Men inte heller om det skulle vara juggar eller för den delen några eparaggare.
Citera
2021-04-28, 21:46
Medlem
dacks avatar
Citat:

Vill nog inflika att det riktiga raset för staden var efter balkankriget då det kom en hel del skitfolk och som sedan spridit ut sig till både lilla Hylte och ner till Halmstad och i Laholm har ju ett par släkter häckat i många år nu med närheten till Skåne och som då alltid är på tapeten hos snuten.
Just de i Laholm så var det en polis och utredare som sade upp sig och bytte arbete totalt då han tröttnade efter att i över 7 år försökt sätta dit de här som bara fick några månaders straff eller ingenting alls och sedan direkt tillbaka i kriminaliteten.
Citera
2021-04-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panol
Polisen bevakar just nu akutmottagningen vid Varbergs sjukhus. Vilket jävla land vi lever i.

Den informationen avslöjar en del. De står inte där för att mota mormor Agda när hon vill lämna blommor till sitt skadade barnbarn, om man säger så.
Citera
2021-04-28, 22:14
Medlem
Jag bor väl ca 500 meter från brottsplatsen, inne i centrala Falkenberg. Det enda jag märkt av är att de varit ovanligt mycket rörelse och skrikande här utanför (Ja människor av utländsk härkomst). Helikoptern är borta men det söks med hundar har jag förstått.
Citera
2021-04-28, 22:46
Medlem
Kan det möjligtvis vara Falkens Mentala som fått i sig lite för mycket Falcon?
Citera
2021-04-28, 22:57
Medlem
"På platsen finns också kommunens fältassistenter.
....
– Det är därför vi är här, vi kan inte svara på några frågor men vi kan vara trygga vuxna ute för dem i fall de känner sig otrygga när de ser mycket polisbilar och så där, säger Suzan Bozovic, också hon fältassistent på Falkenbergs kommun."

Källa: https://www.hallandsposten.se/nyhete...erg-1.45782927

Vad är det för människor som känner sig otrygga när de ser mycket polisbilar? Är de så kriminella att de känner sig hotade eller?
Själv känner jag mig, tvärtom, tryggare ju fler poliser det finns ute , men det kanske bara är jag det.
Citera
2021-04-28, 23:01
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
....
– Det är därför vi är här, vi kan inte svara på några frågor men vi kan vara trygga vuxna ute för dem i fall de känner sig otrygga när de ser mycket polisbilar och så där, säger Suzan Bozovic, också hon fältassistent på Falkenbergs kommun."

Vad är det för människor som känner sig otrygga när de ser mycket polisbilar? Är de så kriminella att de känner sig hotade eller?
Själv känner jag mig, tvärtom, väldigt trygg ju fler poliser det finns ute , men det kanske bara är jag det.

Håller med. Litar mer på polisen än mina "släktingar". Intressant kommentar dock från ytteriggare en (förmodligen) PK-fierad...ja....fältassistent. vad det nu är för jävla arbetstitel...
Citera
2021-04-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vill nog inflika att det riktiga raset för staden var efter balkankriget då det kom en hel del skitfolk och som sedan spridit ut sig till både lilla Hylte och ner till Halmstad och i Laholm har ju ett par släkter häckat i många år nu med närheten till Skåne och som då alltid är på tapeten hos snuten.
Just de i Laholm så var det en polis och utredare som sade upp sig och bytte arbete totalt då han tröttnade efter att i över 7 år försökt sätta dit de här som bara fick några månaders straff eller ingenting alls och sedan direkt tillbaka i kriminaliteten.
Instämmer delvis. Före Balkankriget kunde stan fortfarande te sig som en idyll, låt vara säkert en mer än småtrist sådan för de unga som växte upp där. Libaneserna som kom på 1980-talet orsakade en viss oro med sin ankomst, men den var mycket kortvarig. De gjorde nämligen inte mycket väsen av sig.

Sedan kan det dock diskuteras om de folkvandringar som utlöstes av Balkankriget innebar det riktiga raset eller om det epitetet bör reserveras för de ännu mycket mer svårintegrerade folkslag med ännu mer avlägsen härkomst än Balkan som sedermera hittade till såväl Falkenberg som övriga Sverige.
Citera
2021-04-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
....

Själv känner jag mig, tvärtom, tryggare ju fler poliser det finns ute , men det kanske bara är jag det.
Vet många som känner sig otrygga av polisen då dem vandaliserar, gör husrannsakan och ska kolla igenom oss invandrare. Jag, min mamma, min flickvän, min bror, mina vänner alla e nojjiga av polisen. Om jag går runt med ocb papper kommer de leda till husrannsakan, har haft minst 8 stycken i min mammas lägenhet o då har aldrig någonting hittats. Ba för du e svenne o aldrig blivit störd av polisen betyder inte de så för alla.

O d it kul att behöva få hela huset omöblerat o sitta i polisstationen o allt bara för aina horungar har tråkigt på jobbet, walla knulla varenda polis horunge dom lyckas bara ta fast narkomaner som knivhugger någon. Inga top dogs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in