Jag läste nyligen en nyhetsartikel om att Skatteverket oroar sig för att det ska bli trängsel på deras kontor nu när det drar ihop sig inför sista inlämningsdagen för deklarationen.
Lite citat:
Skatteverket oroar sig för att trängsel ska uppstå när sista dagen för deklaration närmar sig. De vädjar nu till alla att inte uppsöka kontoren i sista minuten.
Förra året var det nästan en kvarts miljon människor som lämnade sin deklaration på papper under den sista veckan, och på en pressträff vädjar nu Skatteverket till deklaranter att hitta andra sätt för att så långt det är möjligt undvika trängsel.
– Även om det finns en tradition att åka in med deklarationen så ber vi dig att avstå från det i år.
https://www.dn.se/ekonomi/skatteverk...tionstrangsel/
Min reaktion var väl främst: finns det fortfarande folk som fysiskt besöker Skatteverkets kontor för att lämna deklarationen?
Ok, jag fattar så klart att det finns gamlingar som inte tagit steget in i den digitala tidsåldern, men man kan ju posta pappersdeklarationen. Eller t.om. deklarera med en gammeldags fast telefon om man inte har en mobiltelefon.
Så varför göra sig detta besvär med att pallra sig ut för att lämna in papperen? Är det lite av en tradition och folkfest bland det gamla gardet månne?
Finns det någon analog flashbackare här som kan klargöra detta fenomen?