• 1
  • 2
2021-04-27, 23:22
Medlem
Som rubriken lyder, vem saknar arsenalen?

Blir det krig nu?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...tudentlagenhet
Citera
2021-04-27, 23:25
Medlem
Alezandaars avatar
Intressant att det ens kommer ut i media. Det hittas bomber i lgenheter hr och dr rtt ofta men det tystas som fan om det.
Citera
2021-04-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alezandaar
Intressant att det ens kommer ut i media. Det hittas bomber i lgenheter hr och dr rtt ofta men det tystas som fan om det.
Hur fr du veta det om det tystas?
Citera
2021-04-27, 23:32
Det tycks vara ett enormt lager , vet man vilken adress detta gller ?
Saneringfirma har varit i studentlgenheten, d mste det ha luktat illa ?
Senast redigerad av Massonite 2021-04-27 kl. 23:41.
Citera
2021-04-27, 23:34
Medlem
Sveriges rliga produktion samt import av sprngmedel r hundratals ton. Den rliga bortmyglingen till svarta marknaden r p flera ton.

Man skapar rubriker ver att nn ostraffad 18 rig ertappats med typ 0.3 kg sprngdeg och en, tv pistoler?

Samtidigt sker nstan 300 sprngningar om ret, dr ver 90% saknar dom p grningsman. Nr vl domen kommer r det typ "skadogrelse", vilket r lgre n graffitti p betongvgg i frorten.

Vad tror vi p reellt fngelsestraff efter ldersrabatt, 2/3 och hktningstid? typ 6 mnader, samtidigt som CSN bostadsbidrag och annat trillar in p bankkontot? Swedistan, vrldens bsta land att vara terrorist i, deras egna ISIS-organisationer blir till och med sponsrad av skattebetalarna helt ppet med hundratals miljoner om ret! Ifall ni inte tror mig, ls SPOs rsrapport sjlva, ingen hemlig info direkt.

Hurra, swedistan blev genast skrare. Tryggheten blev litet hgre. Kriget mot droger, terrorism och jihadislam hller p att vinna.
Senast redigerad av vkumfrpckdklitoris 2021-04-27 kl. 23:38.
Citera
2021-04-27, 23:36
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Hur fr du veta det om det tystas?

Olika rttsfolk som lcker om det sklart. Och har man ron och gon p rtt stlle s vet man att det hnder vldigt mycket mer n vad media publicerar. Man antar ltt att dom spyr ur sig precis all skit dom kan hitta p tidningsredaktionerna men det finns anledningar till att media vljer hur och vad dom ska g ut med.
Senast redigerad av Alezandaar 2021-04-27 kl. 23:43.
Citera
2021-04-28, 05:57
Medlem
"i princip ostraffad"

Trodde han att de skulle sprungit p nn seriemrdare i studentlgenheten som suttit 18 r p kken?

Det drller av ostraffad livsstilskriminella. Inse det.
Citera
2021-04-28, 06:01
Medlem
Polisen ska ha larmats efter att en saneringsfirma hittat narkotika i lgenheten.
Gllande hur vi kunde gra det hr beslaget kan jag inte uttala mig nrmare p grund av frunderskningssekretess, sger Carl Mellberg.

Ny telefon som r hackad? Det dr fr mig att tveka att det r en saneringsfirma som hittat fyndet och anmlt.
Citera
2021-04-28, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vkumfrpckdklitoris
Sveriges rliga produktion samt import av sprngmedel r hundratals ton. Den rliga bortmyglingen till svarta marknaden r p flera ton.

Man skapar rubriker ver att nn ostraffad 18 rig ertappats med typ 0.3 kg sprngdeg och en, tv pistoler?

Samtidigt sker nstan 300 sprngningar om ret, dr ver 90% saknar dom p grningsman. Nr vl domen kommer r det typ "skadogrelse", vilket r lgre n graffitti p betongvgg i frorten.

Vad tror vi p reellt fngelsestraff efter ldersrabatt, 2/3 och hktningstid? typ 6 mnader, samtidigt som CSN bostadsbidrag och annat trillar in p bankkontot? Swedistan, vrldens bsta land att vara terrorist i, deras egna ISIS-organisationer blir till och med sponsrad av skattebetalarna helt ppet med hundratals miljoner om ret! Ifall ni inte tror mig, ls SPOs rsrapport sjlva, ingen hemlig info direkt.

Hurra, swedistan blev genast skrare. Tryggheten blev litet hgre. Kriget mot droger, terrorism och jihadislam hller p att vinna.

Det finns mnga anledningar varfr de styrande vill ha droger olagliga och att de skulle vara farliga (ja vissa r men alla vuxna borde f bestmma ver sina egna kroppar) har inget med frbudet att gra.

Kriget mot terrorism r ocks en fasad, USA ligger ju bakom flera terror org det r inget nytt.
Citera
2021-04-28, 09:55
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallert
Polisen ska ha larmats efter att en saneringsfirma hittat narkotika i lgenheten.
Gllande hur vi kunde gra det hr beslaget kan jag inte uttala mig nrmare p grund av frunderskningssekretess, sger Carl Mellberg.

Ny telefon som r hackad? Det dr fr mig att tveka att det r en saneringsfirma som hittat fyndet och anmlt.
Den vanliga officiella anledningen till beslag r att polisen uppger "hundgare p promenad larmade" nr det egentligen handlar om golare alternativt hemlig avlyssning. Kanske r "saneringsfirma" den nya termen?
Citera
2021-04-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Den vanliga officiella anledningen till beslag r att polisen uppger "hundgare p promenad larmade" nr det egentligen handlar om golare alternativt hemlig avlyssning. Kanske r "saneringsfirma" den nya termen?

Saneringsfirma r absolut inget nytt, det har anvnts frut i liknande sammanhang, saneringsfirma, parkeringsvakt, par med hund eller motionr spelar ingen roll, allt r bara polisens skdespel nr ngot "mste" hittas.
Citera
2021-05-02, 22:00
Medlem
Veckan fre tillslaget utfrde en saneringsfirma en frebyggande rutinkontroll av bostderna.
Tre veckor innan dess fick hyresgsterna mail om detta, inklusive vilka dagar det skulle gras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in