2021-04-27, 19:52
Medlem
Feminister igår; Vi behöver inte bli försvarade av män! Vi är självständiga personer som kan försvara oss själva! Sluta uppfostra era pojkar till att vara starka maskulina män som känner ett behov av att rädda "stackars" små flickor, usch! Inget annat än ett form av patriarkatet där män ännu en gång försöker ställa sig över oss kvinnor, SOM FAKTISKT KAN TA HAND OM SIG SJÄLVA!

Feminister idag; Varför försvarar inte ni oss? Män slår oss, vi kan inte försvara oss själva! Snälla hjälp oss någon?? Varför står inte de schyssta männen upp och försvarar oss??? Vi behöver uppfostra pojkar att stå upp för kvinnor! Vi är fysiskt svagare än män och behöver förstås någon som försvarar oss, SNÄLLA HJÄLP!!!

Som en jävla del av South Park.
Citera
2021-04-27, 20:03
Medlem
Andomarns avatar
Feminismens retorik har alltid varit samma;
Vi vill vara med i leken, men med våra egna regler.
Citera
2021-04-27, 20:21
Medlem
Maureliuss avatar
Tänker på Spice Girls och girl power. Girls just wanna have fun! De blir aldrig vuxna! Med feminismens ankomst för 50 år sedan borde vi ha haft en hel industri inom olika branscher startade kvinnor. Det enda jag ser är reklam där kvinnor poserar inom typiskt manliga domäner, men var fan håller de hus? De sitter som chefer inom den kommunala sektorn och på höga poster inom myndigheter där de administrerar Sveriges undergång och promotar islamiseringen!
Citera
2021-04-27, 21:04
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknoemo
Som en jävla del av South Park.
Märkligt att du gör den liknelsen. Southpark är en animerad komediserie som gör narr av narcissister och just manshatiska feminister, bland många andra, upplever jag är en flock narcissistiska kvinnor.

Hyckleri och mytomani är narcissistens typiska kännetecken.
Citera
2021-04-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andomarn
Feminismens retorik har alltid varit samma;
Vi vill vara med i leken, men med våra egna regler.

Precis!
Det är därför feministerna tex inte bryr sig om 'hedersmord'.
Vilket man tycker vore en ypperlig anledning för feministerna att reagera på.
Citera
2021-04-27, 22:28
Medlem
Antifeminismen igår:

Kvinnor är sånna underlägsna små stackars varelser som inte kan tänka eller ta hand om sig själva. De måste ägas, kontrolleras och läras upp hur de ska bete sig så de passar män.

Antifeminismen idag:

Varför går det så bra för kvinnor?
Och så dåligt för oss stackars män? Vi måste ju ägas, kontrolleras och läras upp.
Citera
2021-04-27, 23:07
Medlem
insvepts avatar
Kvinnor igår:
Klagar på allt

Kvinnor idag:
Klagar på allt
#refugeeswelcome
sent från iphone made by white men

Kvinnor imorgon:
Går omkring i svarta lakan
Klagar inte på någonting, för då blir det balkongflygning eller stening
Senast redigerad av insvept 2021-04-27 kl. 23:09.
Citera
2021-04-27, 23:18
Medlem
Där satt den
Citera
2021-04-28, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Antifeminismen igår:

Kvinnor är sånna underlägsna små stackars varelser som inte kan tänka eller ta hand om sig själva. De måste ägas, kontrolleras och läras upp hur de ska bete sig så de passar män.

Antifeminismen idag:

Varför går det så bra för kvinnor?
Och så dåligt för oss stackars män? Vi måste ju ägas, kontrolleras och läras upp.
Förutom att det där har du precis hittat på, något du föreställer dig enbart i ditt huvud, inte för att det fanns någon vett i något du sa (seriöst, vad pratar du om?) medans det jag skrev är mer eller mindre vad feminismen har sålt, det är inte mina egna tankar eller någon slutsats jag kommit framtill.

Och vad fan i helvetet är "antifeminism"? Är det någon rörelse där ute jag aldrig hört talats om? Eller syftar du på människor som väljer att kritisera delar av feminismen på grund av att dom väljer att vara objektiva, som du stämplar antifeminism?

Hur går det med din maktkamp du skapat i ditt huvud, hur djupt nere är du?
Citera
2021-04-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknoemo
Förutom att det där har du precis hittat på, något du föreställer dig enbart i ditt huvud, inte för att det fanns någon vett i något du sa (seriöst, vad pratar du om?) medans det jag skrev är mer eller mindre vad feminismen har sålt, det är inte mina egna tankar eller någon slutsats jag kommit framtill.

Och vad fan i helvetet är "antifeminism"? Är det någon rörelse där ute jag aldrig hört talats om? Eller syftar du på människor som väljer att kritisera delar av feminismen på grund av att dom väljer att vara objektiva, som du stämplar antifeminism?

Hur går det med din maktkamp du skapat i ditt huvud, hur djupt nere är du?

Men jösses, vet du inte vad antifeminism betyder?/ står för?

Antifeministen står för raka motsatsen än feminismen dvs. Anti.
Hen tycker inte att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män. Skälen till varför hen tycker så kan variera och även hur man ska agera för att nå dit.
Och ja det är en ”rörelse” och ”idé” som existerat i flera tusen år. Feminismen är en reaktion på den.

Antifeminister kan du hitta en hel liten skock på detta forum ex.
Här sitter de och startar tråd efter tråd om hur ”dumma” feminister är i det oändliga.

Känns det kanske igen?

Jag kan ju ironisera lite till över din TS.

Antifeministen igår:

Mannen är den överlägsne människan! Han är den ende som kan tänka självständigt och fritt! Och stå på egna ben och klara av allt!

Antifeministen idag:

Det är så synd om män!
De klarar sig inte i denna nya värld där de måste konkurrera med kvinnor på lika villkor och kvinnor har möjligheter och rättigheten att välja bort dem!

De stackarna får heller inte våldta, trakassera, utnyttja eller använda våld utan att riskera åka i fängelse eller skambeläggas socialt.

Vi klarar inte detta!
Senast redigerad av Merapi 2021-04-28 kl. 08:42.
Citera
2021-04-28, 13:19
Medlem
tilsammansnus avatar
Jag är antifeminist och då menar jag att jag är emot principhatet som florerar från manshatiska kvinnor och som uppmanar andra kvinnor att könshata. Så att detta...
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Antifeministen står för raka motsatsen än feminismen dvs. Anti.
Hen tycker inte att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män.
stämmer inte som du skriver.

Feminister idag har inte förmågan att föra diskussion utan argumentationsfel eller faktaförvrängning.
Citera
2021-04-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Jag är antifeminist och då menar jag att jag är emot principhatet som florerar från manshatiska kvinnor och som uppmanar andra kvinnor att könshata. Så att detta...stämmer inte som du skriver.

Feminister idag har inte förmågan att föra diskussion utan argumentationsfel eller faktaförvrängning.

Fast det är ju bara din åsikt, som inte bygger på annat än lite anekdoter från individuella feminister eller don egen okunskap över vad begrepp står för etc här och var.
Feminisnens kritik över kvinnohat har jävligt mycket mer på fötterna.
Fakta, statistik, forskning etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in