Citat:
Ursprungligen postat av
Naknoemo
Förutom att det där har du precis hittat på, något du föreställer dig enbart i ditt huvud, inte för att det fanns någon vett i något du sa (seriöst, vad pratar du om?) medans det jag skrev är mer eller mindre vad feminismen har sålt, det är inte mina egna tankar eller någon slutsats jag kommit framtill.
Och vad fan i helvetet är "antifeminism"? Är det någon rörelse där ute jag aldrig hört talats om? Eller syftar du på människor som väljer att kritisera delar av feminismen på grund av att dom väljer att vara objektiva, som du stämplar antifeminism?
Hur går det med din maktkamp du skapat i ditt huvud, hur djupt nere är du?
Men jösses, vet du inte vad antifeminism betyder?/ står för?
Antifeministen står för raka motsatsen än feminismen dvs. Anti.
Hen tycker inte att kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män. Skälen till varför hen tycker så kan variera och även hur man ska agera för att nå dit.
Och ja det är en ”rörelse” och ”idé” som existerat i flera tusen år. Feminismen är en reaktion på den.
Antifeminister kan du hitta en hel liten skock på detta forum ex.
Här sitter de och startar tråd efter tråd om hur ”dumma” feminister är i det oändliga.
Känns det kanske igen?
Jag kan ju ironisera lite till över din TS.
Antifeministen igår:
Mannen är den överlägsne människan! Han är den ende som kan tänka självständigt och fritt! Och stå på egna ben och klara av allt!
Antifeministen idag:
Det är så synd om män!
De klarar sig inte i denna nya värld där de måste konkurrera med kvinnor på lika villkor och kvinnor har möjligheter och rättigheten att välja bort dem!
De stackarna får heller inte våldta, trakassera, utnyttja eller använda våld utan att riskera åka i fängelse eller skambeläggas socialt.
Vi klarar inte detta!