2021-04-27, 18:43
Medlem
Tjenare alla crypto-investerare!

Jag behöver utföra en betalning med hjälp av bitcoins (är helt ny till detta), så jag bestämde mig för att:
1. Handla mina bitcoins på kraken.com
2. Föra över dessa till electrum som jag laddat ner
3. Betala till en sida från electrum

Nu till problemet. Jag kan inte utföra en "withdrawal" på kraken, när jag klickar "confirm withdrawal" kommer det upp "invalid amount". Uppe till höger står detaljer om hur mycket man kan ta ut osv. "Current balance" är 0.00071 BTC. Jag försöker ta ut 0.00055 men det står att "maximum withdrawal" är 0.00005. Kan detta vara orsaken? I sådana fall, vad är lösningen?

Lade in pengar igår, kan det vara så att jag måste vänta några dagar? Jag har mest troligt inte misslyckats med någonting som handlar om electrum. Jag har satt in adressen på kraken och allt det där. Jag tror alltså inte felet ligger där någonstans.

Har inte mycket tålamod med sådant här, vill gärna kunna föra över mina bitcoins till Electrum så snart som möjligt.

Tack på förhand!
Citera
2021-04-27, 19:08
Bannlyst
Läs vad som står? Du måste vänta 72h efter insättning innan du får ta ut.

Tänk på att Kraken kollar vart du skickar dina pengar, och om dom till slut hamnar hos t.ex. Flugsvamp så underrättas polis om det. Det hela är möjligt tack vare chainanalysis. Det är därför det är varningar överallt för att handla BTC hos Trijo, Safello, Kraken m.fl.

https://support.kraken.com/hc/en-us/...-fiat-deposits
Citat:
Will prevent 100% of the value of the first fiat deposit and any subsequent deposits during the first 72 hours from being withdrawn.
Will last for 72 hours after your first-time fiat deposit.
Restricts transfers of all currencies (fiat and cryptocurrencies), regardless of the currency of your deposit.
Senast redigerad av grfnw10 2021-04-27 kl. 19:44.
Citera
2021-04-27, 20:52
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grfnw10
Läs vad som står? Du måste vänta 72h efter insättning innan du får ta ut.

Tänk på att Kraken kollar vart du skickar dina pengar, och om dom till slut hamnar hos t.ex. Flugsvamp så underrättas polis om det. Det hela är möjligt tack vare chainanalysis. Det är därför det är varningar överallt för att handla BTC hos Trijo, Safello, Kraken m.fl.

https://support.kraken.com/hc/en-us/...-fiat-deposits
Finns väl andra "anonyma" kryptos som ex Monero man kan skicka och sedan växla till bitcoins . Tror det finns en guide på det om man letar på Google.
Citera
2021-04-27, 21:30
Medlem
kalleballfettjohans avatar
Har köpt en del på bt.cx där verkar dom inte spåra till flugsvamp.Dock kör jag ju först till min egen plånbok .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in