Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 04:33
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Kan du ge något exempel på "inget vettigt" i deras budskap?

Att de går in hos Svenska Kyrkan och predikar omvändelse när präster inom SvK ställer ut konst som förnekar Herrens budskap tycker jag absolut är på sin plats. Vad tror ni Herren Jesus Kristus hade gjort? Svaret finns såklart i Nya Testamentet. Han hade bundit en piska och drivit ut smutsen ur Guds hus.
Johannes 2:13-17

"Han", förmodligen juden Jesus, antar jag?

Den charlatanen, som påstod sig kunna uppväcka döda, gå på vattnet med flera gamla illusionisttrick!

Tro ingen sådan!

Citera
2024-04-27, 14:50
  #482
Medlem
senhackarens avatar
Bara Lås in skiten innan dom lurar in någon stackare in i deras sekterism. Vem vet vad dessa bibelviftare hittar på här näst? Dessa är nog ett tydligt exempel som vill byta ut svearikets lagbok och istället införa gamla testamentet som lagbok. Det är såna avskräden som får mig att fortsätta vara övertygad ateist. Ni läser rätt. Övertygad ateist. Säpo borde sätta in resurser på att ha stenkoll på dessa gamla testamentetfanatiker. Det är ett som är sant.
Citera
2024-04-28, 14:36
  #483
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Bidrag alltså uh för sånt.....Jag uppskattar att du tog din tid och svarade mig

Ditt "svar" var ytterst fattigt dock. Bara ett tack och inget argument.
Citera
2024-04-28, 14:38
  #484
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
"Han", förmodligen juden Jesus, antar jag?

Den charlatanen, som påstod sig kunna uppväcka döda, gå på vattnet med flera gamla illusionisttrick!

Tro ingen sådan!


Det roliga är ju att dessa street preachers tror att dom är extrema och grejer.
Citera
2024-05-05, 02:45
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Ditt "svar" var ytterst fattigt dock. Bara ett tack och inget argument.

No har ej inget o säga. Hade bara en fråga som jag ville ha svar på
Citera
2024-05-05, 14:36
  #486
Medlem
HomoHitlers avatar
Blir inte sådant här lite av det kristna svaret på klimatextremister? "Se oss, lyssna på oss", dvs mer rebeller än folk med verklig tro? För effektivt är det ju knappast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback