• 3
  • 4
2021-04-28, 06:27
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaubud
Vilket liv! Blir sugen på att höra mer. Vad gör du på dagarna? Pysslar me hobbies? Jobbar hemifrån? Varför nykterist?

Du får läsa mer om du köper min episka självbiografi, utskriven i ekologiskt papper. Du kan få ett signerat exemplar.
Citera
2021-04-28, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Det kan väl vara ett tecken på att ts har ett gott imunförsvar!

TS immunförsvar lever sitt drömliv genom att via jobbet ständigt bli utsatt för lagom mängd jobb konstant. Slår vad om att TS har goda sömnvanor också.
Citera
2021-04-28, 13:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kluff
Jag är 29 år och minns ärligt talat inte senast jag behövde stanna hemma från jobbet pga sjukdom, men det kan maximalt vara ett par gånger under hela mitt yrkesliv. Lite underligt, eftersom jag jobbar i butik (som ligger nära ett sjukhus dessutom).

Däremot kan jag några gånger per år få känningar på att jag håller på att bli sjuk: ont i kroppen, tung i huvudet - den allmänna sjukdomskänslan, liksom, men det bryter aldrig ut. Oftast har det gått över till framåt kvällen eller nästa dag.

Om man utgår ifrån BMI så är jag i min idealvikt, jag lever ett rätt aktivt liv så sett med runt 80k steg per vecka i snitt, gymmar, röker inte, och har inga hälsobesvär i övrigt. Absolut ingen atlet men inte heller i hopplöst dålig kondition. Räcker det för att ha ett bättre immunförsvar, eller är det genetiskt? Kan kost spela in? Slumpen? Det känns som att jag borde vara sjuk oftare, rent statistiskt. Särskilt eftersom jag kommer i kontakt med så mycket människor i jobbet.

EDIT: Jag har även klarat mig från COVID, men där har jag faktiskt följt restriktionerna i den mån det går och hållit mig hemma mer än vanligt, handlar på kvällar osv.

Jag tror att det är så för de flesta.
När jag rökte var jag sjuk oftare, men ändå inte särskilt ofta.

Det finns en viss sorts människa som är väldigt upptagen med sin egen hälsa, som alltid pratar om sina förkylningar och dessutom är hemma från jobbet för dom. Dessa människor blir nog rätt så tongivande för uppfattningen om hur ofta man ska vara sjuk. De flesta är inte sjuka ofta.
Citera
2021-04-28, 14:20
Medlem
TokyoBarns avatar
Samma här, aldrig åkt på någon influensa och allt annat skit som varenda svensk verkar åka på varenda år, senaste gången jag var sjuk var när jag var förkyld för 10 år sedan, då visste jag inte ens det kallades förkylning, trodde det var nå allvarligt skit jag fått och tänkte ringa vårdcentralen och grejjs.
Senast redigerad av TokyoBarn 2021-04-28 kl. 14:23.
Citera
2021-04-28, 17:46
Medlem
Du kanske är en fladdermus. En fladdermus kan ha många olika virus utan att bli sjuk.
Citera
2021-05-05, 20:38
Medlem
Kluffs avatar
...Bara för det har jag fått förkylningssymptom under natten -- tung i huvudet och förkylningskänslan i näsa och bihålor . Karma för att ha startat en tråd om hur bra immunförsvar jag har? Väldigt milda symptom i alla fall: ingen värk, feber eller något hals- eller lungrelaterat, så jag hoppas att det inte är covid.

Lika bra att ta det säkra före det osäkra och höra av sig till chefen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in