• 3
  • 4
2021-05-18, 12:35
Medlem
Har i princip helt slutat. Covid-rapporteringen var det som fick mig att inse att media överdramatiserar som fan och likt folket samt politiker kan byta åsikt från en dag till nästa. Jävla hycklare...
Citera
2021-05-18, 12:42
Förut följde man snacket/statistiken dagligen . Men man orkar inte intensivt följa det längre. Som allt när man exponeras av det för mycket blir man avtrubbad.
Citera
2021-05-18, 12:43
Medlem
Kajahs avatar
Det tog inte många dagar innan jag lessnade.
Citera
2021-05-18, 12:51
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Är jag den enda som helt slutat följa nyheterna på tv o så om corona? Blir ju mest upprepningar o så ny mutation hit och ny mutation dit. Nån mer som slutat titta på tv-nyheterna, för det är väl hög risk att man tar upp corona då?
Nä det är bra att hålla sig uppdaterad.
Mycket skit skrivs ju i sociala medier och en del också i vardagslivet om denna pandemi: idioter som tror att den är överdriven, dumskallar som tror att vaccinet är livsfarligt, de som inte förstår konsekvenserna för vården, de som klagar överdrivet (kan delas in i två läger (1) de som tycker tegnell och Löfven skall skjutas för att de gör för lite eller (2) de som tycker de skall hängas för att de gör alldeles för mycket.
Men visst, man spärrar ju inte upp ögon&öron direkt under P1 Nyheter utan bara checkar av passivt tills något intressant dyker upp.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------
DÄRFÖR följer jag med.
Märkligt nog är det väldigt få jag möter i verkliga livet som har (vågar ha?) motsatt åsikt och strida för den jämfört med andelen här på Flashan. Kan det bero på att här på Flashan är det många socialt missanpassade enstöringar, konspirationsteoretiker och annat löst klientel som existerar?
Citera
2021-05-18, 12:57
Medlem
Rätt trött på kroknäse unionen på det hela.
Citera
2021-05-18, 12:58
Medlem
TheKhurgans avatar
Är det någon som inte tröttnat på det?

Jag är mest trött på att det är så olika rapportering hela tiden. Livsfarliga mutationer ena dagen som kommer lamslå hela världen i flera år, sedan är det snart över dagen efter.
Citera
2021-05-18, 13:00
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Är jag den enda som helt slutat följa nyheterna på tv o så om corona? Blir ju mest upprepningar o så ny mutation hit och ny mutation dit. Nån mer som slutat titta på tv-nyheterna, för det är väl hög risk att man tar upp corona då?

Nej men jag är trött på sådana här gnäll
Citera
2021-05-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Nä det är bra att hålla sig uppdaterad.
Mycket skit skrivs ju i sociala medier och en del också i vardagslivet om denna pandemi: idioter som tror att den är överdriven, dumskallar som tror att vaccinet är livsfarligt, de som inte förstår konsekvenserna för vården, de som klagar överdrivet (kan delas in i två läger (1) de som tycker tegnell och Löfven skall skjutas för att de gör för lite eller (2) de som tycker de skall hängas för att de gör alldeles för mycket.
Men visst, man spärrar ju inte upp ögon&öron direkt under P1 Nyheter utan bara checkar av passivt tills något intressant dyker upp.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------
DÄRFÖR följer jag med.
Märkligt nog är det väldigt få jag möter i verkliga livet som har (vågar ha?) motsatt åsikt och strida för den jämfört med andelen här på Flashan. Kan det bero på att här på Flashan är det många socialt missanpassade enstöringar, konspirationsteoretiker och annat löst klientel som existerar?

Hur hängde du med andra år när dödligheten var högre än 2020? Med tanke på att det inte var en mediahysteri då, letade du själv upp info då?

Du är en av de där personerna som är så extremt förutsägbara. Man kan gå in på aftonbladet på morgonen och skumma igenom rubrikerna och sedan kommer du rapa upp löpsedeln vid fikabordet till punkt och pricka. Inget självständigt tänkande, helt radiostyrd.
Citera
2021-05-19, 15:10
48 döda "idag", känns inte som det avtar?
Är ju snarare så att vi ligger i samma nivå som förra våren i antal döda.
Den största toppen hade vi i slutet av Januari 2021.
Kurvan var likvärdig inför sommaren förra året, något lägre nu möjligen knappast så vi kan slå oss till ro.
Kurvan kommer troligen öka i höst igen.
Ingen vet heller hur länge vaccinen har effekt.
Den stora överraskningen kan komma om vaccinet skulle ha en snabb avklingande effekt och vi har massor av döda i höst igen, eller lagom till jul då dosen gått ur kroppen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in