Citat:
Ursprungligen postat av
01maj2021
Är jag den enda som helt slutat följa nyheterna på tv o så om corona? Blir ju mest upprepningar o så ny mutation hit och ny mutation dit. Nån mer som slutat titta på tv-nyheterna, för det är väl hög risk att man tar upp corona då?
Nä det är bra att hålla sig uppdaterad.
Mycket skit skrivs ju i sociala medier och en del också i vardagslivet om denna pandemi: idioter som tror att den är överdriven, dumskallar som tror att vaccinet är livsfarligt, de som inte förstår konsekvenserna för vården, de som klagar överdrivet (kan delas in i två läger (1) de som tycker tegnell och Löfven skall skjutas för att de gör för lite eller (2) de som tycker de skall hängas för att de gör alldeles för mycket.
Men visst, man spärrar ju inte upp ögon&öron direkt under P1 Nyheter utan bara checkar av passivt tills något intressant dyker upp.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------
DÄRFÖR följer jag med.
Märkligt nog är det väldigt få jag möter i verkliga livet som har (vågar ha?) motsatt åsikt och strida för den jämfört med andelen här på Flashan. Kan det bero på att här på Flashan är det många socialt missanpassade enstöringar, konspirationsteoretiker och annat löst klientel som existerar?