2021-04-27, 04:36
Medlem
Knullkungens avatar
https://polisen.se/aktuellt/handelse...forsok-tyreso/

"En boende ser från sitt hem att en maskerad man håller på att bryta sig in i den boendes garage.

När den boende konfronterade inbrottstjuven sprang denne från platsen.

Flera polispatruller beordrades till platsen. Hundpatrull och polishelikopter deltog i arbetet med att hitta mannen.

Hundpatrullen fick upp ett spår efter gärningsmannen och efter cirka en timmes sökande kunde gärningsmannen, som satt i ett buskage i ett skogsområde, gripas.

Han är misstänkt för försök till stöld."
Citera
2021-04-27, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://polisen.se/aktuellt/handelse...forsok-tyreso/

"En boende ser från sitt hem att en maskerad man håller på att bryta sig in i den boendes garage.

När den boende konfronterade inbrottstjuven sprang denne från platsen.

Flera polispatruller beordrades till platsen. Hundpatrull och polishelikopter deltog i arbetet med att hitta mannen.

Hundpatrullen fick upp ett spår efter gärningsmannen och efter cirka en timmes sökande kunde gärningsmannen, som satt i ett buskage i ett skogsområde, gripas.

Han är misstänkt för försök till stöld."

Förlåt men kopierar du bara polisens händelseförlopp på alla brott och lägger upp här?

Vad ska diskuteras?
Citera
2021-04-27, 07:24
Medlem
Chef.Skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J-son
Men vad vet jag, kanske går att skaka fram FUP på detta försök till inbrott i ett garage i framtiden 😉

Fullt möjligt, men jag tror man redan nu ska börja med att kontakta Polisen så att man får reda på deras K-nummer. Brukar ta en vecka lite drygt innan man får svar av dom. Med K-numret i hand så kan man spåra ärendet genom Åklagarmyndigheten, sedan är det bara att periodiskt fråga ansvarig åklagare om hur det går.

Lite beroende på om det är en vaneförbrytare eller ej så gissar jag på att det går 6-12 månader innan åtal och fupen blir tillgänglig.
Citera
2021-04-27, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chef.Skinner
Fullt möjligt, men jag tror man redan nu ska börja med att kontakta Polisen så att man får reda på deras K-nummer. Brukar ta en vecka lite drygt innan man får svar av dom. Med K-numret i hand så kan man spåra ärendet genom Åklagarmyndigheten, sedan är det bara att periodiskt fråga ansvarig åklagare om hur det går.

Lite beroende på om det är en vaneförbrytare eller ej så gissar jag på att det går 6-12 månader innan åtal och fupen blir tillgänglig.

Jag ska se om jag orkar göra det för att hålla trådatarten vid liv, annars kanske TS anmäler sig frivilligt för att ge tråden lite substans 😉
Citera
2021-04-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J-son
Vad ska diskuteras?
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det finns väl inget diskussionsunderlag direkt i dessa trådarna.

Trådstarter i ABoK behöver inget diskussionsunderlag, se kommentar från Schlesien:
Citat:
ABoK-tråd behöver inte frågeställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in