Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-26, 23:31
Medlem
trickydicks avatar
Här måste jag ändå ge Expressen beröm med att ställa bra frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
En av fyra ungdomar i Ockelbo håller på SD (skolvalet 2018). Vilken ungdomsgård ska de gå på?
Citera
2021-04-26, 23:33
Medlem
Stefan Cronlund berättade i reportaget att han röstade på SD.
Efter det sägs han nu upp med omedelbar verkan, efter ett möte i ABF Gästrikebygden på måndagen.

Citat:
Valen i Sverige är hemliga och innebär att ingen vet hur någon röstat riksdagsvalet.

Tycker han ska ta tillbaka att han röstade på Sd.
Så får vi en intressant fortsättning på denna soppa.
Citera
2021-04-26, 23:36
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det är väl snarare tvärtom från DDR. Där hade inte ett studieförbund fått sätta sina egna regler. Vill du undvika det bör du rösta för mer statlig kontroll, inte mindre.

Det går att vända på ord hur man vill.

Men detta är de facto hur det var i DDR när det begav sig.
Citera
2021-04-26, 23:37
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Det handlar om en ungdomsgård, till för ungdomar. Att de värderar dessa och deras åsikter högre än en random vuxen ser jag som rätt naturligt. Det är inte på något plan jämförbart med en anställd lärare som har ett helt annat ansvar för eleverna. Den jämförelsen var om något idioti.
O yes jag pratar om riktiga ungdomsgårdar som fanns då... inte lärare o jag jobbade själv frivilligt där ibland eftersom jag var så kallad lokal "idrotts kändis" o inte fan handlade det om politisk ideologi utan om att ta hand om o stödja kidsen...kan nog tänka mig att några vad riktiga röd strumpor som man jobba med då men var totalt ointressant för målet va hjälpa kidsen o det borde det va än idag
Citera
2021-04-26, 23:39
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
O yes jag pratar om riktiga ungdomsgårdar som fanns då... inte lärare o jag jobbade själv frivilligt där ibland eftersom jag var så kallad lokal "idrotts kändis" o inte fan handlade det om politisk ideologi utan om att ta hand om o stödja kidsen...kan nog tänka mig att några vad riktiga röd strumpor som man jobba med då men var totalt ointressant för målet va hjälpa kidsen o det borde det va än idag

Det var inte vad du skrev men jag håller ändå inte med dig. Känner sig ungdomar obekväma och inte vill närvara för att en random vuxen befinner sig där kör man hellre bort den vuxne än ungdomarna.

Det var dock ett fiktivt scenario och jag förstår inte varför du försöker göra en stor grej av det.
Citera
2021-04-26, 23:40
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Jag vet inte vad det legala säger i detta fallet, eller om Fritidsledaren är aktiv i SD eller endast valt att rösta på dem.

Det så ofta missbrukade ordet värdegrund dyker upp igen som ett slags politiskt slagträ. Så trött på att höra om värdegrund över sakfrågor.

Har egentligen ingen åsikt på om det är lämpligt att Fritidsledaren får jobba kvar eller inte, men jag vänder mig emot att ett parti singlas ut på detta viset i värdegrundens namn, då jag inte ett ögonblick tror att han skulle rensats ut på det viset om han sagt sig rösts på M, eller KD, eller Piratpartiet, och än så länge tycks inte SD i grunden vara emot de liberala och demokratiska principer vårt land bygger på.
Citera
2021-04-26, 23:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Här har man statuerat ett exempel.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2021-04-26 kl. 23:45.
Citera
2021-04-26, 23:42
Medlem
Det kommer säkert bli fler exempel. Arbetarrörelsen pratar om fel värderingar samtidigt som SD är det största partiet för manliga LO medlemmar. Något skaver i beskrivningen. Det ska bli intressant att höra hur ska regeringen och LO förklara det? Har LO folket blivit smygrasister?
Citera
2021-04-26, 23:44
Medlem
Är inte det här en standard överallt idag? Att man får kicken om man går ut med att man röstar på SD och jobbade som bla lärare, fritidsledare, socionom med mera?
Citera
2021-04-26, 23:49
Medlem
DjStefs avatar
Citat:
Det var inte vad du skrev men jag håller ändå inte med dig. Känner sig ungdomar obekväma och inte vill närvara för att en random vuxen befinner sig där kör man hellre bort den vuxne än ungdomarna.

Det var dock ett fiktivt scenario och jag förstår inte varför du försöker göra en stor grej av det.
va fan är du på riktigt ?? varenda jvl ungdom känner sig ju obekväm o osäker i sin egen värld o det är ju det som är uppväxt o prossesen till o bli vuxen ...grattis o hitta en person som skulle täcka stöd för varje olik person i den åldern... nä du är ute o cyklar ..finns medmänniskor som skiter i politiken o är bra stöd för unga själar ändå
Citera
2021-04-26, 23:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Är inte det här en standard överallt idag? Att man får kicken om man går ut med att man röstar på SD och jobbade som bla lärare, fritidsledare, socionom med mera?

Det har varit en hörnsten i strategin att hålla SD borta.

Outa, frys ut o skandalisera.

Men det har ju gått si sådär.

Nu börjar folk allt mer få inställningen ” Me Ne Frego”...
Något som borde få Steffe o politruckerna att könna obehag.
Citera
2021-04-26, 23:57
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjStef
va fan är du på riktigt ?? varenda jvl ungdom känner sig ju obekväm o osäker i sin egen värld o det är ju det som är uppväxt o prossesen till o bli vuxen ...grattis o hitta en person som skulle täcka stöd för varje olik person i den åldern... nä du är ute o cyklar ..finns medmänniskor som skiter i politiken o är bra stöd för unga själar ändå

Nu pratade jag inte om tonårsångest utan om att ungdomar väljer att undvika en ungdomsgård för att man inte känner sig bekväm med att närvara där p.g.a. En random vuxen. Hade han inte nyligen varit anställd där så hade du knappast sagt emot.

Jag har inte heller påstått att varje anställd måste vara perfekt för varje ungdom eller att politiskt ointresserade skulle vara ett dåligt stöd.

Du får nog ta och läsa inläggen om du vill ha en givande diskussion. Vill du fortsätta att diskutera med dig själv får du för all del göra det men dra inte in mig i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in