• 1
  • 2
2021-04-26, 17:53
Medlem
Sommarvikingens avatar
Jag tycker det verkar vara ganska vanligt nuförtiden med vegansk propaganda i barnprogram. Det finns säkert hundratals exempel men här är ett. Greta gris och hennes familj ska handla. I affären verkar det inte finnas något kött överhuvudtaget. Dom handlar bara spagetti, tomater, lök och frukt. Grisar är allätare och kan äta kött mjölk och ägg etc så barnprogrammet Greta gris går emot naturen.

https://www.youtube.com/watch?v=b3lg2ovXvcI

I disneyfilmer är det även vanligt att man får djur att framstå som oskyldiga snälla vänner som man absolut inte får äta. Det här kan påverka vissa barn omedvetet till att börja äta växtbaserad mat som i sin tur kan göra dom sjuka med näringsbrister etc. Jag har sett vissa videos på youtube där barn inte vill äta kött, allt från bläckfisk till nötkreatur för att dom tycker synd om djuret. Det här är pga att dom har matats med propaganda i barnprogram och filmer, deras föräldrar kan också ha hjärntvättat dom litegrann.

Vad tror ni? Blir det allt mer vanligt med vegansk propaganda i barnprogram? Vad har ni upplevt?
Citera
2021-04-26, 18:00
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Jag tycker det verkar vara ganska vanligt nuförtiden med vegansk propaganda i barnprogram. Det finns säkert hundratals exempel men här är ett. Greta gris och hennes familj ska handla. I affären verkar det inte finnas något kött överhuvudtaget. Dom handlar bara spagetti, tomater, lök och frukt. Grisar är allätare och kan äta kött mjölk och ägg etc så barnprogrammet Greta gris går emot naturen.

https://www.youtube.com/watch?v=b3lg2ovXvcI

I disneyfilmer är det även vanligt att man får djur att framstå som oskyldiga snälla vänner som man absolut inte får äta. Det här kan påverka vissa barn omedvetet till att börja äta växtbaserad mat som i sin tur kan göra dom sjuka med näringsbrister etc. Jag har sett vissa videos på youtube där barn inte vill äta kött, allt från bläckfisk till nötkreatur för att dom tycker synd om djuret. Det här är pga att dom har matats med propaganda i barnprogram och filmer, deras föräldrar kan också ha hjärntvättat dom litegrann.

Vad tror ni? Blir det allt mer vanligt med vegansk propaganda i barnprogram? Vad har ni upplevt?

Butthurt djurplågare.
Barn gillar djur. Tycker du att de ska visa när man slaktar grisar och nötkreatur?
Citera
2021-04-26, 18:02
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManOrAnimal
Butthurt djurplågare.
Barn gillar djur. Tycker du att de ska visa när man slaktar grisar och nötkreatur?
Veganer visar redan hur slakt går till på gatan inför barn med deras slaktvideos. Hört talas om anonymous for the voiceless?
Citera
2021-04-26, 18:04
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Veganer visar redan hur slakt går till på gatan inför barn med deras slaktvideos. Hört talas om anonymous for the voiceless?

Du bryr dig inte om barn. Du tycker bara att det är okej att plåga djur.

Skummade igenom dina inlägg och det är ganska stötande hur du försöker tvinga på andra om hur de ska leva. Det är du som sprider propaganda.

Ska inte du förbjuda frukt och grönsaker?
Senast redigerad av ManOrAnimal 2021-04-26 kl. 18:15.
Citera
2021-04-26, 18:06
Medlem
Vad spelar det för roll? Få barn hade någonsin börjat äta kött om dom fått se slakterivideos i medveten ålder. Att det skulle vara propaganda är något som du projicerar.
Citera
2021-04-26, 18:11
Medlem
Soulflowers avatar
Det känns väl ändå rimligt att Peppa Pig inte går och handlar bacon. Och det är ju inget matlagningsprogram så de prioriterar väl storyn mer än en korrekt inköpslista.
Citera
2021-04-26, 18:17
Medlem
shrimpflavors avatar
De borde böka efter maskar och insekter. Och rötter såklart!
Greta Gris är ju en tamgris dessutom så hela familjen kommer nog slaktas och ätas upp av några månniskor. Pappa gris är inte kastrerad så han vill man inte äta. Kommer smaka orne. Fyfan.
Senast redigerad av shrimpflavor 2021-04-26 kl. 18:23.
Citera
2021-04-26, 18:18
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManOrAnimal
Du bryr dig inte om barn. Du tycker bara att det är okej att plåga djur.

Skummade igenom dina inlägg och det är ganska stötande hur du försöker tvingar du på andra hur de ska leva. Det är du som sprider propaganda.

Ska inte du förbjuda frukt och grönsaker?
Varför tror du jag gör dom här trådarna? Jag har fortfarande en gnutta empati till skillnad mot vissa veganer som bryr sig mer om djuren än människans välmående. Det finns barn som har dött pga veganism för att deras föräldrar var så pass hjärndöda och trott att barnen kan leva på växter sen födsel.
Citera
2021-04-26, 18:24
Medlem
MrsChows avatar
Hur känner du när du inser att du har lägre moral och etisk kompetens än ett tecknat djur?
Citera
2021-04-26, 18:26
Medlem
FiveDayss avatar
En antropomorfisk gris handlar mat i en matbutik, men utgår ifrån en inköpslista som inte överensstämmer med faktiska grisars diet. Och det är det senare du tycker är orealistiskt?
Citera
2021-04-26, 18:28
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Varför tror du jag gör dom här trådarna? Jag har fortfarande en gnutta empati till skillnad mot vissa veganer som bryr sig mer om djuren än människans välmående. Det finns barn som har dött pga veganism för att deras föräldrar var så pass hjärndöda och trott att barnen kan leva på växter sen födsel.

Du blir upprörd för att man visat bilder på verkligheten i stan en gång. Du stör dig mer på det än djurplågeri. (Då vet vi det)

Då kan du visa barnprogrammen för att visa att det inte går till så i verkligheten?
Senast redigerad av ManOrAnimal 2021-04-26 kl. 18:31.
Citera
2021-04-26, 18:32
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Hur känner du när du inser att du har lägre moral och etisk kompetens än ett tecknat djur?
Jag har hög moral eftersom jag hade matat mina barn med kött, ägg och mejeriprodukter så dom inte hade fått näringsbrist. Jag har empati. Hade jag bara gett dom växter så hade jag inte varit särskilt empatisk.

Sen får du tänka på att vegansk mat dödar mer djur. Tänk på alla insekter och gnagare som dödas av lantbruk, skördetrösklar och bekämpningsmedel etc. Alla regnskogar som skövlas för att istället plantera avocadoträd. Det finns en enorm dubbelmoral hos många veganer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in