• 1
  • 2
2021-04-26, 13:19
Bannlyst
Frugan kommer hem på onsdag, tills dess är jag helt fri. Men föreställ er en fri helg för att göra det lite enklare trådmässigt! Har ni barn så är ni fria från dem också, det är bara du, hemmet och världen!

Kanske första gången på 2-3 år, är jag verkligen helt fri.

Vad hade ni gjort?

Nu är jag inte alkis eller dricker dagligen, men sitter redan och sippar på en starkis ute på balkongen och njuter. Kommer nog smådricka hela dagen, 12 öl står redo i kylen så det räcker nog, oj vad underbart Sen blir det lite Netflix och kebab! Mot kvällen kanske det blir någon mysig liten "cocktail".

Gå runt i kallingar och sjunga med musiken!

Inte helt fel ibland
Citera
2021-04-26, 13:31
Medlem
Andersdamaans avatar
Härligt! Ibland så behöver man litet egentid och bara koppla bort allt vad sällskap heter! Bra för både kropp och själ, iaf när det gäller mig!!

Själv så brukar jag köpa på mig litet för mycket gott dricka och litet för gott käk för att sedan pipa iväg till sommarstugan ute i Stockholms mellanskärgård. Där njuter jag av viktualierna samt av fisketurer. Kvällsvirren framför öppna spisen är även den ett mycket avslappnande moment! Medger inte vädret fisketurer så spenderas tiden istället ihop med något riktigt bra spel på datorn.

Skål, grattis och njut av ledigheten!
Citera
2021-04-26, 13:38
Moderator
evilhoneys avatar
Jag brukar tänka att jag ska få massa saker gjort men det slutar oftast med att jag bara såsar omkring och gör lite vad jag känner för. Bryr mig inte om att planera matlagning utan äter vad jag känner för, när jag känner för det.

Ibland är det så jävla gött att få vara helt ifred!
Citera
2021-04-26, 13:39
Medlem
Om jag vet sånt på förhand så bjuder jag dit nån av mina barndomskompisar, så blir det en riktigt skön helg där man kan kröka och umgås helt ostört.

Men om jag ska vara helt själv blir det kvalitetstid i garaget och framför datorn, utan att bli störd hela tiden, gärna med en GT eller annat gott nära till hands
Citera
2021-04-26, 13:46
Medlem
Du röker inte cigarr? Att ta en whiskey och en trevlig cigarr slår mycket. Bara sitta i solen och ta det lugnt.
Se till att hålla hemmet städat, då känner man att man inte måste göra saker på samma sätt.
Bjud över en nära vän, gör drinkar, inte bara öl.
Citera
2021-04-26, 14:00
Medlem
dwgs avatar
Dag 1 Storstäda gillar och ha rent men med 4barn så blir det rörigt fort
Blir två, tre öl på kvällen och bara njuter av tystnaden.

Dag 2 lång tur med MTB i skogen, njuter av en öl efteråt.
Ut och jobba på tomten men nån kall öl, fram med grillen och slänger på allt gott

Dag 3, Golf eller MTB, slappa

dag 4 FAN VA TYST I HUSET KAN DE KOMMA HEM NU
Citera
2021-04-26, 14:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Dag 1 Storstäda gillar och ha rent men med 4barn så blir det rörigt fort
Blir två, tre öl på kvällen och bara njuter av tystnaden.

Dag 2 lång tur med MTB i skogen, njuter av en öl efteråt.
Ut och jobba på tomten men nån kall öl, fram med grillen och slänger på allt gott

Dag 3, Golf eller MTB, slappa

dag 4 FAN VA TYST I HUSET KAN DE KOMMA HEM NU

Hög igenkänning! Plocka undan lite så man slipper sätta sig på leksaker i soffan eller trampa på en legobit, skönt med ett kök som är rent (som ALLTID är i behov av kärlek annars). Gott att äta och dricka, ut med lite motion.

Älskar första 48-72h av ensamhet (mest för att man aldrig får dem), sen börjar man sakna de små liven rejält men även sambon.
Citera
2021-04-26, 14:23
Medlem
Kajahs avatar
Tycker det låter som att du har bra koll på läget. Jag hade väl bytt ut ölen mot cannabis, men i övrigt låter det precis som vad jag skulle gjort i din situation.

Kortfattat så skulle mjn helg bestå av cannabis, Serier och långa löprundor med hunden.
Citera
2021-04-26, 14:38
Medlem
Henriksss avatar
Naken, alkohol, god mat, tänk bara på dig själv, gör precis vad du vill.
Faran är att du blir skeptisk till förhållande när frugan kommer hem o allt blir normalt....
Citera
2021-04-26, 14:51
Medlem
utan.att.stannas avatar
Om vädret tillåter så innebär varje egentid mc körning, uppskattar det mycket mer än när man kunde köra dagligen!
Citera
2021-04-26, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingofShenn
Frugan kommer hem på onsdag, tills dess är jag helt fri. Men föreställ er en fri helg för att göra det lite enklare trådmässigt! Har ni barn så är ni fria från dem också, det är bara du, hemmet och världen!

Kanske första gången på 2-3 år, är jag verkligen helt fri.

Vad hade ni gjort?

Nu är jag inte alkis eller dricker dagligen, men sitter redan och sippar på en starkis ute på balkongen och njuter. Kommer nog smådricka hela dagen, 12 öl står redo i kylen så det räcker nog, oj vad underbart Sen blir det lite Netflix och kebab! Mot kvällen kanske det blir någon mysig liten "cocktail".

Gå runt i kallingar och sjunga med musiken!

Inte helt fel ibland
Lägg tid på att söka arbete istället?
Citera
2021-04-26, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeArneAnka
Lägg tid på att söka arbete istället?

Ledig från jobbet, tjänar bra förresten, skippa onödiga svar.

Tackar alla andra för alla svar hitills, varit riktigt kul att läsa. Fan vad sköna ni är
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in