• 1
  • 2
2021-04-26, 12:05
Medlem
Owlman59s avatar
Är jag den enda personen i världen som är mot machokultur. Stör mig grovt på när man hör massa skryt från dom som bara vill va machomän och skryta om hur bra dom är på allting och hur manliga dom är. Det är ju absurt att man kan stödja sånt här. Det är ju rena tonårsnivån som vuxna män håller på med och som kvinnor i bakgrunden stöttar också. Det är sånt här som leder till krig och konflikter eftersom alla världsledare vill spela Allan Ballan och spänner sina muskler. Om det inte hade funnits någon machokultur skulle det definitivt vara fred på jorden. Skulle även få många att må bättre på sina arbetsplatser inklusive skola. Machokulturen är den största boven och machomän borde stoppas. Hade jag styrt landet hade jag förbjudit skrytsamt uttryckande eftersom det anses vara kränkande mot andra som inte haft samma förutsättningar och därmed känner sig dessa människor mindre. Inte konstigt att det blir skolskjutningar i slutändan när någon lagrar negativa energier som dom fått av deras machomän till skolkamrater. Då är det inte så konstigt att dom känner sig för att utföra en sån handling. Finns det någon mer som är mot machokulturen och vill eliminera alla machomän? Kanske kunde starta ett parti om vi blir tillräckligt många? Hur ser ni på saken?
Citera
2021-04-26, 12:10
Medlem
shrimpflavors avatar
Definiera machokultur. var obama en machosnubbe? Var trump en typisk kaxig machoman? Är kim Jong Un en machokille?
Citera
2021-04-26, 12:15
Medlem
franges avatar
Problemet är snarare det motsatta. Det är kvinnorna som skapar det. Utan kvinnors krav på en man hade aldrig mannen känt ett behov att prestera. En man som inte kan prestera får inga kvinnor - den mannen som presterar (kungligheter, flockledaren, hjältar, kändisar osv) får alla kvinnornas gunst.

Exempelvis Eiffeltornet byggdes enbart för att imponera på kvinnor - världens då högsta byggnad - hade det inte varit för att prestera för kvinnorna så hade Eiffeltornet blivit typ 3 meter högt.
Citera
2021-04-26, 12:46
Medlem
lyxelitistens avatar
Tror några få människors girighet är det som förstör för alla. Jakten efter att vara rik gör att de missar livets essens vilket är kunskap för kunskapens skull.
Citera
2021-04-26, 13:09
Medlem
Jag gillar heller inte macho kultur. Macho människor är bara människor som tror sig vara bättre än andra. Nu för tiden ser jag även
kvinnor som är macho, vilket feminismen vill att de ska vara. Men macho kulturen skapar inte krig, fattigdom eller sjukdomar. De jag tror
som ligger bakom de mesta av eländet i världen är eliten. En högt uppsat grupp med mycket makt och pengar. Som vill styra världen och om det är deras girighet. Eller om de bara har som uppgift att hålla mänskligheten i slaveri det är svårt att veta. Men oavsett vilket av de det är så är det hemskt. Men eliten är det stora problemet som skapar ideologier som machokulturen eller nazismen.
Citera
2021-04-26, 13:26
Medlem
Fan vad du ljuger.

Det enda man hör i samhället nu förtiden är att män är onda.

En jävla skittråd helt enkelt av en förvirrad människa. Sluta så hat så kanske saker blir bättre, men det kräver ju att du söker hjälp så det kommer nog inte hända!
Citera
2021-04-26, 14:28
Medlem
sfrges avatar
TS verkar inte ha hört talas om religion.
Citera
2021-04-26, 15:16
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Definiera machokultur. var obama en machosnubbe? Var trump en typisk kaxig machoman? Är kim Jong Un en machokille?
Alla dom dom är machomän fast på olika sätt. Och se vad dom har åstadkommit. Såna machomän som gillar att visa upp vad dom har för att såga den andra. Exakt så en ko flint skapas oavsett vilken skala.
Citera
2021-04-26, 20:46
Medlem
Får mig att tänka på George Carlins stand up-rutin ”the bigger dick foreign policy” som ungefär går ut på att alla krig i grund och botten handlar om att män bråkar om vem som har stört kuk. Kanonerna och kulorna är formade som kukar etc.
Roligt, men så enkelt är det naturligtvis inte i verkligheten.
Men visst är machokultur av ondo. Extremt jävla fånigt också.
Citera
2021-04-26, 23:06
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Är jag den enda personen i världen som är mot machokultur. Stör mig grovt på när man hör massa skryt från dom som bara vill va machomän och skryta om hur bra dom är på allting och hur manliga dom är. Det är ju absurt att man kan stödja sånt här. Det är ju rena tonårsnivån som vuxna män håller på med och som kvinnor i bakgrunden stöttar också. Det är sånt här som leder till krig och konflikter eftersom alla världsledare vill spela Allan Ballan och spänner sina muskler. Om det inte hade funnits någon machokultur skulle det definitivt vara fred på jorden. Skulle även få många att må bättre på sina arbetsplatser inklusive skola. Machokulturen är den största boven och machomän borde stoppas. Hade jag styrt landet hade jag förbjudit skrytsamt uttryckande eftersom det anses vara kränkande mot andra som inte haft samma förutsättningar och därmed känner sig dessa människor mindre. Inte konstigt att det blir skolskjutningar i slutändan när någon lagrar negativa energier som dom fått av deras machomän till skolkamrater. Då är det inte så konstigt att dom känner sig för att utföra en sån handling. Finns det någon mer som är mot machokulturen och vill eliminera alla machomän? Kanske kunde starta ett parti om vi blir tillräckligt många? Hur ser ni på saken?
Skolskjutningar orsakas av machokultur? Ta detta till feminism sidan av FB.

Vill du ha safe space för icke macho människor eller vad? Vi har redan bögifiering av samhället så jag vet inte vad du talar emot. Du står på samma sida som eliten.
Citera
2021-04-27, 11:04
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Skolskjutningar orsakas av machokultur? Ta detta till feminism sidan av FB.

Vill du ha safe space för icke macho människor eller vad? Vi har redan bögifiering av samhället så jag vet inte vad du talar emot. Du står på samma sida som eliten.

Jag blir själv arg när andra sitter och spelar Allan Ballan och är så jävla kaxiga. Just den stunden sitter jag i ilska och irritation och bara hoppas på att den där jävla machosnubben råkar på stryk så den käften bara kan tystas. Så vill inte jag ha det och jag antar att jag inte heller är ensam om det heller utan bara att jag är den enda som vågar ta upp det och driva den här frågan.
Citera
2021-04-27, 11:07
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Fan vad du ljuger.

Det enda man hör i samhället nu förtiden är att män är onda.

En jävla skittråd helt enkelt av en förvirrad människa. Sluta så hat så kanske saker blir bättre, men det kräver ju att du söker hjälp så det kommer nog inte hända!

Om det inte hade funnits machomän hade vi inte heller levt i en machokultur och därmed skulle jag heller inte så hat och skapa den här tråden så du gav bara ytterligare en anledning att det är fel med machokultur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in