Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Är jag den enda personen i världen som är mot machokultur. Stör mig grovt på när man hör massa skryt från dom som bara vill va machomän och skryta om hur bra dom är på allting och hur manliga dom är. Det är ju absurt att man kan stödja sånt här. Det är ju rena tonårsnivån som vuxna män håller på med och som kvinnor i bakgrunden stöttar också. Det är sånt här som leder till krig och konflikter eftersom alla världsledare vill spela Allan Ballan och spänner sina muskler. Om det inte hade funnits någon machokultur skulle det definitivt vara fred på jorden. Skulle även få många att må bättre på sina arbetsplatser inklusive skola. Machokulturen är den största boven och machomän borde stoppas. Hade jag styrt landet hade jag förbjudit skrytsamt uttryckande eftersom det anses vara kränkande mot andra som inte haft samma förutsättningar och därmed känner sig dessa människor mindre. Inte konstigt att det blir skolskjutningar i slutändan när någon lagrar negativa energier som dom fått av deras machomän till skolkamrater. Då är det inte så konstigt att dom känner sig för att utföra en sån handling. Finns det någon mer som är mot machokulturen och vill eliminera alla machomän? Kanske kunde starta ett parti om vi blir tillräckligt många? Hur ser ni på saken?
Skolskjutningar orsakas av machokultur? Ta detta till feminism sidan av FB.
Vill du ha safe space för icke macho människor eller vad? Vi har redan bögifiering av samhället så jag vet inte vad du talar emot. Du står på samma sida som eliten.