Citat:
Ursprungligen postat av
holmium
Tack för din fina och vänliga hälsningsfras !
Det är oerhört smidigt för ett fåtal att bli rika i dagens Sverige.
Men den tidigare välmående medelklassen i Sverige är snart helt förslavad under ett djävulskt system som inte låter dem förfoga över sina egna arbetsinkomster.
Jag har ett några bolag med ett knappt femtiotal anställda. Jag är som du ev. även förstår inte dummare än att jag behärskar hur skatte- och avgiftsystemen ser ut och fungerar i Sverige.
Jag har ingenjörer av olika kaliber, kollektivanställda och tjänstemannakategorier som anställda dvs. de olika personalkategorier som finns på ett vanligt producerande företag i Sverige
Mixen av olika lönegrader gör att lönesumman som betalas ut till dom anställda var månad är ca 1,5 miljon kr. Företaget betalar nästan exakt in lika mycket (1,5 mkr) till stat och kommun i skatter och avgifter för dom anställda. Efter denna första plundring har staten tagit hälften av dom anställdas arbetsinkomst. Dessa anställda betalar sedan ytterligare 20% i mervärdesskatter på allt dom handlar/köper in. och därutöver olika former av energiavgifter och punktskatter osv. Det skulle förvåna mig mycket om en anställd i realekonomin i Sverige får behålla mer än 10% av sina arbetsinkomster när parasiterna och det särintressen som använder statens våldskapital för egen vinning har tagit sitt.
Så om medelklassen för några generationer sedan i Sverige betalade 10% i skatter till det allmänna råder nu det omvända förhållandet medelklassen betalar 90% i skatter och får behålla 10%.
Den som inte förstå att detta är slaveri och utsugning kan inte räkna !
Det är detta som är grunden till min kritik av det svenska systemet, för skatterna håller vanligt folk i fattigdom och gör att människor som skulle kunna spara om skatterna var lägre istället tvingas att ta lån. De personer inte inte fattar att detta är sjukt och djupt omoraliskt system kan inte ha alla hemma,
Jag har personligen inga problem och klassas ev. som "rik" av en del.
Men jag vill inte leva i ett land där jag ser mitt eget folk förslavas och dessa inte längre får behålla sitt kapital, pengar, arbetsinkomster och besparingar.
Jag föredrar att vara lite mindre förmögen i ett rikt land där folket genom ett spritt ägande kontrollerar hela sitt land och alla dess tillgångar.
En fungerande demokrati förutsätter att vanligt folk har egendom och pengar så att dessa människor när som helst kan be vilken politiker, bankman eller statstjänsteman som helst att fara åt helvete om inte galoscherna passar, Då har vi något som åtminstone börjar att likna demokrati...
Nyckeln till demokrati och välstånd är en välmående ej förslavad medelklass med eget dra åt helvetekapital !
Fast sånt här förstår inte den stora korkade gruppen. De skriker "MEN ALLT ÄR GRATIS", fastän de betalar flera gånger om för undermålig återkastning.. Är man frisk, tar ett stadigt jobb och gör sina hundår som sedan byggs med investeringar ( sparande i aktier/fonder, hus, företag, tillgångar o.s.v ) kan man till slut bli fri. Men inte i Sverige... Kaka på kaka, skatt på skatt.
Man blir skinnad levande, ifrågasätter man är man tydligen korkad men lever från löning till löning, betalade skatter som äter upp i min ekonomi 3/4 av den lön min arbetsgivare betalar. Varje månad, så m.a.o är min köpkraft 1/4 av vad jag faktiskt tjänar... Det är inte korkat, det är slaveri med ett leende. Sen när man vill få tillbaka dessa pengar, får du genomgå enorma prövningar som pappersjobb. Vänsterpolitik är: Vi tar dina pengar, å så får du böna å be om att få tillbaka de.
Kollade roligt nog skatteverket för någon dag sedan. Bara de senaste åren har jag betalat 350.000 kr i inkomstskatt.
BARA inkomstskatt. Lyckligtvis har man myglat så det står härligt till, kan endast föreställa mig att denna summa skulle dubblats om inte..
Då ska det på arbetsgivaravgifter, sociala å pension. Sedan moms, punktskatter, avgifter å gud vet vad de kallar allt nu för tiden.
Man kan ju endast gissa varför snuskigt rika människor stöttar det vi kallar för vänsterpolitik i väst.. Kan ju inte ha med att göra att de är så rika och framgångsrika, att några miljoner som miljarder spelar ändå ingen roll - om de ändå inte redan rider på kryphål genom stora firmor som sköter pappersjobbet åt de och vet precis hur de ska få tillbaka varenda öre de kan få... Skönt att de röstar med hjärtat, som förslavar den stora massan. Sen pratar om medhjälp där de får leka ledarna...
Brukar säga; dyrt att vara fattig, men inte gratis att vara rik.
Tacka vet jag vänsterpolitik, där kan vi alla vara lika sorgliga slavar till överstatlighet och storfinanser som redan sitter skyddade. Tur att vänsterhjon vill förslava oss alla, vilken glädje..