• 1
  • 2
2021-04-25, 23:40
Medlem
MrPannkakas avatar
Ponera att man skulle nyttja en drog, och sen upptäcker att man får en bieffekt som FASS tycker att man ska söka vård för. t.ex. hjärtklappning, rent hypotetiskt

Om man söker vård, kommer läkare att ställa obekväma frågor? Kommer man helt enkelt "åka dit" om dom misstänker eller man själv avslöjar. Håller man på och dör är det såklart skitsamma, men det finns ju en punkt då man måste väga in hurvida man kommer åka dit eller inte

Ska man ringa vården alls. Ska man bara hålla tyst om det. Eller har dom någon sorts tystnadsplikt?
Citera
2021-04-25, 23:42
Medlem
Nej, de ringer inte polis när du söker vård.
Citera
2021-04-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPannkaka
Ponera att man skulle nyttja en drog, och sen upptäcker att man får en bieffekt som FASS tycker att man ska söka vård för. t.ex. hjärtklappning, rent hypotetiskt

Om man söker vård, kommer läkare att ställa obekväma frågor? Kommer man helt enkelt "åka dit" om dom misstänker eller man själv avslöjar. Håller man på och dör är det såklart skitsamma, men det finns ju en punkt då man måste väga in hurvida man kommer åka dit eller inte

Ska man ringa vården alls. Ska man bara hålla tyst om det. Eller har dom någon sorts tystnadsplikt?

Du ska ALDRIG berätta för psykologer/sjukvård om bruk/missbruk.

Slutar bara i tragedi.
Citera
2021-04-25, 23:52
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Du ska ALDRIG berätta för psykologer/sjukvård om bruk/missbruk.

Slutar bara i tragedi.

Bara om du tappat dej själv till beroendet totalt och verkligen vill ha hjälp att sluta.
Citera
2021-04-26, 00:05
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Bara om du tappat dej själv till beroendet totalt och verkligen vill ha hjälp att sluta.

Nja. Vid överdos kan det tyckas ganska rimligt att berätta vad och hur mycket man tagit, skulle jag säga.

Sjukvården ringer inte polis förutsatt att du inte är våldsam eller liknande. Däremot finns det alltid en risk att polisen väljer att hänga på akuten varpå de kan ta saken i egna händer. Något som givetvis är en fullständig katastrof eftersom människor vars liv hade gått att rädda ibland väljer att inte ringa ambulans vid överdoser då de är rädda för polisen.

Men polisen anser ju fortfarande att de räddar liv genom att gripa ungdomar med cannabis.
Citera
2021-04-26, 11:49
Medlem
Säg ALDRIG. Du kan bli förvägrad vård, polisen kan bli inblandad, du kan förlora jobb osv.

Inte värt de helt enkelt. Bättre att dö oftast.
Citera
2021-04-26, 15:07
Medlem
Äh! Hälften av personalen på sjukhuset är själva knarkare!

Så länge du är snäll och lugn så kommer de inte ringa någon polis.
Citera
2021-04-26, 15:37
Avstängd
Adelaides avatar
Vad jag vet har du ingen skyldighet att berätta någonting alls för en läkare. De ska bara göra sitt jobb, inget annat, punkt slut.

För det andra, vad talar emot att du skulle kunna ha fått i dig drogen av misstag? Kan ju ha varit nån jäkel som lagt nåt i din dricka tex.

Jag tror inte du blir fälld. Sjukvårdpersonalen är nog vana vid att ta sig an narkomaner så det blir nog bara en axelryckning.
Citera
2021-04-26, 18:02
Medlem
Har man körkort och/eller barn ska man verkligen hålla käften om allt drogbruk
Citera
2021-04-29, 18:26
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Skulle du behöva bli inlagd så finns det risk för drogtest. Beror väl på hur illa det är.

Efter att jag frivilligt avgifta från ett missbruk som läkarna satte mig i. När jag blev utskriven fick jag theralen istället för imovane. Alvedon istället för oxy/tram. Paraflex för gabapentin. Ljug och ge läkaren så lite information som möjligt.
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2021-04-29 kl. 18:29.
Citera
2021-05-08, 11:19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Håll alltid käften.

Det räcker att du berättar att du rökte cannabis på en Amsterdam resa i 18 års åldern för att läkarna ska förvränga det till att du är en cannabis-missbrukare.
Citera
2021-06-03, 19:13
Medlem
Stämmer det bästa sättet är att hålla käften
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem