Citat:
Ursprungligen postat av
Speculoo
Mitt liv känns som något ur en skräckfilm.
Jag har vuxit upp utan släkt och familj (bara med mina föräldrar) så har varit ensam redan som liten.
Har svår social fobi och har inga vänner alls.
Bor hemma ännu (är 19) och mina föräldrar gör inget annat än att reta mig, reta varandra, diskuterar, och skapar ständigt en obehaglig och stressad stämning. vi bor ute i ens i ett hus, utan vi bor i en stuga. och det är inte alls trivsamt.
Och nej, jag klagar inte och jag tycker inte synd om mig själv, det hade såklart kunnat vara värre men om ni bara hade sett min situation så skulle ni förstå.
Jag har blivit mobbad i skolan, mobbad hemma, hatar mig själv, och hatad av mina föräldrar.
Jag vill ta livet av mig och bryr mig inte om det är själviskt. mina föräldrar är så sjuka i huvudet att de skulle nog bli glada om jag dog.
Men jag är inte modig nog att göra det, jag är för rädd att misslyckas.
Jag vet inte hur många gånger jag har varit nära att göra det, men jag klarar aldrig av det.
Jag börjar seriöst fundera på om jag bara ska planera det ordentligt och ta till modet att göra det på riktigt.
Ingen jävel kommer sakna mig.
Var snäll mot dig själv, du förtjänar det! Sök hjälp! Samtalsterapi, med rätt person, en längre tid kan göra underverk med ditt mående!
Du behöver träffa nya bra människor! Har du några fritidsintressen? Pluggar du? Arbetslös?
Finns det något särskilt du vill jobba med?
Vad engagerar dig?
Idrotta eller träna brukar vara bra! Men prio ett är att skaffa någon, helst en legitimerad terapeut, att tala med! Seså, du är värd det!