2021-04-24, 22:38
Medlem
Nihennas avatar
Haft värk i nacke, axlar, övre rygg i flera år, och sen förra sommaren nedre ryggen och framsida lår. Jag fick äntligen en undersökning på vårdis i torsdags.

Läkaren trodde inflammation i muskelfästena och skrev ut etoricoxib teva 60mg.

Måste säga att nedre ländryggen helt klart har blivit bättre redan, men över rygg och armar känns fortfarande. Kanske något mindre.

Läkaren sa 5-10 dagar, och jag tog min tredje idag.
Kollar jag dock lite sidor, särskilt engelska, så står det max 3 dagar? Någon som är kunnig med just detta läkemedel som vet om det är säkert att ta i 10 dagar? Vårdis är stängd till på måndag så jag kan höra av mig till dem först då.
Senast redigerad av Nihenna 2021-04-24 kl. 22:40.
Citera
2021-04-25, 01:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Haft värk i nacke, axlar, övre rygg i flera år, och sen förra sommaren nedre ryggen och framsida lår. Jag fick äntligen en undersökning på vårdis i torsdags.

Läkaren trodde inflammation i muskelfästena och skrev ut etoricoxib teva 60mg.

Måste säga att nedre ländryggen helt klart har blivit bättre redan, men över rygg och armar känns fortfarande. Kanske något mindre.

Läkaren sa 5-10 dagar, och jag tog min tredje idag.
Kollar jag dock lite sidor, särskilt engelska, så står det max 3 dagar? Någon som är kunnig med just detta läkemedel som vet om det är säkert att ta i 10 dagar? Vårdis är stängd till på måndag så jag kan höra av mig till dem först då.
Har ätit Etoricoxib Krka, 120 mg. Samma verksamma men dubbelt så stark, till och från mot gikt. En "kur" brukar vara en tablett om dagen i sju dagar.

Den sliter på magen så var försiktig, beroende på hur känslig mage du har. Skall inte kombineras med Enolaprin (blodtryckstablett)
Citera
2021-04-25, 10:33
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har ätit Etoricoxib Krka, 120 mg. Samma verksamma men dubbelt så stark, till och från mot gikt. En "kur" brukar vara en tablett om dagen i sju dagar.

Den sliter på magen så var försiktig, beroende på hur känslig mage du har. Skall inte kombineras med Enolaprin (blodtryckstablett)
Okej, då tar jag det i 10 dagar som läkarens maxgräns var på och ser om det har gjort någon permanent förändring då. Tack!
Citera
2021-05-30, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Okej, då tar jag det i 10 dagar som läkarens maxgräns var på och ser om det har gjort någon permanent förändring då. Tack!
Hur gick det ?
Citera
2021-05-30, 21:38
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lima163
Hur gick det ?
Sockerpiller. Eller ja, det har inte hjälpt för fem öre, dessvärre. Tänker att det räcker med vård just nu dock efter att ha varit inne och fått konstaterad bitestikelinflammation (som läkt nu), så vill vila och andas lite innan jag går tillbaka och ber dem utreda mera.
Citera
2021-05-31, 07:29
Medlem
MissDecibellas avatar
Har också testat dessa som tillägg till min vanliga medicin, håller med att det känns som sockerpiller.

Hjälpte inte mig öht.
Citera
2021-07-25, 06:57
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
kan man kombinera etoricoxb med alvedon?
Citera
2021-07-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
kan man kombinera etoricoxb med alvedon?

Ja det kan du. Det ena är en modern NSAID och den andra paracetamol. Det finns inga hinder att ta båda parallellt så länge man inte har andra kontraindikationer för ämnena.

/Dr
Citera
2021-09-17, 17:44
Medlem
SysterSarkasms avatar
Lite halvgammal tråd men frågar ändå av relevans för ämnet.
Fick idag utskrivet etoricoxib teva 90 mg för örongångsinflammation - 30 tabl, 1ggr/dag.
Men har totalt 4 uttag och kan mao äta under 4 månader. Är det reko? :/
Citera
2023-01-14, 08:00
Medlem
Hej Nilhena .
Hur har det gått med detta? Fick du någonsin en korrekt diagnos? Jag har nämligen exakt samma sak fast jag ligger några år efter dig. Har gjort massor av kontroller men inte hittat något, så det är svårt att veta hur man ska behandla.
Citera
2023-07-03, 17:49
Medlem
En ”dum fråga” är denna långtidsverkande ? Tog en på morgonen, och tog en nu igen pga extrem smärta,60mg är det på dem, tacksam för svar för finner INGET om min fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in