Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-04-24, 16:07
  #1
Avstängd
Jag har testat en hel del olika droger i mina dar.... och jag skulle vilja nominera alkoholen.

Finns det någon annan drog som är så extremt jävla destruktivt personlighetsförändrande som alkoholen?

Det är fanimig helt sjukt att den är laglig, och nu är det inte detta tråden ska handla om, att "alkohol är skit", utan vilken drog ni gjort mest korkade saker på i era dar. Kanske har ni andra erfarenheter. (p.s jag räknar alkohol & benso som enbart alkohol, då det är alkoholens effekt som mångdubblas)

Fy fan vilka dumma saker man har gjort som man aldrig hade gjort nykter, eller på andra droger. Fy fan säger jag bara, så jävla personlighetsförändrande.

Dela med er av en liten bit av er livshistoria!
__________________
Senast redigerad av kingofShenn 2021-04-24 kl. 16:50.
Citera
2021-04-24, 16:10
  #2
Medlem
ett säkert recept för att göra bort sig är

stora mängder alkohol + benzo + amfetamin
Citera
2021-04-24, 16:14
  #3
Avstängd
FISK-MASKINs avatar
Lite korkade saker har man hunnit med, eftersom jag är en ickeknarkare så är det alkoholen som korkat till det.

Starksprit är ett jävla otyg, bärs ska man dricka!
Citera
2021-04-24, 16:17
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
ett säkert recept för att göra bort sig är

stora mängder alkohol + benzo + amfetamin

Benso och alkohol är väl tillräckligt för att aldrig vilja lämna sitt hem igen? Hur spelar amfetaminet in där?
Citera
2021-04-24, 16:17
  #5
Avstängd
ms18s avatar
Benso är värst. Man tar några och när man väl blir påverkad tänker man att man inte känner något speciellt och tar mer. Har man tur vet man vad man gör även fast man gör korkade saker, annars blir allt bara en blackout och man vaknar upp två dar senare och lägenheten ser ut att varit i krig.

Sett folk slåss med sina släktingar, ringt mc gäng på sina vänner, skrikit och börjat hota sin egna Spegelbild på bussen, yxa igenom föräldrarnas ytterdörr, anfallit polisbil, slängt ner en far och son i älven efter att slagit sonen och tagit dens skor.

En full människa går att prata med och ändå ha en chans att lugna ner. En bensad person kan slå sönder sin bästa kompis för ingenting.
Citera
2021-04-24, 16:17
  #6
Medlem
MeinKampfs avatar
Finns väldigt mycket forskning på att alkohol inte gör än dummare under ruset, men att man bryr sig mindre om konsekvenserna. Ett exempel, man vet att vad man gör är farligt och kan leda till allvarliga konsekvenser, men man bryr sig inte och gör det ändå.

Givetvis gäller inte detta när man är så pass påverkad att man stimulerar det sympatiska nervsystemet till den grad att man inte känner igen sig själv i spegeln.
Citera
2021-04-24, 16:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofShenn
Benso och alkohol är väl tillräckligt för att aldrig vilja lämna sitt hem igen? Hur spelar amfetaminet in där?


jag tycker amfetaminet gör en ännu mer gränslös, + snurrig om man är vaken ett dygn ++
Citera
2021-04-24, 16:22
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Benso är värst. Man tar några och när man väl blir påverkad tänker man att man inte känner något speciellt och tar mer. Har man tur vet man vad man gör även fast man gör korkade saker, annars blir allt bara en blackout och man vaknar upp två dar senare och lägenheten ser ut att varit i krig.

Sett folk slåss med sina släktingar, ringt mc gäng på sina vänner, skrikit och börjat hota sin egna Spegelbild på bussen, yxa igenom föräldrarnas ytterdörr, anfallit polisbil, slängt ner en far och son i älven efter att slagit sonen och tagit dens skor.

En full människa går att prata med och ändå ha en chans att lugna ner. En bensad person kan slå sönder sin bästa kompis för ingenting.

Pratar du enbart benso nu och inga cocktails? Jag har inte fått intrycket av ett ENBART benso gör folk till idioter, tar man för mycket segar man väl bara ihop och sluddrar, och somnar tillslut...
Citera
2021-04-24, 16:22
  #9
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofShenn
Vilken drog har ni gjort mest korkade saker på?

Lite oklar frågeställning. Flest antal dumheter, eller allvarligaste konsekvens per tillbud?
Citera
2021-04-24, 16:23
  #10
Medlem
Kajahs avatar
Benso blandat med sprit. Det är nästan omöjligt att bete sig om man blandar det. Jag har tappat det fullständigt på den kombinationen ett flertal gånger.
Citera
2021-04-24, 16:24
  #11
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofShenn
Pratar du enbart benso nu och inga cocktails? Jag har inte fått intrycket av ett ENBART benso gör folk till idioter, tar man för mycket segar man väl bara ihop och sluddrar, och somnar tillslut...

Enbart benso i de sakerna jag tog upp. Skulle vi räkna med cocktails finns det flera till sjuka grejer att skriva ner..
Citera
2021-04-24, 16:25
  #12
Medlem
kasperwolfgangs avatar
alkohol är klart den drog jag gjort allra flest korkade saker på ... kört full massor med gånger det är värst.

men benzo är superlömskt, som en längre upp skrev, man blir helt bortkopplad utan att förstå det. jag fick en sån blackout, satte mig i bilen och körde till en bekant 40 minuter bort och umgicks och sov över till nästa dag då jag tillslut åkte hem igen. först dan efter när jag prata med den personen insåg jag vad jag hade varit iväg på. helt raderat ur minnet. saken var den att jag kunde bete mig men kompisen undra lite varför jag va vaken så sent, full av energi. babbla tydligen konstant om att jag va uttråkad!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback