Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Jag alltid undrat, om människor verkligen klarar av att stå emot tortyr eller om det är bs att en del klarar av det.
På film är det alltid en liten procent envisa människor som står emot medans 99% klarar inte av det
Kan man träna sig till det på något sätt?
Fysiskt blir svårt att träna sig till det att man får sina lemmar borttagna mm.
Däremot tror jag människor som står extra nära kan ge extra morot att stå emot som ex om någons i ens närhet riskera att dö om man avslöjar vart dom är.
Men också att man avslöjar saker om familjen hotas som annars inte hade avslöjats.
Så hur blir man psykiskt stark att klara av tortyr?
Sen är frågan, tjänar man egentligen på att stå emot tortyr. Är det inte lika bra att försöka göra så man dö så snabbt som möjligt om det går?
Om någon hotar mig att skära av mina lemmar mot att jag avslöjar vad mina pengar är så hade jag sjungit ut haha
Jag skulle inte vilja leva utan mina lemmar den saken är klar
Om det är den allra värsta sortens tortyr utförd av en samvetslös typ som vet vad han sysslar med, har alla leksaker han behöver, är kapabel att hålla dig vid liv och inte behöver bekymra sig över konsekvenser för sitt agerande har man kanske en chans om man har samma nivå av disciplin som den där buddhistmunken som tände eld på sig själv och satt där helt oberörd tills han dog, men det varade ju bara i några minuter, tortyr i flera månader kanske hade blivit för mycket för honom också.
Men om vi sänker svårighetsgraden och nöjer oss med inte fullt så extrem tortyr kan du ju glo in dig lite på McKamey Manor, dit folk åker för att se hur mycket tortyr (av det jämförelsevis milda slaget) de klarar av, det är saker i stil med att få huvudet nerkört i vatten, tvingas äta saker som får en att spy varpå man tvingas äta spyorna, rediga kackerlackor som krälar omkring på en, bli instängd i trånga smutsiga utrymmen och även lite psykologiska grejer som att vara omringad av typer i onda clownmasker som säger att man är en fjolla som ska dö och såna grejer. Såg nån video där de sa att kvinnorna i regel klarat sig bättre än männen, kvinnor är ju ofta störda typer som gillar när burdusa hårdingar är elaka mot dem så det låter väl rimligt.
https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrJ...fjJX6NS05yJa8-
https://m.youtube.com/watch?v=euy_71_nvCw&t=4321s