2021-04-24, 10:18
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Ja, du kan få min respekt för att du drar in deg. Är det inte vad ekorrhjulet går ut på, att tjäna så mycket att man köpa sig lugn och ro? Du kan även få min respekt för IQ:t, varför skulle jag ha problem med det? Det är även helt okej att du inte åstadkommit något här i livet, men det har ju Markoolio bevisligen gjort så varför låter du din jante få fritt spelrum över detta? Använd ditt höga IQ till att lista ut att du pissar på det egna byxbenet.

/✌🏻🤙🏻☝🏻👍🏻
Nä jag vill inte ens ha respekt för varken cashen eller IQ, eller min blotta existens, inget av det är bedrifter, inte heller Markoolios musik är en bedrift.

Det som Paul Dirac gjorde i livet är en bedrift, det som Steve Jobs skapade i livet är en bedrift, till och med det som minecraftgrundaren Markus Persson gjort är en bedrift (men kanske mer tveksamt). Man skulle kunna säga att bedrift är att man skapar något som för mänskligheten framåt på riktigt. Då återfinns idioten Stefan Lövfen och idioterna Merkel och Annie Lööf på motsatta sidan av respektskalan. Skitstövlar och losers som berikar sig själva (för att förklara tydligare: tjänar massor och åter massor med deg) och bara ses med avsky och kommer gå till historien med avsky, hatade av alla. Dessa idioter är till och med motsatsen till värdelösa, de är anti-värdelösa, de har ett så pass negativt värde.

Jag skulle säga att respekt är enkelt att ta fram på ett pragmatiskt sätt. Vem skulle du kunna offra en njure för. Skulle du kunna offra en njure för att Markoolio skulle överleva? Hypotetiskt: Skulle jag offra en njure för att Paul Dirac skulle återfödas och fortsätta sin bana inom teoretisk fysik? Jajamensan.

Ogillar jag markoolio? Nej. Önskar jag honom något negativt? Absolut inte. Har jag respekt för honom? Nej.
Senast redigerad av Uncorruptable 2021-04-24 kl. 10:27.
Citera
2021-04-24, 10:26
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
En rolig kille som barn älskade. Utstrålning, charm, tog livet med en klackspark, våga skoja om sig själv... jag vet inte vad han gör idag. Markoolio var uppskatttat hemma hos oss, speciellt Dr mugg, själv var jag fasansfullt trött på det
Citera
2021-04-24, 11:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Markoolio var den tyngsta av dom alla. När han gjorde entré så gjorde folk honnör och flickorna neg.
Citera
2021-04-24, 11:29
Avslutad
Jag minns bara att mina storebröder när det begav sig berättade att Markoolio var en riktig gangster, han spelade allan ballan i sina musikvideor och grejer men hade kopplingar till organiserad brottslighet. Enligt dom. Nu känns det som ett typiskt sånt fånigt rykte som ofta spreds om personer förr i tiden innan alla satt och kollade upp grejer på nätet.
Citera
2021-04-24, 11:31
Medlem
Geomeisters avatar
Mitt första minne av Markoolio var att klassens coola tjej hade hört hans första hit Sommar och sol. Hon fick den att låta riktigt cool så mitt intresse väcktes och förmodligen flera andras också.

Ganska snart blev Markoolio ett namn de flesta kände till. Vet inte hur länge han ansågs som den stora rapparen riktad mot yngre lyssnare, men ett hyfsat bra tag skulle jag säga.

Var han en kille med respekt? En rappare som gör låtar riktade mot tolvåringar? Inte direkt, men då han bjuder på sig själv och är/var en helt vanlig kille som lyckats inte något kändisbarn (som glider på en räkmacka) kommer han nog ha lättare att återkomma i olika sammanhang om han vill. Generellt tror jag folk respekterar människor som åstadkommer något på egen hand.
Citera
2021-04-24, 11:52
Medlem
Gobonautens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Förlåt min trådstart, men jag kommer ihåg att man förr i tiden såg Markoolio som en idol eller någon respekt. Är det helt glömt idag?

Det var egentligen någonting utom det normala kan jag tänka mig. Det var skojhiphop som blev någonting seriöst utav det.

Hur tänkte du om Markoolio förr och idag?

Markoolio är väl en kille som är allmänt respekterad. Han är och har alltid varit främst en underhållare för barn och ungdomar. Ingen tror väl att han han skulle vara nån häftig gangster-rappare med street cred. Han har gjort bra ifrån sig inom sitt gebit och det ska han ha respekt för.
Citera
2021-04-24, 12:24
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Markoolio är väl mest barnen stora idol. I alla fall var han det förr, innan Sean Banan och liknande dök upp.
Men han är någon som jag hellre lyssnar på istället för dagens orten rappare.

Sedan vad jag läst här på flashback så verkar han vara en reko kille som är omtyckt här.
Citera
2021-04-24, 12:57
Avslutad
Han är väl finsk zigenare dessutom? Vet inte hur coolt det är.

Bara gjort Kalle Anka-musik.
Citera
2021-04-24, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Nä jag vill inte ens ha respekt för varken cashen eller IQ, eller min blotta existens, inget av det är bedrifter, inte heller Markoolios musik är en bedrift.

Det som Paul Dirac gjorde i livet är en bedrift, det som Steve Jobs skapade i livet är en bedrift, till och med det som minecraftgrundaren Markus Persson gjort är en bedrift (men kanske mer tveksamt). Man skulle kunna säga att bedrift är att man skapar något som för mänskligheten framåt på riktigt. Då återfinns idioten Stefan Lövfen och idioterna Merkel och Annie Lööf på motsatta sidan av respektskalan. Skitstövlar och losers som berikar sig själva (för att förklara tydligare: tjänar massor och åter massor med deg) och bara ses med avsky och kommer gå till historien med avsky, hatade av alla. Dessa idioter är till och med motsatsen till värdelösa, de är anti-värdelösa, de har ett så pass negativt värde.

Jag skulle säga att respekt är enkelt att ta fram på ett pragmatiskt sätt. Vem skulle du kunna offra en njure för. Skulle du kunna offra en njure för att Markoolio skulle överleva? Hypotetiskt: Skulle jag offra en njure för att Paul Dirac skulle återfödas och fortsätta sin bana inom teoretisk fysik? Jajamensan.

Ogillar jag markoolio? Nej. Önskar jag honom något negativt? Absolut inte. Har jag respekt för honom? Nej.
Du jämför Markoolio med Steve Jobs? Okej...

Steve Jobs bleknar i jämförelse med t ex Neil Armstrong eller Hitler och vilka fan är dessa jämfört med JESUS? De pajsarna har påverkat mänskligheten extremt mycket mer än någon annan du kommer att kunna skita fram, var vill du lägga ribban? Jag skulle nog säga att du snackar en massa meningslös goja nu, peka på dockan var Markoolio tafsade på dig så får vi den här diskussionen överstökad.

För övrigt: Jag skulle offra en njure för mina barn, räcker det som svar?
Citera
2021-04-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Nej, han har alltid uppfattats som skojare.. Minns inte att han blev inbjuden att gästarappa på låtar av Petter, Ken eller de andra "seriösa" rapparna på den tiden.
Skojare - det ordet betyder inte riktigt vad du tror. En skojare är en bedragare.
En kul prick - är uttrycket du söker.
Citera
2021-04-24, 14:29
Medlem
nicken89s avatar
Marko är en kung och har alltid varit, alla andra som hävdar motsatsen kan suga hans fylliga pung. Han har alltid varit sig själv och även fast han haft en tuff uppväxt som de flesta andra rappare så gav han tillbaka till världen istället från att stjäla.

100% respekt till Markoolio!
Citera
2021-04-24, 14:49
Medlem
Giant Squids avatar
Fett med guldskivor, mycket para, och och kolasexorgier.
Tja vad ska man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in