Citat:
Ursprungligen postat av
KenanBarberaren
Ja, du kan få min respekt för att du drar in deg. Är det inte vad ekorrhjulet går ut på, att tjäna så mycket att man köpa sig lugn och ro? Du kan även få min respekt för IQ:t, varför skulle jag ha problem med det? Det är även helt okej att du inte åstadkommit något här i livet, men det har ju Markoolio bevisligen gjort så varför låter du din jante få fritt spelrum över detta? Använd ditt höga IQ till att lista ut att du pissar på det egna byxbenet.
/✌🏻🤙🏻☝🏻👍🏻
Nä jag vill inte ens ha respekt för varken cashen eller IQ, eller min blotta existens, inget av det är bedrifter, inte heller Markoolios musik är en bedrift.
Det som Paul Dirac gjorde i livet är en bedrift, det som Steve Jobs skapade i livet är en bedrift, till och med det som minecraftgrundaren Markus Persson gjort är en bedrift (men kanske mer tveksamt). Man skulle kunna säga att bedrift är att man skapar något som för mänskligheten framåt på riktigt. Då återfinns idioten Stefan Lövfen och idioterna Merkel och Annie Lööf på motsatta sidan av respektskalan. Skitstövlar och losers som berikar sig själva (för att förklara tydligare: tjänar massor och åter massor med deg) och bara ses med avsky och kommer gå till historien med avsky, hatade av alla. Dessa idioter är till och med motsatsen till värdelösa, de är anti-värdelösa, de har ett så pass negativt värde.
Jag skulle säga att respekt är enkelt att ta fram på ett pragmatiskt sätt. Vem skulle du kunna offra en njure för. Skulle du kunna offra en njure för att Markoolio skulle överleva? Hypotetiskt: Skulle jag offra en njure för att Paul Dirac skulle återfödas och fortsätta sin bana inom teoretisk fysik? Jajamensan.
Ogillar jag markoolio? Nej. Önskar jag honom något negativt? Absolut inte. Har jag respekt för honom? Nej.