2021-04-23, 18:19
Bannlyst
Förlåt min trådstart, men jag kommer ihåg att man förr i tiden såg Markoolio som en idol eller någon respekt. Är det helt glömt idag?

Det var egentligen någonting utom det normala kan jag tänka mig. Det var skojhiphop som blev någonting seriöst utav det.

Hur tänkte du om Markoolio förr och idag?
Citera
2021-04-23, 18:24
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Markoolio har alltid varit en rolig prick, men inte mer än så, för mig. Hans skivor var ju roliga och skoj på den tiden, och har väl åldrats utan att helt gå ur tiden, men aldrig att man såg Markoolio som något mer än en kul snubbe förr. Idag kan jag se honom med lite mer respekt faktiskt efter att ha hört hans sommarprat om den usla uppväxten, drivet och alla problem alkoholen och misären orsakat hans föräldrar/familj.
Citera
2021-04-23, 18:25
Medlem
Mardolls avatar
Nej, han har alltid uppfattats som skojare.. Minns inte att han blev inbjuden att gästarappa på låtar av Petter, Ken eller de andra "seriösa" rapparna på den tiden.
Citera
2021-04-23, 18:29
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Markoolio har alltid varit en rolig prick, men inte mer än så, för mig. Hans skivor var ju roliga och skoj på den tiden, och har väl åldrats utan att helt gå ur tiden, men aldrig att man såg Markoolio som något mer än en kul snubbe förr. Idag kan jag se honom med lite mer respekt faktiskt efter att ha hört hans sommarprat om den usla uppväxten, drivet och alla problem alkoholen och misären orsakat hans föräldrar/familj.

Precis, skulle han komma med sin musik idag skulle han nog anses vara en meme... Ungefär some Lonely Island.
Citera
2021-04-23, 18:52
Medlem
Nån som vet om markoolio är woke?
Citera
2021-04-23, 19:03
Medlem
Han gjorde min dag som barn i alla fall. Fastän han passerat alla å jag kom försent till staketet framför scenen så ropade jag hans namn å han gick faktiskt tillbaka å gav mig en highfive. Minns det än idag och jag uppskattar verkligen att han tog sig tid att gå 50 - 70 meter för en som höll på att missa chansen. För någon slumpmässig 11 - 13-åring.

Hade varit den bästa dagen på ett tidsspann om 3 år om inte mina barndomsvänner också kom i samma veva.

Idag vet jag inte, såg han i något program om någon elektriker på youtube, verkar ganska avslappnad och satsat på ett lugnare liv idag om min lilla uppfattning om honom de senaste 15 åren. Ser honom inte politiskt basunera ut vad andra ska tycka och tänka, så det vinner mycket poäng hos mig.

Men visst hade han min respekt förr, å med den bild jag har av honom, så har han den än.
Citera
2021-04-23, 19:06
Medlem
Markoolio är en 100-gubbe. Har inte annat än respekt för honom.
Citera
2021-04-23, 19:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Förlåt min trådstart, men jag kommer ihåg att man förr i tiden såg Markoolio som en idol eller någon respekt. Är det helt glömt idag?

Det var egentligen någonting utom det normala kan jag tänka mig. Det var skojhiphop som blev någonting seriöst utav det.

Markoolio har väl alltid varit en underhållare o ”Clown”.
Mot en yngre publik.

Det är inget fel i det.
Citera
2021-04-23, 19:10
Medlem
Hur gammal var du ”förr”? Brukar personer som 6-åringar ser som coola ses som coola av äldre individer?
Citera
2021-04-23, 19:43
Medlem
Han var mest en artist för barn och unga när han slog igenom, dvs lite trallig hiphop ala smurfhits. En kul karaktär, absolut!

Men respekt? Nej nej, inte på det sättet.

Vet inte vem man ska jämföra honom med i dagens mått, kanske en lite vuxnare Sean Banan?
Citera
2021-04-23, 20:11
Avslutad
Han har väl alltid varit en pajas. Dagismusik.
Citera
2021-04-23, 20:38
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Nej, han har alltid uppfattats som skojare.. Minns inte att han blev inbjuden att gästarappa på låtar av Petter, Ken eller de andra "seriösa" rapparna på den tiden.

han gästade Ken Ring på ta det lugnt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in