2021-04-23, 20:42
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
han gästade Ken Ring på ta det lugnt

Haha, han slakta ju.. allt han säger e sant
Citera
2021-04-23, 20:55
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Förlåt min trådstart, men jag kommer ihåg att man förr i tiden såg Markoolio som en idol eller någon respekt. Är det helt glömt idag?

Det var egentligen någonting utom det normala kan jag tänka mig. Det var skojhiphop som blev någonting seriöst utav det.

Hur tänkte du om Markoolio förr och idag?
Det kan bero på att du kanske var ett barn när du såg honom som en idol.
Citera
2021-04-23, 20:58
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Många tror att Markoolio mest gjorde barnprogram men han är Sveriges i särklass rikaste rappare genom tiderna och tro mig han är tung. Har gjort kaos med brandsläckare och även klippt mer än en horunge genom åren, men skött det snyggt. Han har också kokainrekordet bland svenska artister, inte ens Persbrandt slår honom på fingrarna där.

Finns en historia om att Robert Palermo (Kungen av Kungsan) hotade Marko med en kräftkniv på en fest och det slutade snabbt med ursäkt från Italiens sida. Så ni kan ju själva dra era slutsatser.
Citera
2021-04-23, 21:12
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Förlåt min trådstart, men jag kommer ihåg att man förr i tiden såg Markoolio som en idol eller någon respekt. Är det helt glömt idag?

Det var egentligen någonting utom det normala kan jag tänka mig. Det var skojhiphop som blev någonting seriöst utav det.

Hur tänkte du om Markoolio förr och idag?

Pajas förr pajas nutid
Citera
2021-04-23, 21:48
Medlem
Han var inte direkt tung. Avsevärt lägre division en t ex Yasin Byn. Yasin och hans crew hade klippt honom direkt om han börja jiddra med dom.
Citera
2021-04-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Han var inte direkt tung. Avsevärt lägre division en t ex Yasin Byn. Yasin och hans crew hade klippt honom direkt om han börja jiddra med dom.

Så Markoolio är alltså ingen kriminell babbeidiot. Ja men då vet vi.
Citera
2021-04-23, 22:44
Medlem
Tropicalss avatar
Var inte snubben typ fallskärmsjägare i Finland eller något?
Citera
2021-04-23, 22:51
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Hur tror du det hade gått mellan Markoolio och Yasin 1on1? Svara ärligt.
Citera
2021-04-23, 23:09
Medlem
FiveDayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Haha, han slakta ju.. allt han säger e sant
Har sålt mer plattor än alla er tillsammans
Ken, sluta rök så vi andra kan andas

Hahaha, vilken kung! Det var första gången jag hörde honom svära också. Tycker att det är rätt hedervärt.
Citera
2021-04-23, 23:32
Medlem
Markoolio var riktigt bra när man var liten. Sen blev det cringe när man blev i övre tonåren. Nu ser man tillbaka på det som en snubbe som var äkta hela tiden igenom och gjorde något stort med sin respekt i behåll.

En förebild som jag kommer uppfostra mina barn på.
Citera
2021-04-23, 23:38
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Var inte snubben typ fallskärmsjägare i Finland eller något?

Stämmer. Smet från lumpen i ung ålder, tog sen Finlandsfärjan till Finland och blev tagen i tullen Gjorde då sin tid i finska armén, bland annat som något i den stilen du nämner. Blev folk av honom också tillslut.
Citera
2021-04-23, 23:55
Medlem
När han slog igenom med Sommar och Sol så var han i min umgängeskrets som en Dr Bombay, smurfhits eller Axel F med Crazy Frog, det var bara något töntigt som gick på radio för att nån bestämt att det här skulle spelas fast det var töntigt. En noveltyhit.
Jag var tretton tror jag.

Med tiden har han blivit töntigare men folkligare och den lilla behållningen han hade från början, att rappa töntigt på svenska, har väl blivit allmängods vid detta laget?

Något som vilken farfar som helst kan göra.
Senast redigerad av Spakur 2021-04-23 kl. 23:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in