2006-05-27, 16:53
Medlem
Finns det länder som inte har någon nationalsång?
Skulle kunna tänka mig länder i Afrika som inte har någon pga det instabila läget i landet.
Citera
2006-05-27, 20:11
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el.txt
Finns det länder som inte har någon nationalsång?
Skulle kunna tänka mig länder i Afrika som inte har någon pga det instabila läget i landet.

Afghanistan hade ingen under talibanerna, har jag för mig. Annars vete tusan. Alla stater och kvasistater och andra konstitutionellt svårbedömda väsen verkar ha någon dänga som de vevar på med i offentliga sammanhang.
Citera
2006-05-27, 20:15
Medlem
Engelbreckts avatar
Hur är det med SaudArabien? Där är ju Salafi-inriktning av Islam stor och den tillåter ju inte musik vad jag vet.

Edit: Tydligen har de det, den heter Aash Al Maleek.
Citera
2006-05-27, 20:39
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Hur är det med SaudArabien? Där är ju Salafi-inriktning av Islam stor och den tillåter ju inte musik vad jag vet.

Edit: Tydligen har de det, den heter Aash Al Maleek.

Det är väl därför Al Qaida vill störta huset Saud. Fast de dekadenta prinsarna kanske kan blidka tok-wahabisterna genom att byta nationalhymn med Libyen: Allahu Akbar.

Wikipedias lista om någon ids sitta och bocka av: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_national_anthems
Citera
2006-05-31, 13:20
Medlem
Kapten Stofils avatar
Ryssland har återtagit sin gamla nationalsång men tagit bort texten. Efter Sovjets kolaps skrevs det en ny nationalsång i Ryssland men den slog aldrig igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in