2021-04-23, 17:21
Medlem
Vryzass avatar
Jag har ganska ofta problem med Flashback nuförtiden, och detta är kopplat till VPN/IP.

Vad jag får är ERR_Connection_Reset och det är omöjligt att använda Flashback. Om jag kopplar ner VPN och återansluter till ny server/IP så börjar Flashback fungera direkt.

Har andra detta problem? Har det något att göra med diverse skydd Flashback har mot ddos-attacker? Går det att fixa hos mig?

Flashback är den enda sidan som ger detta problem, och det funkar alltid att bara byta IP/Server så jag kan vara ganska säker på att det är detta som är problemet.

Ofta känns det som en timer, en viss VPN anslutning fungerar bara en viss tid sen kommer problemen och jag måste ta till ovan.
Citera
2021-04-23, 17:32
Medlem
Samma här vet inte om det är för att man delar ip på vpn och vissa nr blir bannade.
Citera
2021-04-23, 19:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Jag har ganska ofta problem med Flashback nuförtiden, och detta är kopplat till VPN/IP.

Vad jag får är ERR_Connection_Reset och det är omöjligt att använda Flashback. Om jag kopplar ner VPN och återansluter till ny server/IP så börjar Flashback fungera direkt.

Har andra detta problem? Har det något att göra med diverse skydd Flashback har mot ddos-attacker? Går det att fixa hos mig?

Flashback är den enda sidan som ger detta problem, och det funkar alltid att bara byta IP/Server så jag kan vara ganska säker på att det är detta som är problemet.

Ofta känns det som en timer, en viss VPN anslutning fungerar bara en viss tid sen kommer problemen och jag måste ta till ovan.

Vare sig du använder Tor eller VPN bör du välja en exitserver i Sverige. Flashback filtrerar nämligen bort utländska adresser så fort det blir problem med DDoS-attacker och liknande.
Citera
2021-04-23, 19:22
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vare sig du använder Tor eller VPN bör du välja en exitserver i Sverige. Flashback filtrerar nämligen bort utländska adresser så fort det blir problem med DDoS-attacker och liknande.

Har inte med saken att göra, svenska IPn slutar fungera precis som utländska IPn, och båda börjar fungera så fort man byter oavsett land.
Citera
2021-04-23, 19:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Har inte med saken att göra, svenska IPn slutar fungera precis som utländska IPn, och båda börjar fungera så fort man byter oavsett land.

I ditt fall kanske, men icke desto mindre är utländska adresser alltid ett problem när det sker DDoS-attacker.
Citera
2021-04-26, 13:46
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det funkar omvänt för mig.
Kan bara öppna sidan om jag kopplar bort min VPN eller väljer en icke-svensk exit.

Rätt säker på att förklaring ligger i att de vill sälja sin egen vpn.

Edit:
Har även skrivit till deras pissvpn-support, men jag räknar inte med svar.
Senast redigerad av Stark-Senap 2021-04-26 kl. 13:50.
Citera
2021-04-26, 13:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Det funkar omvänt för mig. Kan bara öppna sidan om jag kopplar bort min VPN eller väljer en icke-svensk exit.

Rätt säker på att förklaring ligger i att de vill sälja sin egen vpn.

Edit: Har även skrivit till deras pissvpn-support, men jag räknar inte med svar.

Det kan ju tänkas att just den svenska exitserver du använder är blockerad.

Jag testade olika exitservrar systematiskt under en större DDoS-attack. Resultatet var entydigt: servrar i de nordiska länderna (och Baltikum) fungerade med Flashback, men inga servrar i andra länder.
Citera
2021-04-26, 13:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Det behöver dock inte vara hos Flashback som problemet ligger. Flashback har sin gateway hos Bahnhof och det kan vara Bahnhofs routrar som klipper om det kommer för mycket DDOS-trafik från en enda exitnod, men DDOSen behöver inte vara riktad mot Flashback utan kan lika gärna vara någon annan av Bahnhofs kunder.
Citera
2022-12-14, 21:30
Medlem
JohanSverkerssons avatar
VPN på flashback

Jag använder ibland Opera som webbläsare, som har VPN, men jag verkar inte kunna logga in på flashback med den.

Har Opera/VPN spärrat flashback, eller har flashback spärrat dem?
Citera
2022-12-14, 23:41
Medlem
Palisongs avatar
Kan vara så att icke-svenska ip är blockerade då Flashback varit utsatt för spamangrepp tidigare
Citera
2022-12-15, 06:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag använder ibland Opera som webbläsare, som har VPN, men jag verkar inte kunna logga in på flashback med den.

Har Opera/VPN spärrat flashback, eller har flashback spärrat dem?

Jag har inga problem med Opera och VPN.
Citera
2022-12-15, 13:37
Moderator
Carlboms avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera