2024-08-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Nu är det likadant igen.

Ja Flash gillar i alla fall inte Nord VPN.... för det är ofta man måste stänga ner om man vill fortsätta med Flashback. Varför vet jag inte men det är jävligt konstigt men dom har väl sin anledning till att vara så fittiga.
Citera
2024-08-05, 22:47
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Ja Flash gillar i alla fall inte Nord VPN.... för det är ofta man måste stänga ner om man vill fortsätta med Flashback. Varför vet jag inte men det är jävligt konstigt men dom har väl sin anledning till att vara så fittiga.
Är beroende på ddos attacker mot forumet och säkert mer attacker. Vårt älskade forum är hatat av många.
Citera
2024-08-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Är beroende på ddos attacker mot forumet och säkert mer attacker. Vårt älskade forum är hatat av många.

Ja jag vet att du skriver så men ibland när jag då loggar ur från VPN och sen igen från en annan plats så ... fortfarande är Flash segt som sirap..

Du får gärna älska ett forum som är dysfunktionellt som drivs av reklam och som tigger pengar av sina medlemmar samtidigt som det fungerar tveksamt på vissa sätt.

Jag gör det inte vad det gäller denna saken.
Citera
2024-08-06, 03:15
Medlem
Jeckes avatar
Nu är jag inte någon IT-expert, men som jag förstått det så har forumet problem med DDoS-attacker and lösningen på det problemet har varit att istället för att hela forumet går ner så stryper man trafiken från de IP-intervall som det kommer ovanligt mycket trafik ifrån.
Resultatet blir att forumet blir extremt segt, eller verkar vara helt nere, om man använder ett IP från liknande intervall som det som DDoS-attackerna kommer ifrån. Och föga förvånande så kommer dessa ofta från Tor-nodes och VPN, så om din VPN är ett som det routas attacker från, så kommer din trafik att påverkas.

Är det det bästa? Ingen aning, jag är ingen expert som sagt, men det gör att forumet fortsätter att fungera för det stora flertalet på bekostnad av att vissa IP-intervall stryps.

Och ingen borde väl bli särskilt förvånad att det är främst utländska IP-intervall som står för en stor del av den misstänkta trafiken, jämfört med normal mängden normal trafik.
Citera
2024-08-06, 07:48
Medlem
Hade ju varit fantastiskt om FB gjorde att man inte kunde använda VPN för att komma in på FB. Samt blockera ett visst område en liten bit åt öster.
Citera
2024-08-09, 19:25
Moderator
Carlboms avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Senast redigerad av Carlbom 2024-08-09 kl. 19:27.
Citera
2024-08-15, 12:35
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Nu är jag inte någon IT-expert, men som jag förstått det så har forumet problem med DDoS-attacker and lösningen på det problemet har varit att istället för att hela forumet går ner så stryper man trafiken från de IP-intervall som det kommer ovanligt mycket trafik ifrån.
Resultatet blir att forumet blir extremt segt, eller verkar vara helt nere, om man använder ett IP från liknande intervall som det som DDoS-attackerna kommer ifrån. Och föga förvånande så kommer dessa ofta från Tor-nodes och VPN, så om din VPN är ett som det routas attacker från, så kommer din trafik att påverkas.

Är det det bästa? Ingen aning, jag är ingen expert som sagt, men det gör att forumet fortsätter att fungera för det stora flertalet på bekostnad av att vissa IP-intervall stryps.

Och ingen borde väl bli särskilt förvånad att det är främst utländska IP-intervall som står för en stor del av den misstänkta trafiken, jämfört med normal mängden normal trafik.

Allting sker ju automatiskt, men gränserna är lite snåla kanske för jag märker att det sällan funkar på jobbet för vi har bara en ip-adress för VPN-terminering, och ett 10-tal för lokal inloggning på fast nät och ca 20 för Wifi. Det är nog inte så många som DDOSar men det är några hundra som går in på Flashback, särskilt via wifi. Det brukar funka vid lokal anslutning utom där jag vet att flera kolleger också är inne samtidigt. Det funkar aldrig via vpn.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in