2021-04-23, 10:50
Medlem
Andersdamaans avatar
Ruskprick och Knorrhane döps om till Ryssprick och Knorrhanovic. Dessa stjäl vattenskotrar och aktersnurror istället för fiskenät.

Grankvists lanthandel stöps om till "Ahmeds snabbköp, kebab, pizza och begagnade mobiltelefoner"

Stina blir det ensamkommande skäggbarnet Ali som jämt drar frasen "På min gata hemma i Afghanistan.."
Ali bor hos Söderman (Söderhen/Södermalm?) som istället för att vara en snäll gammal morfar, nu har förvandlats till en amorös och parningssugen vänsterkärring, som dock blir ständigt sexnekad då Ali måste låtsas vara gay för att förbättra sina asylchanser.
Senast redigerad av Andersdamaan 2021-04-23 kl. 10:58.
Citera
2021-04-23, 11:27
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Ska bli mycket intressant att se hur de lyckas förstöra denna klassiska serien. Garanterat lär ju några av huvudrollsinnehavarna vara från icke skidåkande nationer vilket kommer kännas helt främmande för oss som minns originalserien.

Låt mig spekulera.

Melker - Kommer vara mörkhyad. Kodjo Akolor skulle inte förvåna mig.
Pelle - spelas av någon yngre mörkhyad.
Tjorven - spelas av någon yngre svensk purblond stockholmare.
Malin - Vetifan än. Kanske en svensk kvinna som ska spela Melkers fru istället för dotter.
Tjuvarna lär spelas av Svenskar såklart.

Malin gissar jag på Alice Bah, hon har ju erfarenhet från Disneyklubben.
Tjorven gissar jag på Greta
Tjuvarna gissar jag på Linus Wahlgren och Benjamin Ingrosso
Rollen som Pelle blir enklast, Yasin eller någon annan dåre från Rinkeby - finns mycket att välja på
Citera
2021-04-23, 11:37
Medlem
Giant Squids avatar
Malin är nyss hemkommen efter en säsong i Paradise Hotell och har en karriär som influencer som söker nya sugardaddys hela tiden.
Pelle spelas av Andreas Kleerup, han och Tjorven (Kakan Hermansson) driver en sida på darknet där dom säljer tjack som Farbor Melker (Thorsten Flink) har kokat ihop i båthuset.
Citera
2021-04-23, 11:49
Medlem
Melker är misslyckad bankman som vill ut i naturen för att lära känna sig själv. Hans äldsta dotter från första förhållandet hänger med i utbyte mot att hon får resa till Thailand med polarna. Hans son som är 10 år yngre från ett annat förhållande är naturvän som gillar djur och är vegetarian. Han är näst intill ruinerad och har lyckats hyra ett hus billigt av sin före detta chef.

På ön bor råkapitalisten söderman och hans barnbarn Stina. Där finns även ett par som driver en lanthandel, de har ärvt allt sedan generationer och bor bohemiskt trots att deras hus är värt tiotals miljoner. De har en dotter som är överviktig och inte skäms för det med en schäfer som bästa vän

Melker är extremt rasist och när två kurder kommer och säger att de är skeppsbrutna säger han att de är smugglare. Efter flera avsnitt med komik när alla missförstår varandra omvänds Melker och blir miljöpartist. Sedan lyckas han med en aktieaffär och köper Snickargården från sin före detta chef och bygger om den till flyktingförläggning.

Malin förälskar sig i en invandrare och en natt hamnar hon i hans säng. SVT gillar ju sexscener så vi får en het sexscen som för med sig att SVT blir bombarderade av alla läger.
Citera
2021-04-23, 12:35
Medlem
DannyButtermans avatar
Kul! Skrev detta i andra tråden. Lägger till lite.
Tjorven: Kakan Hermansson
Pelle: Yasin
Farbror Melker: Özz Nujen
Malin: Linnea Claeson
Johan och Niklas: Samir & Viktor
Teddy och Freddy: Daniel Paris & Sylvana Imam
Båtsperson: Spelas av en katt som identifierar sig som hund.

Avsnitt 1: Familjen Melkersson-Haddad anländer till Saltkråkan. Tjorven lär Pelle att ifrågasätta sin mansroll. Pelle i sin tur har svårt att navigera i en icke-mångkulturell miljö. Samtidigt upptäcker Malin att Saltkråkan aldrig haft en Pride-festival...

Avsnitt 2: Vita män har orsakat klimatångest på Saltkråkan. Malin är en stark kvinna som står upp mot de vita männen. Farbror Melker och hans svåger börjar renovera Snickargården.

Avsnitt 3: Pelle utsätts för strukturell rasism när han inte får snatta i lokala kiosken. Tjorven utsätts för strukturell sexism när en pojke säger usch för att hon badar naken. Tillsammans allierar de sig för att störta öns makthavare.
Citera
2021-04-23, 12:59
Medlem
JustZlatans avatar
Det behövs ett ensamkommande hazar-barn också.
Citera
2021-04-23, 13:01
Medlem
Giant Squids avatar
Jag lägger till Linda Snecker som Stina i min Snabba Cash a'la skärdgårdsbor.
Jag tycker det är lite för mycket fokus på att ha med invandrarpersonligheteter. Dom vet väl inte att skärgården existerar riktigt. Yasin kan säkert inte simma ens....
Citera
2021-04-23, 13:11
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det behövs ett ensamkommande hazar-barn också.
Har jag redan skrivit in om du läser hela tråden.
Citera
2021-04-23, 13:20
Medlem
Snapcounts avatar
Tänk om alla skulle vara kvinnor på Saltkråkan, undantaget Ruskprick och Knorrhane då !

Ruskprick och Knorrhane försöker med klumpiga amörösa försök, blir meeto över det hela.
Citera
2021-04-23, 13:26
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Vilken tragisk tråd. Och du kan inte ens använda ordet "de" på korrekt svenska.

Tragisk? Jag tycker detta är roligaste tråden på länge

Japp, lita på att nyinspelningen av Saltkråkan mest kommer bestå av araber, negrer, hazarer, lesbiska extremfeminister, och bögar
Senast redigerad av Jon.Holms 2021-04-23 kl. 13:30.
Citera
2021-04-23, 13:34
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Farbror Melker är bög och istället för Malin har han en ung pojkvän.

Sedan så måste väl minst ett av barnen vara invandrare.
Citera
2021-04-23, 13:35
Medlem
franges avatar
Ja, vad ska man säga. Dög det inte med Pippi som världens mest snabbfingrade zigenare med den fängslade zigenarbosspappan, så kommer detta...
Senast redigerad av frange 2021-04-23 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in