Tycker ni överdriver. Bor i Närförort och har en V70. Men är helt enkelt lockad av att mycket smidigare kunna slänga in unge i flak, dra mot nån park eller skogen, på vägen hem handla nån kasse med mat. Sjysstare att få lite motion och se sig omkring istället för att bara sitta i bil. Bra att slippa parkeringsavgifter, tull,. Jobbigt att parkera. Kan inte åka i skogen på små vägar.
Avskyr det mesta som har med Södermalms eliten att göra.
men om du bara ska ta ett barn så kan du väl ha barnstol där bak och så har du matkassen i cykelkorgen därfram.
Fast då förlorar du ju symbolvärdet i att se ut som en lykkeligt miljøbevidst dansk när du swishar fram över Södermalms gågator i tjusig svart båtmössa, för korta byxor och regnrock med ungarna i flaket?
I tillgift en vackrare figur, då bukfläsket smältaa som smör på pannan.
Biltemas cyklar är faktiskt rätt bra, komponenterna är samma som på dyrare cyklar. Det man har snålat in på är ytbehandling dvs krom och lack så cyklarna tål inte väder o vind lika bra och börjar rosta. Men jag tycker ändå inte att man ska lägga cyklar ute i en snödriva en hel vinter och sen förvänta sig att dom funkar så det är egentligen inte en stor grej.
Har byggt några olika och den jag trivs bäst med är en tvåhjulig (typ Bullit). Har inte direkt mycket backar här,så el har inte varit prio för mina byggen,men det finns ju satser att bara klämma på..
En trehjulig,"låda" fram,den tvåhjuliga,en trehjulig med sidovagn som lutar oberoende av sidovagnen,den är för bred här,så den har jag inte använt..Just ja! En stel med sidovagn har jag byggt också,men den är såld till Göteborg.
Min tvåhjuliga jag använder just nu är jag inte sugen på att sälja...så jag rekommenderar en tvåhjulig!
Har byggt några olika och den jag trivs bäst med är en tvåhjulig (typ Bullit). Har inte direkt mycket backar här,så el har inte varit prio för mina byggen,men det finns ju satser att bara klämma på..
En trehjulig,"låda" fram,den tvåhjuliga,en trehjulig med sidovagn som lutar oberoende av sidovagnen,den är för bred här,så den har jag inte använt..Just ja! En stel med sidovagn har jag byggt också,men den är såld till Göteborg.
Min tvåhjuliga jag använder just nu är jag inte sugen på att sälja...så jag rekommenderar en tvåhjulig!
Ska man ha en flakcykel och skjutsa ungar, handla osv, måste det nog bli en elvariant. Jag har funderat på en, men det är det där med förvaringen när man inte har garage.
Ett hett tips är att köpa ett konverteringskit så får du en eldriven lådcykel.. kolla på eBay eller Aliexpress
Vips så har du ett fordon som kan frakta ungar/matvaror etc i de brantaste backar utan problem.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!