2021-04-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Tycker ni överdriver. Bor i Närförort och har en V70. Men är helt enkelt lockad av att mycket smidigare kunna slänga in unge i flak, dra mot nån park eller skogen, på vägen hem handla nån kasse med mat. Sjysstare att få lite motion och se sig omkring istället för att bara sitta i bil. Bra att slippa parkeringsavgifter, tull,. Jobbigt att parkera. Kan inte åka i skogen på små vägar.
Avskyr det mesta som har med Södermalms eliten att göra.

men om du bara ska ta ett barn så kan du väl ha barnstol där bak och så har du matkassen i cykelkorgen därfram.
Citera
2021-04-26, 11:25
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Fast då förlorar du ju symbolvärdet i att se ut som en lykkeligt miljøbevidst dansk när du swishar fram över Södermalms gågator i tjusig svart båtmössa, för korta byxor och regnrock med ungarna i flaket?

I tillgift en vackrare figur, då bukfläsket smältaa som smör på pannan.
Citera
2021-04-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jag hade en bullit bike (Harry vd Larry) sjukt bra men vet inte om de görs längre. Dyra tyvärr och mkt stöldbegärliga

Det är väl enda modellen av "lådcyklar" som är vettiga. Jag förstår inte hur någon står ut med skramlet och oljudet från trehjuliga vidunder.
Citera
2021-04-26, 12:07
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
men om du bara ska ta ett barn så kan du väl ha barnstol där bak och så har du matkassen i cykelkorgen därfram.
Ja eller ta taxi, men skulle vilja ta det i en flakcykel.
Citera
2021-04-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Ja eller ta taxi, men skulle vilja ta det i en flakcykel.

Taxi är väl ändå inte samma sak.
Citera
2021-04-26, 15:09
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Taxi är väl ändå inte samma sak.
Bara menar att jag veta att det finns alternativ. Har bil, tbana, mc, cykel. Har fastnat för lådcykel nu.
Citera
2021-04-26, 18:24
Medlem
Biltemas cyklar är faktiskt rätt bra, komponenterna är samma som på dyrare cyklar. Det man har snålat in på är ytbehandling dvs krom och lack så cyklarna tål inte väder o vind lika bra och börjar rosta. Men jag tycker ändå inte att man ska lägga cyklar ute i en snödriva en hel vinter och sen förvänta sig att dom funkar så det är egentligen inte en stor grej.
Citera
2021-05-05, 11:34
Medlem
orvarens avatar
Har byggt några olika och den jag trivs bäst med är en tvåhjulig (typ Bullit). Har inte direkt mycket backar här,så el har inte varit prio för mina byggen,men det finns ju satser att bara klämma på..
En trehjulig,"låda" fram,den tvåhjuliga,en trehjulig med sidovagn som lutar oberoende av sidovagnen,den är för bred här,så den har jag inte använt..Just ja! En stel med sidovagn har jag byggt också,men den är såld till Göteborg.

Min tvåhjuliga jag använder just nu är jag inte sugen på att sälja...så jag rekommenderar en tvåhjulig!
Citera
2021-05-06, 06:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Har byggt några olika och den jag trivs bäst med är en tvåhjulig (typ Bullit). Har inte direkt mycket backar här,så el har inte varit prio för mina byggen,men det finns ju satser att bara klämma på..
En trehjulig,"låda" fram,den tvåhjuliga,en trehjulig med sidovagn som lutar oberoende av sidovagnen,den är för bred här,så den har jag inte använt..Just ja! En stel med sidovagn har jag byggt också,men den är såld till Göteborg.

Min tvåhjuliga jag använder just nu är jag inte sugen på att sälja...så jag rekommenderar en tvåhjulig!

Inte speciellt komplicerat

https://www.youtube.com/watch?v=SDlnDEXlfm8
Citera
2021-05-06, 15:49
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Inte speciellt komplicerat

https://www.youtube.com/watch?v=SDlnDEXlfm8
Nä,det beror ju på..
Bor man i lögenhet och inte har några verktyg (vinkelslip,svets,pelarborr osv,osv) så kan det vars nog så komplicerat..
Citera
2021-05-08, 07:07
Medlem
OlleVieros avatar
Ska man ha en flakcykel och skjutsa ungar, handla osv, måste det nog bli en elvariant. Jag har funderat på en, men det är det där med förvaringen när man inte har garage.
Citera
2021-05-13, 12:00
Medlem
Ett hett tips är att köpa ett konverteringskit så får du en eldriven lådcykel.. kolla på eBay eller Aliexpress
Vips så har du ett fordon som kan frakta ungar/matvaror etc i de brantaste backar utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in