• 3
  • 4
2021-04-24, 17:39
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuteNacht
Borde jag inte ha underaktiva binjurar eftersom kortisonet fått binjurarna att ta semester?

Sen har natrium och kalium antagligen nått med saken att göra också... ohhh....... jag orkar inte!

Kalium är potasium och reglera hjärtmuskulaturen bla. Finns att köpa som tillskott eller som bäst i form av grönkål och avokado. Du svajar mycket. Sluta gå på 100 olika dieter, du kommer förstöra dig själv.
Citera
2021-04-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Kalium är potasium och reglera hjärtmuskulaturen bla. Finns att köpa som tillskott eller som bäst i form av grönkål och avokado. Du svajar mycket. Sluta gå på 100 olika dieter, du kommer förstöra dig själv.
Jag tror inte jag ska ha kalium! jag tror att jag ska ha natrium... men vet inte... kanske båda... hur fan vet man vad man behöver!!!!!!!!!!!!
Citera
2021-04-24, 17:52
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuteNacht
Hej!

Jag undrar om hur det är att vara på gränsen och/eller pendla mellan ketosis och "normailtillstånd" (då man förbränner glukos)?

Om man äter lite kolhydrater och inte orkar hålla sig till varken ketosis eller "normaltillstånd" (då man inte orkar hålla koll på kolhydraterna etc)

Ja... hur känns det? vad är det värsta som kan hända? är det farligt?

Jag vill äta få kolhydrater men är orolig över om jag kommer balansera på gränsen och/eller pendla mellan ketosis och "normaltillstånd"...

Beskriv gärna så gott det går! det här tar kål på mig!
Kommer nog kännas jobbigt, men medicinskt farligare än strikt lchf tvivlar jag att det är. Lycka till - du kommer självreglera

Att du behöver mer kalium - inte natrium vågar jag hålla med om. hypernatremi är illa, hyperkalemi genom kost är svåruppnåeligt, natriumklorid tycker jag man mest ska undvika.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in