Citat:
Ursprungligen postat av
GuteNacht
Hej!
Jag undrar om hur det är att vara på gränsen och/eller pendla mellan ketosis och "normailtillstånd" (då man förbränner glukos)?
Om man äter lite kolhydrater och inte orkar hålla sig till varken ketosis eller "normaltillstånd" (då man inte orkar hålla koll på kolhydraterna etc)
Ja... hur känns det? vad är det värsta som kan hända? är det farligt?
Jag vill äta få kolhydrater men är orolig över om jag kommer balansera på gränsen och/eller pendla mellan ketosis och "normaltillstånd"...
Beskriv gärna så gott det går! det här tar kål på mig!

Men den beskrivningen du gör här så är du absolut INTE i gränslandet, utan du förbränner glukos samtidigt som du äter fett, vilket är en extremt dålig kombination. Vill du hamna i ketos? Varför tycker du det är svårt? Att vara ketos kräver inte så mycket mer än att dra ner på alla snabba kolhydrater. Om detta är dig övermäktigt så bör du välja en annan diet som passar dig bättre.
De finns mätinstrument att köpa för att se om du producerar ketoner i levern samt hur mycket. Alla lalla runt på gränsen säger jag bestämt nej till. Hur svårt är det att se till att maten du äter håller under 10 g kolhydrater per 100 gram? Finns inget lättare enligt mig. Jag har varit i ketos i snart sju år. Var med och utveckla Ketonixen, vilket var i framkant vad gäller mätinstrument inom vården för några år sedan. Finns bättre saker på marknaden nu.
Youtuba Dr Eric Berg så kommer du snart till insikt.