Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-01, 13:22
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget

Det som är bra är miljön, fotot och några av skådespelarinsatserna. Berättelsen livas upp med dynamiken kring Stina, hennes farmor och Vesterman. Det som skaver är tyvärr att Pelles syskon uppenbart inte kan vara helsyskon vilket berättelsen ändå framhärdar. Bröderna är för mörka. Det är ju inget fel i sig men då får castingen vara annorlunda.

Bäst hade nog ändå varit att göra ett modernt sommarlovsäventyr utan att blanda in Melkerssons och då kan etnicitet varieras på ett normalt sätt. Det känns ärligt talat fantasilöst att återupprepa Saltkråkan.

Nä, jag förstår inte riktigt hur de tänkte med castingen. Om de är helsyskon, och det ska vara inkvoterat, så kunde Pelle ex haft lite mörkare hår om något. Dock så är det inte helt omöjligt att helsyskon ser lite annorlunda ut, ex fick min bror föräldrarnas mörkare drag med bruna ögon och brunt hår, medan jag fick föräldrarnas ljusa drag med blont hår och ljusa ögon.
Citera
2025-11-01, 13:51
Medlem
det här känns ju riktigt b jämfört med originalet.

denna melker är inte tillräckligt rolig. helt fel skådespelare förmodligen.

hittar man inte den absolut bästa skådespelaren för melker så kan man lika gärna skita i allt.

2/5.
Senast redigerad av MissPerfectionist 2025-11-01 kl. 13:57.
Citera
2025-11-01, 13:58
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist

hittar man inte den absolut bästa skådespelaren för melker så kan man lika gärna skita i allt.

2/5.

Finns bara EN Farbror Melker och det är Torsten Lilliecrona.
Citera
2025-11-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist

2/5.

Tycker han gör det bra. Liljekrona tycker jag var för mycket ”buskis”
Citera
2025-11-01, 14:45
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Farbror Melker kommer vara transa och Tjorven neger alternativt ensamkommande afghan. Stinas gata i stan ligger i Rinkeby/ Tensta.

Malin är brun nu och inte det minsta snygg. Tydligen ensamstående mamma med. Fattas bara. Har ungen ADHD med?
Senast redigerad av Mad monk 2025-11-01 kl. 14:48.
Citera
2025-11-01, 15:06
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
I den nyaversionen är de helt öppna med att Malin är Pelles mamma och att Melker är pappan?

Nej Malin och Pelle är syskon i den nya med.
Citera
2025-11-01, 15:43
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
I den nyaversionen är de helt öppna med att Malin är Pelles mamma och att Melker är pappan?

Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott

Jag tror att Malin är både Pelles mamma OCH storasyster.
Citera
2025-11-01, 16:10
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Såg det första avsnittet och var tvungen att klicka bort mot slutet. Skådisarna är usla och då menar jag inget rasistiskt, alla var dåliga. Regin på höstadienivå och flytet saknas. Det finns ingen passion i utövandet. Plastigt helt enkelt.

Trodde att jag skulle störa mig på babbarna men svennarna är lika störande. Så jag kan inte klaga på multikulti denna gång.

Som sagt klippningen är dålig, hopp från scen till scen amatörmässigt. Visst är naturen vacker men det hjälper inte för att lyfta denna re-make. De skulle ha låtit bli. De flesta re-makes faller pladask, få är de som kan mäta sig med originalet.
Citera
2025-11-01, 16:21
Medlem
Melker måste haft 4 st fruar. Alla barnen har väl olika ursprung? Sydamerika, Mellanöstern, södra Europa och så norden.
I övrigt var väl serien ganska mysig men otroligt slätstruken ut. Ingen klassiker så att säga.
Citera
2025-11-01, 16:24
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Jag tycker faktiskt den var bättre än förväntat. Trots att den utspelar sig i nutid, så tar det inte riktigt över historien. Tyckte det var väldigt sött när Stina kommer in från båten och säger ”kolla på mina nya skor” så är det skor som lyser.

Gillar dessutom att Malin är ensamstående mamma, istället för att hon gifter sig på en kvart och har en 3 åring. Duktiga skådespelare och båtsman är fortfarande båtsman, vilket är det viktigaste.

Jag tror serien kommer inte bli lika kultförklarad som originalet, men lite kul med en nytappning. Sen kanske serien kan ha positiv påverkan på barn, trots att de har mobiler i serien spenderar de mestadels av tiden med att busa och leka.

Nej, Båtsman är inte Båtsman!
https://www.expressen.se/noje/tv-och...t-som-batsman/
Citera
2025-11-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Nej, bara storasyster.
Citera
2025-11-01, 16:37
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Nej, bara storasyster.

Ja precis. Det var ju det jag sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera