2021-04-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Saknar rejäla kunskaper om henne.

Men företeelsen är intressant på så sätt att vad en del kallar en "frisk fläkt" ser faktiskt till att M håller en viss kurs på sin politik.

Skulle M gira åt Fjamåts håll istället för SD så vet Kristersson att missnöjda minst kommer att kryssa för Uvell.

Jag tror inte att Uvell kommer att göra en karriär som politiker. Det handlar nog enbart om att "bistå" med att se till att M-skutan håller rätt kurs.

Och jag tror att det är nyttigt för Kristersson att få se och höra typ Uvells utspel.

som sagt, inget block kommer att ta en jordskredseger.
uvell talar till de redan frälsta på högerkanten.

om högerblocket ska vinna måste de plocka väljare från mitten.
dessa väljare som vacklar kommer snarare stötas bort än vinnas över av att en sådan som uvell.
Citera
2021-04-22, 14:16
Medlem
DaEzzs avatar
Intressant, de svenska motsvarigheterna de till bisarra rättshaverister, foliehattar och konspirationsteoretiker som skjutit det Republikanska partiet i sank börjar alltså att försöka ta sig in i politikerleden för de självbenämnda "konservativa" partierna även här.

Det var väl i och för sig bara en tidsfråga.

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
dessa väljare som vacklar kommer snarare stötas bort än vinnas över av att en sådan som uvell.

Just så.
Senast redigerad av DaEzz 2021-04-22 kl. 14:19.
Citera
2021-04-22, 20:41
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Kanske du har rätt?
Det kan mycket väl bli som du beskriver det.

Men, det är samtidigt bra att Kristersson hålls "i herrans tukt och förmaning" så att han inte repeterar sitt krypande för C.

Att Uvell talar till redan frälsta råder det ingen tvekan om. Jag tror inte att Uvell kommer att dra nya röster till högern. Men jag tror att det är bra att hon håller trycket uppe på Stureplansmoderaterna.
Senast redigerad av Utflyttad 2021-04-22 kl. 20:42. Anledning: redigering
Citera
2021-04-23, 16:42
Medlem
DeValeras avatar
Det är bra. Hon blir säkert en bra och kompetent rikdsdagsledamot ifall hon blir vald. Håller inte alltid med henne, men i stort så skriver hon mycket vettigt på sin hemsida.
Citera
2021-04-23, 16:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Intressant, de svenska motsvarigheterna de till bisarra rättshaverister, foliehattar och konspirationsteoretiker som skjutit det Republikanska partiet i sank börjar alltså att försöka ta sig in i politikerleden för de självbenämnda "konservativa" partierna även här.

Det var väl i och för sig bara en tidsfråga.
.

Jag trodde att de var dessa som satt idagens svenska regering - allt ska gå på el, men man ska inte ha någon elproduktion att tala om, vi ska minska kvinnovåldet, men ändå släppa in män från kulturer som är skyhögt överrepresenterade för våld mot just kvinnor, plastpåsar ersätts med mycket mer energikrävande pappers- och tyg påsar osv osv osv osv....Är inte detta galenskap så säg!
Citera
2021-04-23, 16:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Det är helt riktigt att det borgerliga blocket måste vinna över mittenväljare. Förmodligen handlar det bara om någon procent av väljarkåren.

Nu tror jag inte att Uvell får något avgörande inflytande över partiet, så att hon eventuellt skulle riskera att stöta bort några väljare. Dessutom tror jag det är få som vet vem hon är, gillar nog henne.
Citera
2021-04-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är helt riktigt att det borgerliga blocket måste vinna över mittenväljare. Förmodligen handlar det bara om någon procent av väljarkåren.

Nu tror jag inte att Uvell får något avgörande inflytande över partiet, så att hon eventuellt skulle riskera att stöta bort några väljare. Dessutom tror jag det är få som vet vem hon är, gillar nog henne.

hon är verkligen en lose cannon.
på många sätt är hon ett journalistiskt drömobjekt att ta fram i en debatt och där kan hon inför hela svenska folket komma att framstå som blindgalen.
Citera
2021-04-23, 16:57
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
hon är verkligen en lose cannon.
på många sätt är hon ett journalistiskt drömobjekt att ta fram i en debatt och där kan hon inför hela svenska folket komma att framstå som blindgalen.

Nu har jag bara följd hennes hemsida lite lätt under något år, så jag har inte all information om henne, men på vilket sätt skulle hon vara så pass blindgalen? Vad har hon sagt eller gjort som du anser henne vara olämplig?
Citera
2021-04-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu har jag bara följd hennes hemsida lite lätt under något år, så jag har inte all information om henne, men på vilket sätt skulle hon vara så pass blindgalen? Vad har hon sagt eller gjort som du anser henne vara olämplig?

Hon driver saker och ting för långt, raljerar och gör sig rolig på andras bekostnad.
Ibland träffar hon ju rätt men risken med hennes beteende är att det slår tillbaka på moderaterna.
Citera
2021-04-24, 00:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Fast grejen är väl att du snarare gör m en björntjänst än förstör för vänstern. Men för all del, inte mig emot. Kanske är det en ska göra, personrösta på de största tokdårarna inom partier man ogillar?
"Tokdårar" enligt vem? Du är väl knappast en moderatväljare så vem snackar du för?
Citera
2021-04-24, 00:51
Avstängd
Hon är vass och moderat såsom moderater borde vara, dvs. vill stoppa slöseriet av skattemedel, skulle kunna gå att sänka skatterna mkt, bara genom att exempelvis få bort fusk och onödigheter. Hon gör ett hästjobb med att granska myndigheters och skattefinansierade företags räkenskaper, skulle behövs fler journalister som henne!
Citera
2021-09-30, 11:02
Medlem
Ograsts avatar
Såg att David Eberhards kandidatur blev bortplockad till förmån för mer "erfarna" partister. Kommer samma sak hända här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in