• 1
  • 2
2021-04-21, 21:54
Medlem
https://dagensopinion.se/artikel/reb...ill-riksdagen/
Den borgerliga proffs-opinionsbildaren Rebecca Weidmo Uvell ska förverkliga sin dröm och ställer upp i riksdagsvalet 2022.

Hon kommer att kandidera för Moderaterna för distriktet Stockholms stad.

Vilka frågor vill du profilera dig på?
– De frågor jag drivit i snart 7 år – fri företagsamhet, frihet, låga skatter och jaga slöseri med skatt. Och mycket hårdare tag mot de som inte följer de lagar och regler som gäller i Sverige. Klassiska moderata frågor egentligen. Jag hoppas folk uppfattar att detta är kärnan i allt jag gjort sedan jag 2012 inledde min karriär som opinionsbildare som krönikör på Aftonbladet.

Jag vill helt enkelt täppa till så många slöserihål det går i det offentliga systemet, se till att vi har ett så bra land som möjligt för företagare att skapa välstånd och arbete i och vara en vakthund för de grundlagsskyddade fri- och rättigheter vi har, som till exempel yttrandefriheten.
Vad säger ni om detta?

Kan hon hjälpa Moderaterna att få regeringsmakt vid nästa val?
Citera
2021-04-21, 22:05
Medlem
Opaques avatar
Hon har gjort sig ett namn som oberoende orädd opinionsbildare i hennes blogg sedan en massa år tillbaka. Hon är kunnig i ekonomi,verkar orädd och kan vända och vrida på motståndarargumenten hur lätt som helst.

Steget från tyckarfåtöljen i hemmets lugna bloggvrå till offentlig makthavare är dock stor och det kräver också en helt annan social anpassning .

Det finns många kandidater som är precis lika lämpade, eftersom det handlar om kärnfrågorna inom (m) , fast Uvell kanske har en viss fördel .
Citera
2021-04-21, 22:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Kommer säkert att reta upp en del vänsterblivna som kommer att skitposta i sociala medier.
Citera
2021-04-21, 22:17
RWU är en bindgalen rättshaverist. Fullkomligt omdömeslös.
Citera
2021-04-21, 22:29
Medlem
EnGodForlorares avatar
Inte bara opinionsbildare, hon är PROFFS-opinionsbildare!

Hon har påstått att Johan Ehrenberg ljuger om sin cancer, att Greta Thunberg tar mellan 100 000 och 200 000 kr per föreläsning (hon tar inte ett öre i betalt), påstått att Alice Bah Kunke lagt ut en bild på sig själv utklädd till same (Weidmo Uvell är tydligen asiktsblind), hängt ut privatpersoner, osv...

Jag tror inte Moderaterna vill ta i henne med tång. Jag tror absolut inte att de moderater som slagits med näbbar och klor om platser på riksdagslistorna vill se sig omsprungna av en bloggande idiot utan någon som helst partipolitisk erfarenhet.
Citera
2021-04-21, 22:47
Medlem
Skulle kunna tänka mig att kryssa henne.

Att vänsterblivna ogillar henne skarpt är ett bra betyg!
Citera
2021-04-21, 22:55
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Skulle kunna tänka mig att kryssa henne.

Att vänsterblivna ogillar henne skarpt är ett bra betyg!
Fast grejen är väl att du snarare gör m en björntjänst än förstör för vänstern. Men för all del, inte mig emot. Kanske är det en ska göra, personrösta på de största tokdårarna inom partier man ogillar?
Citera
2021-04-21, 23:05
Medlem
En kvinnlig balif.
Vill Kristersson ha en sådan?
Som andra ha skrivit så saknar hon omdöme och skenar lätt iväg.
Vissa kommer se henne som en ”frisk fläkt”.
Men om valet kommer att avgöras på ett par % hit eller dit så är hon ju en väldigt stor gamble.
Citera
2021-04-22, 00:52
Medlem
HerrMannlichtManns avatar
En Proffstyckare som tycker om stort och smått från hemmet lugna blogvrå?

Förstår inte öht hur någon kan rösta på en sådan att representera Sverige som folkvald politiker. Det sista det är landet behöver är någon gnällspik som inte får något gjort och bara sitter och ojjar sig, det finns alldeles för många sådana i landet redan.

De är inte mycket bättre än tumrullarna som sitter och ler in i tv-kameran hela tiden och proklamerar för oss att allt är bra trots ett mord i kvarten och en skjutning på varannan gata
Citera
2021-04-22, 01:04
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Inte bara opinionsbildare, hon är PROFFS-opinionsbildare!

Hon har påstått att Johan Ehrenberg ljuger om sin cancer, att Greta Thunberg tar mellan 100 000 och 200 000 kr per föreläsning (hon tar inte ett öre i betalt), påstått att Alice Bah Kunke lagt ut en bild på sig själv utklädd till same (Weidmo Uvell är tydligen asiktsblind), hängt ut privatpersoner, osv...

Jag tror inte Moderaterna vill ta i henne med tång. Jag tror absolut inte att de moderater som slagits med näbbar och klor om platser på riksdagslistorna vill se sig omsprungna av en bloggande idiot utan någon som helst partipolitisk erfarenhet.

Det faktum att vänsterblivna ärkesossar bajsar på sig av hat likt detta inlägg visar klart och tydligt att hon får bra betyg.

Synd dock att hon valde M - då de har bränt alla sina broar och skepp och aldrig någonsin kommer få en röst från mig i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMannlichtMann
Förstår inte öht hur någon kan rösta på en sådan att representera Sverige som folkvald politiker. Det sista det är landet behöver är någon gnällspik som inte får något gjort och bara sitter och ojjar sig, det finns alldeles för många sådana i landet redan.
Du menar som Röfven, Molgan, Ynkeman, Strandskatan och Hallengren? Ärligt talat så skulle nog en begagnad toalettborste kunna göra ett bättre jobb att leda landet än vad dessa gjort tillsammans de senaste 5 åren - så Uvell kan ju knappast göra det sämre vad hon än tar för sig.
Senast redigerad av frange 2021-04-22 kl. 01:07.
Citera
2021-04-22, 01:18
Medlem
Oskön personlighet med dåligt omdöme. Som alla nuvarande statsråd alltså, fast på andra sidan. Moderaterna borde inte vilja ha hennes ”hjälp”...
Citera
2021-04-22, 08:47
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
En kvinnlig balif.
Vill Kristersson ha en sådan?
Som andra ha skrivit så saknar hon omdöme och skenar lätt iväg.
Vissa kommer se henne som en ”frisk fläkt”.
Men om valet kommer att avgöras på ett par % hit eller dit så är hon ju en väldigt stor gamble.
Saknar rejäla kunskaper om henne.

Men företeelsen är intressant på så sätt att vad en del kallar en "frisk fläkt" ser faktiskt till att M håller en viss kurs på sin politik.

Skulle M gira åt Fjamåts håll istället för SD så vet Kristersson att missnöjda minst kommer att kryssa för Uvell.

Jag tror inte att Uvell kommer att göra en karriär som politiker. Det handlar nog enbart om att "bistå" med att se till att M-skutan håller rätt kurs.

Och jag tror att det är nyttigt för Kristersson att få se och höra typ Uvells utspel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in