2021-04-21, 02:35
Medlem
Jag har kanske druckit en grogg för mycket, men det fick mig att reflektera.

Jag läste att judarna kom fram till att Rabbinen och imamen överens till slut: Straffa den som förnekar Förintelsen Juden pushar sin agenda.

Samtidigt att spänningarna i Ukraina eskalerar, Kina hetsar Taiwan etc. USA hotar med mot aktioner..

Min magkänsla säger att inom en snar framtid kommer det smälla ordentligt, eller är jag för full?
Citera
2021-04-21, 02:38
Medlem
Stort krig för lite svensk malmö religiös politik, ta det lugnt. Det är 10 år kvar innan västeuropa får kriga. Ortodox kristendom är den rätta samhörigheten, svensken hatar ryssen men svensken är anledningen ryssen kristnades ortodox.

Kina hetsar alltid, men är på östeuropas sida.
USA hotar alltid med sanktioner.
Det som händer nu är inget särskilt, det som händer i framtidens västeuropa blir intressant.

Ukraina vill bli västligt, det ska det fan inte bli så det måste eskalera och räddas från att för-västligast. Kiev är fan huvudstaden från Kievan Rus. Öst skall va öst. Alla andra ska skita i att lägga sig i.

När västeuropas krig kommer, då bor jag i beograd(vitstad) och lever ett väldigt bra liv bland övriga ortodoxa.

Du är nog för full.
Senast redigerad av testocyp 2021-04-21 kl. 02:44.
Citera
2021-04-21, 03:02
Vi rör oss mot ett större krig, den saken är klar. Det är även vad eliterna vill, av flera skäl. Dels håller Jorden på att överbefolkas. Ett stort krig med hundratals miljoner döda hade friat upp utrymme. Dessutom hade de stridande parterna i huvudsak som vanligt varit vita människor, vilket innebär att den vita minoriteten (8% av världens befolkning i dagsläget) hade tunnats ut ytterligare. I det tomrum som bildas efter ännu ett storkrig med i huvudsak vita offer kan The Powers that Be importera nya horder av utomeuropéer. Dessutom är det alltid så att krig är big business. Väpnade konflikter skapar välstånd hos de styrande minoriteter som har ekonomiska intressen i att sälja vapen och förnödenheter och som dessutom bespetsar sig på ökad makt när krutröken lagt sig. Det är bara att titta bakåt vem som har tjänat på tidigare konflikter, stora som små. Både politiskt och ekonomiskt.

Så att vi är på väg in i en tid av krig står utom allt rimligt tvivel. Den nuvarande fredsperioden är väl dessutom den längsta Europa har sett på över tusen år? Det är hög tid att den här generationen figurer som gnider händerna i kulisserna får sin rättmätiga skärv.
Citera
2021-04-21, 03:26
Medlem
Krig med militära medel är passé och kommer inte hända och utmynna i större konflikter. Däremot så är det fullskaligt informationskrig och på gränsen av psykologisk krigsföring som pågår nu i coronatider. Sen har vi sett storskaliga cyberattacker de senaste åren. Det är framtidens krig. Nått oskyldigt virus kan även komma att läckas ut lite här och där.
Citera
2021-04-21, 04:28
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frolundafinest
Jag läste att judarna kom fram till att Rabbinen och imamen överens till slut: Straffa den som förnekar Förintelsen Juden pushar sin agenda.
Hörru Det jag valde att spara betyder definitivt inte krig. Men möjligtvis det övriga, plus andra handlingar som inte är så offentliga.
Tror absolut på att det kommer ske väldiga skiften inom en snar framtid. Men nej, det du alltså valde att börja hela din tråd med får mig att vilja ***** på dig ärligt talat. Du är en idiot ärligt talat. Kanske inte i längden , men fullkomligt till en början! Bäst du börjar tänka på hur du fokuserar så du har en chans till att få komma till himlen iallafall!

Ett tips; Sluta bete dig som idiot som förnekar massmord!
Citera
2021-04-21, 08:06
Medlem
Briasccas avatar
Citat:

Samtidigt att spänningarna i Ukraina eskalerar, Kina hetsar Taiwan etc. USA hotar med mot aktioner..

Min magkänsla säger att inom en snar framtid kommer det smälla ordentligt, eller är jag för full?

Det är lika svårt att förutsäga krig som en pandemi. Dock är förvarningen på krig lite längre då det tar tid att bygga väpnade styrkor för den speciella uppgift krigsherren tänker sig.

Nu har jag inte läst alla militära underrättelserapporter som ges ut i världen men att Ryssland går in i Ukraina är för tillfället mer sannolikt än osannolikt då ryssarna kört fram militära styrkor till gränsen (förberedelse för krig av den typen kan lätt bli verklighet). Putin kommer nog hävda att Ukraina provocerar och slår då till först. Han har också ett politiskt behov av ett lite begränsat krig.

Det verkar dock mindre sannolikt just nu att Kina tar Taiwan då man inte storskaligt övat luftlandsättningar eller sjöattacker, även om man förstås har både kapacitet och träningstänkande om man skulle vilja göra det.

Om du med "smälla ordentligt" tänker på krig på en mer global nivå så är det just nu mer osannolikt än sannolikt med ett sådant krig. Däremot små regionala krig mellan två stater (t.ex Turkiet och Syrien, Armenien och Azerbadjan) har vi sett sedan flera århundraden, och de kommer nog fortsätta, även i mindre "skärmytslingar" (t.ex Indien och Kina). Rebellgrupper mot stater (t.ex Kongo, Tchad, Tjetjenien, Afghanistan) är en nygammal "tradition" som vi sett av och till sedan medeltiden, kommer nog fortsätta.
Citera
2021-04-21, 08:06
Medlem
Det finns en fråga man bör få svar på innan ett krig bryter ut.

Vad vill man sen?
Citera
2021-04-21, 10:32
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:

Gå genom det här lite långsammare. Tycker du att det är rimliga skutt i dina antaganden? Varför vill du att det ska vara något stort krig på gång? Tänker du att det är din chans då eller vad? Du kommer förmodligen leva och dö lika tråkigt. Förstår inte riktigt den här self insert larp grejen.
Citera
2021-04-21, 18:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedalFot
Det finns en fråga man bör få svar på innan ett krig bryter ut.

Vad vill man sen?
Ge offert på återuppbyggande.
Citera
2021-04-21, 20:52
Medlem
Tredje världskriget pågår för fullt i detta nu.
Det kallas Corona, lockdowns och restriktioner.
Istället för kulor av bly används sprutor med "vaccin" som medel för avbefolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in