• 1
  • 2
2021-04-19, 19:27
Medlem
spoilers avatar
"Försäkringskassan kräver att en man i 60-årsåldern i Sörmland ska betala tillbaka 16 miljoner kronor i felaktigt utbetald assistansersättning.

Efter att ha fått in tips om att mannen inte hade det assistansbehov som han uppgett till Försäkringskassan inledde myndigheten en utredning av ärendet.

Mannen har i en tidigare skrivelse åberopat särskilda skäl för att bli befriad från att betala tillbaka."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...sakringskassan

Någon som vet mer?
Citera
2021-04-19, 19:30
Medlem
spoilers avatar
Betalartikel är taggad med Flen

https://ekuriren.se/bli-prenumerant/artikel/j8p048pl
Citera
2021-04-19, 20:00
Medlem
Deckard-Cains avatar
16 M I L J O N E R?!

Hur mycket pengar strör vi över en person som eventuellt är handikappad? Vad ingår i assistansen? Massage med guldbelade med avslutande oralmassage?
Citera
2021-04-19, 20:05
Medlem
Helt otroligt att man betalat ut dessa summor utan kontroll. Jag kan tycka att utbetalarna bör vara betalningsskyldiga, då skulle det bli mer seriöst. Man äcklas.
Citera
2021-04-19, 20:18
Medlem
anre24s avatar
99,99% mena-folk.
Citera
2021-04-19, 20:27
Avstängd
Lycka till att få tillbaka dom pengarna.
Citera
2021-04-19, 20:29
Medlem
Mullrets avatar
Som jag skrivit i andra trådar

1 års fängelse per stulen miljon.. Plus återbetalning och säkring av tillgångar.

Så hade det tagit slut rätt fort med bedrägerierna.
Citera
2021-04-19, 20:34
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Som jag skrivit i andra trådar

1 års fängelse per stulen miljon.. Plus återbetalning och säkring av tillgångar.

Så hade det tagit slut rätt fort med bedrägerierna.
Problemet är att det kostar ca en mille per år att ha någon i fängelse också. Vilket skulle innebära att skattebetalarna rövkn*llas en gång till.
Jag föreslår istället 100 piskrapp per försnillad miljon.
Citera
2021-04-19, 20:40
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
16 M I L J O N E R?!

Hur mycket pengar strör vi över en person som eventuellt är handikappad? Vad ingår i assistansen? Massage med guldbelade med avslutande oralmassage?
Sannolikt tre heltidstjänster (treskift för heldygnsvård) under kanske 7-8 år eller så.
Citera
2021-04-19, 20:41
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Problemet är att det kostar ca en mille per år att ha någon i fängelse också. Vilket skulle innebära att skattebetalarna rövkn*llas en gång till.
Jag föreslår istället att de får göra nytta. Vi kan till exempel börja med central sopsortering vilket dessutom är mer effektivt (mindre arbete totalt per sorterat föremål). Så slipper alla vi andra som kan skillnaden på mitt och ditt att sopsortera men vi får ändå som samhälle miljönyttan.
Citera
2021-04-19, 20:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2

Well. Då blir det arbetstillfällen. Så kostnaden blir egentligen mindre. Sverige måste få stopp på pengarullningen.
Citera
2021-04-19, 20:43
Medlem
Clock10s avatar
Hur lyckas vissa med en sån här ”bedrift” men folk som är handikappade på riktigt nekas ersättning? Är myndigheterna naiva och korkade i vissa fall eller vad ligger bakom detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in