Citat:
Ursprungligen postat av
Alextheel
Hej! Jag är fullt medveten om att flashback förmodligen inte är rätt plats att undersöka detta men jag pratade med en kompis som menade att han den senaste tiden fått extremt bra råd och stöd här i reltionsforumet så jag tänkte att jag ska ge det en chans så here goes.
Jag är 18 år och har aldrig fått ihop det med någon tjej eller haft någon flickvän eller så. Det är egentligen inte det att jag är osocial, jag tycker om att träffa människor och så men jag hamnar sällan i situationer när jag har möjlighet att lära känna nya människor. Det jag skulle vilja ha hjälp med är alltså att veta, var och hur träffar man egentligen tjejer? Genom gemensamma vänner? Måste jag ut på krogen eller leta rätt på någon hemma fest? Och hur går man till väga när man väl har träffat någon, väntar man tills man lär känna personen mer och ser vart det leder eller ska man fråga ut henne direkt? Vore skönt att få höra om flashback har några tips eller råg kring detta.
Till att börja med sägs det ju att kvinnor/tjejer märker när någon kille/man är desperat så att säga även om han inte medvetet visar detta. Sedan sägs det ju också att det täcka könet gärna åtrår de män/killar som redan är upptagna.. så, kanske du skall börja med att försöka skaffa dig en tjejkompis först, prata med henne om saker o ting bara som en vän/kompis och försöka vara på hennes planhalva och samtidigt få reda på hur hon och hennes kompisar resonerar när det gäller killar, ragg och sex.
Kanske när du blivit lite van med umgänget med din tjejkompis och hennes tjejvänner, kanske du både har flyt att någon blir intresserad i dig vs att du möjligtvis känner dig tryggare och mer förankrad utifrån de resonemang du fått för att börja ta lite mer seriös kontakt med andra flickor, vem vet vart det leder någonstans..