Citat:
Ursprungligen postat av
PenetreraMera
Annie Lööf oroas av att fem kvinnor mördats i Sverige på bara tre veckor. I flera fall är den misstänkte en man som de hade en relation till. ”Var är vrålet från samhället?” undrar C-ledaren Annie Lööf på Facebook. Jag brukar inte hålla med AL, men detta övervåld är såklart svårt att förneka.
https://www.expressen.se/nyheter/loof-kraver-krafttag-mot-vald-mot-kvinnor/
Dock undrar jag vilka männen är som dödat de fem kvinnorna. Är OK att att peka ut män i allmänhet, eller är det en marginalgrupp av män? Jag vet inget om bakgrunden, så jag ber tråden att förtydliga. Hur många av dessa mord har utförts av fru Lööfs omhuldade importmän och -pojkar? Hur många är offer för pursvenska män?
Helt fel att peka ut män i allmännhet, framför allt helt meningslöst. Grejen är, att de män som misshandlar och dödar sällan har nån djupare kontakt med andra män, möjligen känner män som slår en viss sympati för varandra, men män som är snälla får sällan nån djupare relation med män som misshandlar. Många av de män som misshandlar är lite enstöriga (skäms eller är rädda) gentemot andra män och pratar inte om att de misshandlar. Och män som inte slår börjar inte utan uppenbar anledning fråga om saken heller, så de får sällan reda på att den andre slår...Vad f-n väntar sig Lööf m.fl.???