2021-04-18, 20:30
Medlem
(FB) På tre veckor har fem kvinnor dödats. Vad vet vi om gm, förutom att de är män?
Citera
2021-04-18, 20:33
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
(FB) På tre veckor har fem kvinnor dödats. Vad vet vi om gm, förutom att de är män?
Aha, missade den. Trots att jag letade. Skyller på FB:s usla sökmöjligheter. Dock fokuserar denna tråd på Annie Lööfs okritiska utpekande av män i allmänhet.
Citera
2021-04-18, 20:34
Medlem
Hamleyss avatar
Det som är spännande är att Annie har hittat ett mönster bland förövarna.
Dom är män!
Onda hemska män som alla är potentiella våldtäktsmä, män som brukar våld och slår

Finns det mer som förenar förövarna förutom att de är män?
Är etniska svenska överrepresenterade eller kan det till och mer vara tvärtom?
Citera
2021-04-18, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det som är spännande är att Annie har hittat ett mönster bland förövarna.
Dom är män!
Vad bra, då kan vi stoppa invandringen av män och bara släppa in kvinnor.
Citera
2021-04-18, 21:40
Medlem
dwgs avatar
Feminister och PK folk vrålar enbart om svarta dör i andra länder.
Citera
2021-04-18, 23:18
Medlem
BewilderedHulders avatar
Politiker måste ta ett ansvar genom att se till att samhället inte blir för polariserat, att utanförskapet inte växer till orimliga proportioner och att populationen av män i ett samhälle inte blir allt för stor.

Men det är det nog ingen idé tala om det för Annie då hon gärna ser 30 miljoner män invandra till Sverige. Och plats finns det ju enligt Reinfeldt.

Jag HATAR er av hela mitt hjärta!
Citera
2021-04-18, 23:18
Medlem
Lööf och kompisarna såssarna och miljömuppar kommer aldrig offentligt erkänna att våldet är ett allvarligt problem, eftersom deras största önskan att bryta sönder Sverige och bidra till en allt större segregation och sociala skillnader = lönedumpning, ta bort LAS mm...
Citera
2021-04-18, 23:22
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Om Annie Lööf vill att samhället ska vråla måste hon göra två saker.

1. Gå ut med etniciteten och medborgarskapet på de fem.
2. Garantera att ingen som vrålar blir anklagad för racism.

Fast eftersom hon varken kommer att göra 1 eller 2 så får hon nog fortsätta vråla på egen hand.
Citera
2021-04-18, 23:23
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trends78
Det är oroligt tragiskt med de senaste fallen. Ett misslyckande för samhället.

Hade varit väldigt intressant med en statistisk genomgång av gärningsmännen. Ålder, ursprung, hög/låginkomsttagare, barn, tidigare domar osv. Borde finnas forskning på det.

Hur som helst oerhört tragiskt.

Det finns det förståss mycket forskning på. Men den forskningen kommer Annie Lööööf, eller några andra vänsterpolitiker, att prata om.
Citera
2021-04-18, 23:25
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det finns det förståss mycket forskning på. Men den forskningen kommer Annie Lööööf, eller några andra vänsterpolitiker, att prata om.

Hon är en högerkärring. Försök inte!
Citera
2021-04-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Annie Lööf oroas av att fem kvinnor mördats i Sverige på bara tre veckor. I flera fall är den misstänkte en man som de hade en relation till. ”Var är vrålet från samhället?” undrar C-ledaren Annie Lööf på Facebook. Jag brukar inte hålla med AL, men detta övervåld är såklart svårt att förneka.

https://www.expressen.se/nyheter/loof-kraver-krafttag-mot-vald-mot-kvinnor/

Dock undrar jag vilka männen är som dödat de fem kvinnorna. Är OK att att peka ut män i allmänhet, eller är det en marginalgrupp av män? Jag vet inget om bakgrunden, så jag ber tråden att förtydliga. Hur många av dessa mord har utförts av fru Lööfs omhuldade importmän och -pojkar? Hur många är offer för pursvenska män?

Lööf stöder nuvarande regering och hon har stött tidigare regeringar, först nu lyfter hon frågan. Lööf försöker flytta fokus från gängkriminalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hanif Bali
https://twitter.com/hanifbali/status/1383693846907809794

I Norge har de haft 1 mord i år och i Sverige har vi haft 50. Uppenbart mindre toxisk maskulinitet i Norge.

Vi måste kopiera deras genuspedagogik.
Citera
2021-04-18, 23:41
Medlem
Jirens avatar
De flesta svenskar kan inte vråla på exempelvis arabiska eller somaliska. Ska det vrålas så måste vi göra det via tolk.

Det finns en tapper skara svenskar som vrålat till de verkliga gärningsmännen (regeringspolitrukerna) i snart 30 år, vilket resulterat i att vi svartmålats och brunsmetats. Nu lägger vi istället all fokus på att se efter vårt eget hus och den närmsta familjen.

Lööf och hennes samhälle kan dra käpprätt åt helvete. Sug och svälj det ni själva sått.
Senast redigerad av Jiren 2021-04-19 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in